Hjælp til kommode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Ville også foreslå slib, tapet og et par gange gulvlak. Man kan få SÅ meget fint børnetapet.

Jeg har selv lige tapetseret legekasser. De er fiiiiine, og tapetet sidder fint fast

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Karla

Tak for jeres svar jeg må prøve mig frem

Anmeld

19. august 2012

Karla

Rikke&Liam skriver:

Ville også foreslå slib, tapet og et par gange gulvlak. Man kan få SÅ meget fint børnetapet.

Jeg har selv lige tapetseret legekasser. De er fiiiiine, og tapetet sidder fint fast

Jeg er kommet frem til, at jeg vil prøve mig frem med tapet det er nok det der bliver pænest. Hvordan fik du dit til at sidde fast? Altså hvilken slags klister brugte du?

Anmeld

19. august 2012

mariamiss6

Karla skriver:

Jeg er kommet frem til, at jeg vil prøve mig frem med tapet det er nok det der bliver pænest. Hvordan fik du dit til at sidde fast? Altså hvilken slags klister brugte du?

Jeg ville sige at du skal bruge tapetklister/limlak/decoupagelim....

Tapetklister, fordi det egner sig jo til tapet

Limlak fordi det er sådan en allround lim, som tørrer klart op, så det gør ikke noget hvis der kommer lidt på ydersiden af tapetet, når bare du sørger for at glatte det godt ud.

Decoupagelim, fordi det er beregnet til pynteting som skal bruges til dagligt

Og så igen, lak til sidst... Du akn jo selv med lak, bestemme om det skal være en mat eller højglans eller hvad det skal være

Anmeld

20. august 2012

Karla

mariamiss6 skriver:

Limlak fordi det er sådan en allround lim, som tørrer klart op, så det gør ikke noget hvis der kommer lidt på ydersiden af tapetet, når bare du sørger for at glatte det godt ud.

Og så igen, lak til sidst... Du akn jo selv med lak, bestemme om det skal være en mat eller højglans eller hvad det skal være

Tak for dit svar jeg ser, hvad jeg kan finde ud af, men dejligt at have noget at gå efter

Anmeld

20. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Karla skriver:

Jeg bruger altid trælim blandet op med en lille bitte smule vand, så jeg kan male det på med pensel. Trælimen tørrer gennemsigtig op, så derfor gør det ikke så meget hvis der kommer lidt på tapetet eller udenfor.

Anmeld

20. august 2012

mariamiss6

Rikke&Liam skriver:

Jeg bruger altid trælim blandet op med en lille bitte smule vand, så jeg kan male det på med pensel. Trælimen tørrer gennemsigtig op, så derfor gør det ikke så meget hvis der kommer lidt på tapetet eller udenfor.

AKA limlak AKA allround lim hehehe

Anmeld

20. august 2012

Karla

Rikke&Liam skriver:

Tak

Anmeld

24. september 2012

Karla

mariamiss6 skriver:

Hej

Nu ved jeg godt det er lidt længe siden, denne debat blev oprettet, men har lige brug for et råd Du skriver, at jeg kan bruge noget limlak. Kan jeg bruge det både til at lime tapeten på kommoden og som lak til at smøre på som efterbehandling? ved du det?

Anmeld

24. september 2012

mariamiss6

Karla skriver:

Hej

Nu ved jeg godt det er lidt længe siden, denne debat blev oprettet, men har lige brug for et råd Du skriver, at jeg kan bruge noget limlak. Kan jeg bruge det både til at lime tapeten på kommoden og som lak til at smøre på som efterbehandling? ved du det?

Ja, og ja, skulle jeg mene

Limlak tørrer gennemsigtigt op, så det kan du godt. 

Om det er det bedste valg, det ved jeg ikke. Men det var det jeg ville bruge, hvis det var det jeg havde hjemme

Limlak er det som før hed trælim vidst.

Du ved, den hvide flydende man altid ha rkunnet få fat i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.