Hjælp til kommode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.959 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. august 2012

Karla

Hej piger

Jeg har en hvid kommode, som er i noget højglans og under det er det noget meget massivt træ. Jeg vil gerne bruge kommoden til det kommende børneværelse, når vi engang skal til at tænke på det. Man kan dog sagtens se, at kommoden ikke er helt ny længere. Synes den har mange mærker efterhånden. Samtidig er den jo ikke ligefrem vildt interessant at se på, når bare den er hvid. Jeg har derfor tænkt på at beklæde skufferne og rammen rundt om med noget. Og hertil har jeg brug for jeres hjælp
Kan det overhovedet lade sig gøre at sætte noget på sådan en kommode? Jeg har tænkt på stof, men tror det er svært at få lavet pænt. Har så tænkt på at sætte noget voksdug på. Men tror I det kan lade sig gøre? Og har I nogle forslag til hvordan jeg skal sætte det fast. Kan man gøre det med noget lim? Eller har i andre idéer til en måde at beklæde det på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

Skouboe

Selvklæbende hyldepapir.

Anmeld

17. august 2012

mariamiss6

Karla skriver:

Hej piger

Jeg har en hvid kommode, som er i noget højglans og under det er det noget meget massivt træ. Jeg vil gerne bruge kommoden til det kommende børneværelse, når vi engang skal til at tænke på det. Man kan dog sagtens se, at kommoden ikke er helt ny længere. Synes den har mange mærker efterhånden. Samtidig er den jo ikke ligefrem vildt interessant at se på, når bare den er hvid. Jeg har derfor tænkt på at beklæde skufferne og rammen rundt om med noget. Og hertil har jeg brug for jeres hjælp
Kan det overhovedet lade sig gøre at sætte noget på sådan en kommode? Jeg har tænkt på stof, men tror det er svært at få lavet pænt. Har så tænkt på at sætte noget voksdug på. Men tror I det kan lade sig gøre? Og har I nogle forslag til hvordan jeg skal sætte det fast. Kan man gøre det med noget lim? Eller har i andre idéer til en måde at beklæde det på.

Mon ikke du kan give den en let slibning, for at gøre overfladen mere modtagelig for ting der skal limes på....? Eller, det KAN du, men jeg tror det er en god idé

Så kunne du måske lime noget tapet på den? Det er jo noget sejere i det, end for eksempel gavepapir. Jeg vil tro du kan gøre det med limlak (kan købes i alle hobbyforretninger, og nok også bog&id&eacute..

Til aller sidst kan du jo give den en klar lak, for at hærde overfladen, og gøre den vaskbar.....

Anmeld

17. august 2012

Karla

Skouboe skriver:

Selvklæbende hyldepapir.

Tak for dit svar det vil jeg da undersøge. Er det meget slidstærkt? Eller tror du man skal behandle det med noget bagefter?

Anmeld

17. august 2012

Karla

mariamiss6 skriver:

Mon ikke du kan give den en let slibning, for at gøre overfladen mere modtagelig for ting der skal limes på....? Eller, det KAN du, men jeg tror det er en god idé

Så kunne du måske lime noget tapet på den? Det er jo noget sejere i det, end for eksempel gavepapir. Jeg vil tro du kan gøre det med limlak (kan købes i alle hobbyforretninger, og nok også bog&id&eacute..

Til aller sidst kan du jo give den en klar lak, for at hærde overfladen, og gøre den vaskbar.....

Tak for dit svar ja tænker også helt klart det lige skal slibes let

Tror du godt tapet kan holde? Jeg syntes selv det var en ret god idé med noget kraftig voksdug. Så er det vel ikke nødvendigt at efterbehandle med noget? men det er slet ikke sikkert det kan lade sig gøre!

Anmeld

17. august 2012

Isabella_mor

du kan altid lime noget tapet på og så lakere det efterfølgende så det er lige til at tørre af..  

Anmeld

17. august 2012

Karla

Isabella_mor skriver:

du kan altid lime noget tapet på og så lakere det efterfølgende så det er lige til at tørre af..  

Okay tusind tak for dit svar! det ville være skønt at kunne pifte den lidt op!

Anmeld

17. august 2012

sandra0108

Hvad med at hæfte noget stof på, på denne måde kan det jo komme af igen, hvis du skulle blive træt af det

Anmeld

17. august 2012

Skouboe

Karla skriver:

Tak for dit svar det vil jeg da undersøge. Er det meget slidstærkt? Eller tror du man skal behandle det med noget bagefter?

Det behøver du ikke at efterbehandle. Det er beregnet til hylder, og derfor ret slidstærkt.

Anmeld

18. august 2012

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

Jo, jeg tror sagtens voksdug/tekstildug kan holde. Det er mere spørgsmålet om det bliver hængende på jo...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.