Prinsesse2ben skriver:
Jeg er også sygeplejeske og har været på en barselsafdeling, og det er nu rigtig nok det med mælkedranker-teorien. Den går ud på at børn der stadig får MME OG MM efter de er fyldt et år skulle få mindre appetit på "rigtig" mad.
Jeg har selv en datter der lige er fyldt et år og hun spiste meget lidt mad om dagen og uanset hvad jeg bød hende så var det som om at hun bare ventede på flasken om aftenen. Nu har jeg så fjernet den hun plejer at få om natten og hun får 150 ml at sove på istedet. Pludselig spiser hun meget mere om dagen da hun vågner op og har lysten til mad og ikke stadigvæk er mæt efter natflasken. Men jeg holder nu stadig fast i en aftenflaske, måske indtil hun er 1,5 år hvis hun ikke selv har sagt fra inden den tid
så længe de ikke lever af mælk og kan spise andet mad, ser jeg det ikke som et problem
Her bliver natflasken givet kl. 18.30 og hvis lillepigen vågner en sjældent gang, får hun tilbudt vand.
Det er rigtigt, at børn ikke behøver mad om natten efter 6-måneders alderen, ellers har de som du også skriver, mindre appetit om dagen.
Jeg er dog stadig ikke enig i risikoentror at blive til en mælkedranker...
Anmeld