Hjælp til §56 eller hvad den hedder....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. august 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen...

Jeg skal til første gang på fertilitetskliniken om små 2 uger.

Jeg har talt med chefen om hun kunne undersøge noget med §56, men det siger hun at det ikke har noget med enkelte sygedage/undersøgelses-dage at gøre, og at det kun er til længere sygeperioder man kan bruge den...

Hun siger også, at hvis ikke jeg får den § der nu er tale om igennem, skal jeg selv betale mine fraværdsdage, når jeg skal i behandling. - Jeg troede bare at det var det samme som sygdom, når det var en del af et behandlingsforløb?!

Jeg forstår det ikke helt.

Jeg er med i HK som fagforening, men vores HK-mand på arbejdet er en sladder-tante, så vil ikek spørge hende om det.

Kan det være rigtigt at man selv skal betale sine dage i behandling, og er det ikke §56 der er tale om når man skal have kommunen til at betale noget af ens fraværd i forbndelse med behandliger og sygefraværd i forbindelse med den?

Håber meget at der er nogen der kan hjælpe mig...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

SS82

Jeg aner desværre ikke noget om det. Men synes da du skal ringe til HK og snakke med en der fra om det i stedet for hende din slader-tante på jobbet. De bør kunne hjælp dig uden at dit spørgsmål ryger vidre på dit job. 

Anmeld

17. august 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej alle sammen...

Jeg har talt med chefen om hun kunne undersøge noget med §56, men det siger hun at det ikke har noget med enkelte sygedage/undersøgelses-dage at gøre, og at det kun er til længere sygeperioder man kan bruge den...

Hun siger også, at hvis ikke jeg får den § der nu er tale om igennem, skal jeg selv betale mine fraværdsdage, når jeg skal i behandling. - Jeg troede bare at det var det samme som sygdom, når det var en del af et behandlingsforløb?!

Jeg er med i HK som fagforening, men vores HK-mand på arbejdet er en sladder-tante, så vil ikek spørge hende om det.

Kan det være rigtigt at man selv skal betale sine dage i behandling, og er det ikke §56 der er tale om når man skal have kommunen til at betale noget af ens fraværd i forbndelse med behandliger og sygefraværd i forbindelse med den?

Knus

du kan bare ringe til din fagforening og høre hvad de har at sige... 

Anmeld

17. august 2012

metski83

Anonym skriver:

Hej alle sammen...

Knus

Jeg ringede til HK ang. præcis det samme. 

Hende jeg snakkede med sagde, at man skulle have fri til det og fri med løn. 

Anmeld

17. august 2012

klmf

Det din chef siger passer så overhovedet ikke! Du skal IKKE selv betale dine dage væk når det er til undersøgelse/behandling.

Hvis du søger på 'paragraf 56' på google finder du blanketten, som du selv kan udfylde, så skal chefen skrive under og så sende den til kommunen. Så får de refusion for dine fraværsdage og du skal have din løn.

Jeg har den selv for en kronisk sygdom, så har efterhånden udfyldt den en del gange

Anmeld

17. august 2012

Skouboe

Jeg er ikke sikker på at du kan få en paragraf 56 bevilget til behandling for barnløshed, men spørg din fagforening. Hvis du ikke kan lide din TR, så ring til hovedkontoret.

Du kan måske få en, såfrem t barnløsheden skyldes en diagnosticeret, kronisk sygdom.

Anmeld

17. august 2012

AnneH

Anonym skriver:

Hej alle sammen...

Knus

§56 kan du godt få, jeg havde den, men det er altså igennem kommunen. På mit arbejde tog vores personale kontor sig af det og fik den søgt.

Men mener det er gennem kommunen, så hvis din arbejdsgiver ikke ved hvordan den skal søges, så prøv at kontakte borgerservice i din kommune, så kan de finde den afd. som tager sig af det.

Man skal bare lige et smut forbi sin læge med den også.

Men når den er på plads får du fri med løn, men så får dit arbejde refusion af kommunen.

Håber det hele lykkes for jer.

Anmeld

17. august 2012

Louises

Du kan sagtens bruge din § 56 aftale til undersøgelser og behandling. Det er ikke kun længere sygeperioder, hvis det kun var det, så er der jo ingen idé i en § 56 aftale :-)

Din arbejdsgiver får så refusion fra første dag, i stedet for at de har arbejdsgiverperiode.

Anmeld

17. august 2012

Anonym trådstarter

Ej, mange tak, for jeres svar... Og bliv endelig ved, hvis nogen har nogen input...

Jeg vil ringe til hk efter min ferie og høre, så jeg ikke bliver spist af med noget pjat fra min chef...

Er glad for at høre at det er den rigtige § jeg havde fanget...

Knus

Anmeld

18. august 2012

lillemusen10

Har lite udfyldt en sammen med min arbejdsgiver. Den gælder fravær i forbindelse med samtaler og behandling. Også hvis det bare erenkelte dage. Min chef har haft flere ansatte i behandling for barnløshed så hun er heldigvis helt inde i det der. Dejligt ikke at skulle have dårlig samvittighed hvis jeg er fraværende pga behandlingen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.