Operation slut med flaske begyndt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

bobbles

Lenchick skriver:

Hvorfor vil du tage flasken fra hende allerede nu? Min pige er 13 måneder og for hende er natflasken vigtig. Hun er lige startet i dagpleje og flasken får hende til at koble af og falde helt til ro om aftenen. Jeg sidder med hende mens hun får 150 ml MME.

Der er jo mange børn, som bliver ammet længe efter de er fyldt 1 år.

Min tanke er at fortsætte med flasken til natten indtil hun selv er klar til at slippe, men nok ikke meget længere end til 1,5 års alderen.

Og ja, vi passer meget godt på hendes 16 tænder

det gør jeg fordi jeg mener man skal af med de dårlige vaner i en tidlig alder, da min store datter var 2 år før hun smed flasken og hun var 3½ år da hun smed både sut og ble.. Og i øvrigt har sundhedsplejersken også sagt det ville være en god ide at stoppe med flasken når hun er 1 år, man kan ligeså godt gøre det hvis man kan se at de sagtens kan undvære den..  men om du fortsætter til dit barn er 2 år er jo helt din egen sag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

twinny

mor:) skriver:

Der er andre måder et barn kan koble af på.

Min sundhedsplejerske siger at børn der får flaske i så lang tid kan udvikle sig til "mælkedranker" og det mener jeg også at sundhedsstyrelsen skriver. 

har jeg aldrig hørt om. Hva går det ud på?

Anmeld

16. august 2012

Victoriasmor88

Jeg er også sygeplejeske og har været på en barselsafdeling, og det er nu rigtig nok det med mælkedranker-teorien. Den går ud på at børn der stadig får MME OG MM efter de er fyldt et år skulle få mindre appetit på "rigtig" mad.

Jeg har selv en datter der lige er fyldt et år og hun spiste meget lidt mad om dagen og uanset hvad jeg bød hende så var det som om at hun bare ventede på flasken om aftenen. Nu har jeg så fjernet den hun plejer at få om natten og hun får 150 ml at sove på istedet. Pludselig spiser hun meget mere om dagen da hun vågner op og har lysten til mad og ikke stadigvæk er mæt efter natflasken. Men jeg holder nu stadig fast i en aftenflaske, måske indtil hun er 1,5 år hvis hun ikke selv har sagt fra inden den tid så længe de ikke lever af mælk og kan spise andet mad, ser jeg det ikke som et problem 

Anmeld

16. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
twinny skriver:

har jeg aldrig hørt om. Hva går det ud på?

prinsesse2ben forklarer det rigtig fint

Anmeld

16. august 2012

IT-nørd

Prinsesse2ben skriver:

Jeg er også sygeplejeske og har været på en barselsafdeling, og det er nu rigtig nok det med mælkedranker-teorien. Den går ud på at børn der stadig får MME OG MM efter de er fyldt et år skulle få mindre appetit på "rigtig" mad.

Jeg har selv en datter der lige er fyldt et år og hun spiste meget lidt mad om dagen og uanset hvad jeg bød hende så var det som om at hun bare ventede på flasken om aftenen. Nu har jeg så fjernet den hun plejer at få om natten og hun får 150 ml at sove på istedet. Pludselig spiser hun meget mere om dagen da hun vågner op og har lysten til mad og ikke stadigvæk er mæt efter natflasken. Men jeg holder nu stadig fast i en aftenflaske, måske indtil hun er 1,5 år hvis hun ikke selv har sagt fra inden den tid så længe de ikke lever af mælk og kan spise andet mad, ser jeg det ikke som et problem 

Her bliver natflasken givet kl. 18.30 og hvis lillepigen vågner en sjældent gang, får hun tilbudt vand.

Det er rigtigt, at børn ikke behøver mad om natten efter 6-måneders alderen, ellers har de som du også skriver, mindre appetit om dagen.

Jeg er dog stadig ikke enig i risikoentror at blive til en mælkedranker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.