Hjælp til §56 eller hvad den hedder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Nessie

Anonym skriver:

Ej, mange tak, for jeres svar... Og bliv endelig ved, hvis nogen har nogen input...

Jeg vil ringe til hk efter min ferie og høre, så jeg ikke bliver spist af med noget pjat fra min chef...

Er glad for at høre at det er den rigtige § jeg havde fanget...

Knus

Fagforeningen har ikke noget med det at gøre, det går igennem kommunen.

Det bedste vil være hvis I har en personaleansvarlig eller HR afdeling, der kan søge den ved kommunen, men ellers må du selv lige have fat i dem.

Det kan også være at du kan downloade den fra kommunens hjemmeside.

Jeg har haft en §56 aftale på fertilitetsbehandling de sidste 4 år, så det gælder altså uden problemer på de enkeltstående dage du skal på klinikken, og ikke kun længerevarende perioder.

Din chef har ret i at man engang selv skulle betale sine fraværsdage ved at afspadsere eller bruge feriedage, men det er altså ved at være længe siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Nov26

Jeg har en §56 pga kronisk sygdom, da vi var i fertilitetsbehandling fik jeg afvide af min tillidskvinde (HK) at den også dækkede fertilitetsbehandlingen

Anmeld

22. august 2012

Meliora

Nessie skriver:

Fagforeningen har ikke noget med det at gøre, det går igennem kommunen.

Det bedste vil være hvis I har en personaleansvarlig eller HR afdeling, der kan søge den ved kommunen, men ellers må du selv lige have fat i dem.

Det kan også være at du kan downloade den fra kommunens hjemmeside.

Jeg har haft en §56 aftale på fertilitetsbehandling de sidste 4 år, så det gælder altså uden problemer på de enkeltstående dage du skal på klinikken, og ikke kun længerevarende perioder.

Din chef har ret i at man engang selv skulle betale sine fraværsdage ved at afspadsere eller bruge feriedage, men det er altså ved at være længe siden

Hmm, bare lige et spørgsmål. Vil det sige at man kan køre det ræs helt udenom ens chef, hvis man bare går direkte til HR? Har nemlig ikke så meget lyst til at min chef skal vide det når vi går i behandling, da jeg synes det er ret personligt..

Anmeld

24. august 2012

Nessie

Meliora skriver:

Hmm, bare lige et spørgsmål. Vil det sige at man kan køre det ræs helt udenom ens chef, hvis man bare går direkte til HR? Har nemlig ikke så meget lyst til at min chef skal vide det når vi går i behandling, da jeg synes det er ret personligt..

Du kan jo tage alt skrivearbejdet og snakken om det uden om chefen, men du undgår ikke at han / hun får at vide hvad din §56 går ud på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.