Hvordan laver man majskolber på gril?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.869 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. august 2012

NNL

Vi skal grille med et vennepar i aften, og vi har hørt at grillede majskolber er mega lækre. Kolberne er købt, men skal de bare direkte på grillen, koges først oder was?? Og skal de krydres eller noget?

Håber der er en der kan hjælpe lille mig

Knus og god sommerdag til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

MissTas

NNL skriver:

Vi skal grille med et vennepar i aften, og vi har hørt at grillede majskolber er mega lækre. Kolberne er købt, men skal de bare direkte på grillen, koges først oder was?? Og skal de krydres eller noget?

de skal bare ligges i sølvpapir upillet og så bagefter plejer vi at smøre dem med hvidløgssmør og salt

Anmeld

18. august 2012

NNL

MissTas skriver:

de skal bare ligges i sølvpapir upillet og så bagefter plejer vi at smøre dem med hvidløgssmør og salt

Tusind tak, vi prøver

Anmeld

18. august 2012

mariamiss6

NNL skriver:

Tusind tak, vi prøver

Du skal nok lige forkoge dem først

De kan også lægges i et foliefad bare... Bladene skal bare ikke i kontakt med selve grillen/ilden, for der går ild i dem i løbet af nul komma fem

Anmeld

18. august 2012

NNL

mariamiss6 skriver:

Du skal nok lige forkoge dem først

De kan også lægges i et foliefad bare... Bladene skal bare ikke i kontakt med selve grillen/ilden, for der går ild i dem i løbet af nul komma fem

Hehe, tak for tippet, vi vil helst undgå brand i haven

Anmeld

18. august 2012

MetteT

Vi plejer at tá skrællen af, smøre smør og putte salt på og så i sølvpapir, og så ca 10 min på hver side.. Vi forkoger ikke..

Anmeld

18. august 2012

NNL

MetteT skriver:

Vi plejer at tá skrællen af, smøre smør og putte salt på og så i sølvpapir, og så ca 10 min på hver side.. Vi forkoger ikke..

okay tak... Der er åbenbart mange måderat gøre det på

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

min svigerinde har prøvet at lave dem i sølvpapir uden at putte smør på først, og det blev de altså tørre og triste af.. bare lige et godt råd

Anmeld

18. august 2012

NNL

charlottekri skriver:

min svigerinde har prøvet at lave dem i sølvpapir uden at putte smør på først, og det blev de altså tørre og triste af.. bare lige et godt råd

Takker, sådan lader vi være med at gøre så

Anmeld

18. august 2012

pemiro

NNL skriver:

Vi plejer at pille bladende osv af, og så lægger vi dem
På grillen og griller dem til de er gyldne.. Dog ikke inde på
Midten hvor grillen er varmest
Og når de er færdige spiser vi dem med smør... MUMS...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.