At skifte til næste flaskestr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.172 visninger
15 svar
1 synes godt om
16. august 2012

Blirnokaldrigfru

Ja - måske spørger jeg dumt Men.. nu gør jeg det alligevel

Vores lille baby synes allerede at det er lidt for hårdt og kedeligt at kæmpe med 1 lillebitte hul i sutteflasken når hun spiser (+ der kan ikke være store nok mængder i flaskerne), så derfor har vi købt flasker i str. 2 - dvs. flasker med større plads OG med 2 huller.

Spørgsmålet er så, om ikke man bør "vænne" den lille til at det nu går stærkere med at maden kommer ud? Altså at man feks giver en lille portion deri første gang - eller er det ligemeget? Kan jeg godt bare lave en større mængde end jeg plejer (som jeg er sikker på hun kan spise) og så bruge sut med 2 huller? uden pigebarnet bliver kvalt eller får mavepine?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

HeXeri

Frk P. skriver:

Vores lille baby synes allerede at det er lidt for hårdt og kedeligt at kæmpe med 1 lillebitte hul i sutteflasken når hun spiser (+ der kan ikke være store nok mængder i flaskerne), så derfor har vi købt flasker i str. 2 - dvs. flasker med større plads OG med 2 huller.

Spørgsmålet er så, om ikke man bør "vænne" den lille til at det nu går stærkere med at maden kommer ud? Altså at man feks giver en lille portion deri første gang - eller er det ligemeget? Kan jeg godt bare lave en større mængde end jeg plejer (som jeg er sikker på hun kan spise) og så bruge sut med 2 huller? uden pigebarnet bliver kvalt eller får mavepine?

Har du aldrig hørt den der, der findes ikke dumme spørgsmål... ?

Jeg ville lave så jeg var sikker på hun blev mæt og så tippe hende langsomt mens hun lige fik den set an. Du kan sagtens holde øje med om hun får for meget.

Hvor gammel er hun? Lille, så går jeg ud fra de der 2-3 måneder?

Anmeld

16. august 2012

Masig

Frk P. skriver:

Jeg har tænkt lidt det samme.. jeg købte større flasker for snart to uger siden (drengen er kun 4 uger, men han æder som blev han betalt for det)... Jeg skiftede så bare sutterne ud med str. 1 sutter, da jeg synes dem med to huller var for voldsomme... Mælken kom alt for hurtigt ud, så det røg ud over det hele, og det virkede også som om han slugte maden lidt for hurtigt når der nu kom så meget ud...

Men hvis hun er klar til en sut med flere huller, synes jeg da bare du skal prøve... Du kan vel prøve en enkelt gang og se hvordan det går?

Anmeld

16. august 2012

Troldemommi

man kan godt selv lave et ekstra hul i sutteflaskerne, bare brug en steril nål det blev jeg anbefalet min sp, bare et lille fif :-)

Monica

Anmeld

16. august 2012

twinny

Altså vi gav så meget som de plejede. Vi holdt dog et par pause. Men det gik fint og man kunne slet ikke mærke på dem at de gik en str op. De tog det hele på en gang og blev bare bøvset godt af.

Prøv dig frem og se hvordan det fungere bedst for lille pigen.

Anmeld

16. august 2012

Blirnokaldrigfru

HeXeri skriver:

Har du aldrig hørt den der, der findes ikke dumme spørgsmål... ?

Jeg ville lave så jeg var sikker på hun blev mæt og så tippe hende langsomt mens hun lige fik den set an. Du kan sagtens holde øje med om hun får for meget.

Hvor gammel er hun? Lille, så går jeg ud fra de der 2-3 måneder?

HUn er 3 uger nu og få pt 100 ml - men hun falder i søvn allerede ved 70 ml, og vågner så 1½ time efter og er sulten igen - altså må hun blive for hurtigt træt og derfor slet ikke få nok mad :/ sundhedsplejersken sagde hun synes snart vi sku skifte str?

Anmeld

16. august 2012

Blirnokaldrigfru

Masig skriver:

Jeg har tænkt lidt det samme.. jeg købte større flasker for snart to uger siden (drengen er kun 4 uger, men han æder som blev han betalt for det)... Jeg skiftede så bare sutterne ud med str. 1 sutter, da jeg synes dem med to huller var for voldsomme... Mælken kom alt for hurtigt ud, så det røg ud over det hele, og det virkede også som om han slugte maden lidt for hurtigt når der nu kom så meget ud...

Men hvis hun er klar til en sut med flere huller, synes jeg da bare du skal prøve... Du kan vel prøve en enkelt gang og se hvordan det går?

Jeg må prøve mig frem så? synes også 2 huller virker voldsomt, men.. ja, nu ser vi om det sprøjter over det hele? prøver bare at lave den mængde jeg tror hun kan spise, bruger 2hullers-sutten og går det for stærkt, må jeg jo skifte sutten ud?

sjovt at det ved jer gik for stærkt, hvis han også er så madglad

Anmeld

16. august 2012

Blirnokaldrigfru

Monica P skriver:

man kan godt selv lave et ekstra hul i sutteflaskerne, bare brug en steril nål det blev jeg anbefalet min sp, bare et lille fif :-)

Monica

Det vil jeg huske - tak

Anmeld

16. august 2012

Blirnokaldrigfru

twinny skriver:

Altså vi gav så meget som de plejede. Vi holdt dog et par pause. Men det gik fint og man kunne slet ikke mærke på dem at de gik en str op. De tog det hele på en gang og blev bare bøvset godt af.

Prøv dig frem og se hvordan det fungere bedst for lille pigen.

Tak jeg må prøve mig frem lige om 5 minutter faktisk ;P

Anmeld

16. august 2012

twinny

Frk P. skriver:

Tak jeg må prøve mig frem lige om 5 minutter faktisk ;P

hihi. held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.