Operation slut med flaske begyndt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.291 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. august 2012

bobbles

ja laura fylder jo 1 år om under en måned, så tænkte det snart skulle være slut med den flaske, hun var godt nok ikke glad for det, men det tog 45 minutter, og nu sover hun, idag er det da gået godt  håber det bliver lige så nemt de andre dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

IT-nørd

Frøken Christiansen skriver:

ja laura fylder jo 1 år om under en måned, så tænkte det snart skulle være slut med den flaske, hun var godt nok ikke glad for det, men det tog 45 minutter, og nu sover hun, idag er det da gået godt  håber det bliver lige så nemt de andre dage

Hvorfor vil du tage flasken fra hende allerede nu? Min pige er 13 måneder og for hende er natflasken vigtig. Hun er lige startet i dagpleje og flasken får hende til at koble af og falde helt til ro om aftenen. Jeg sidder med hende mens hun får 150 ml MME.

Der er jo mange børn, som bliver ammet længe efter de er fyldt 1 år.

Min tanke er at fortsætte med flasken til natten indtil hun selv er klar til at slippe, men nok ikke meget længere end til 1,5 års alderen.

Og ja, vi passer meget godt på hendes 16 tænder

Anmeld

16. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvor dejligt. Vi stoppede også flasken her for et par dage siden. Han var heldigvis ligeglad

Anmeld

16. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Dejligt, at det gik så nemt med flasken - håber det går godt de næste mange dage.

Herhjemme fik de begge flaske til de var meget ældre. De elskede deres natflaske, så var vi var længe om, at tage dem fra dem.

Anmeld

16. august 2012

Lenchick skriver:

Hvorfor vil du tage flasken fra hende allerede nu? Min pige er 13 måneder og for hende er natflasken vigtig. Hun er lige startet i dagpleje og flasken får hende til at koble af og falde helt til ro om aftenen. Jeg sidder med hende mens hun får 150 ml MME.

Min tanke er at fortsætte med flasken til natten indtil hun selv er klar til at slippe, men nok ikke meget længere end til 1,5 års alderen.

Der er andre måder et barn kan koble af på.

Min sundhedsplejerske siger at børn der får flaske i så lang tid kan udvikle sig til "mælkedranker" og det mener jeg også at sundhedsstyrelsen skriver. 

Anmeld

16. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
mor:) skriver:

Min sundhedsplejerske siger at børn der får flaske i så lang tid kan udvikle sig til "mælkedranker" og det mener jeg også at sundhedsstyrelsen skriver. 

Anmeld

16. august 2012

IT-nørd

mor:) skriver:

Det har jeg godt nok aldrig hørt om... Hverken fra min sundhedsplejerske eller på mit tidligere arbejdsplads på børneafdeling. Jeg er sygeplejerske...

Ammede min søn til han var 1,5 år, men lillepigen bliver desværre ikke ammet da hun er anbragt hos os i familiepleje fra fødslen. 

For os er en lille natflaske en del af den vigtige rutine og forbliver det lidt endnu.

Anmeld

16. august 2012

Lenchick skriver:

Det har jeg godt nok aldrig hørt om... Hverken fra min sundhedsplejerske eller på mit tidligere arbejdsplads på børneafdeling. Jeg er sygeplejerske...

Ammede min søn til han var 1,5 år, men lillepigen bliver desværre ikke ammet da hun er anbragt hos os i familiepleje fra fødslen. 

For os er en lille natflaske en del af den vigtige rutine og forbliver det lidt endnu.

Mener også der står forskellige ting alt efter om det er flaske eller modermælk. Kan ikke huske det. Men har læst det med mælkedranker og fået at vide.

Det er jo en vane og ikke et behov.

Vi kørte den samme rutine blot uden flaske.

Anmeld

16. august 2012

Nadia&Daniel

Lenchick skriver:

Vores Laura er 21 mdr. - hun får også stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 165-200 ml.)

Anmeld

16. august 2012

bobbles

Lenchick skriver:

det gør jeg fordi jeg mener man skal af med de dårlige vaner i en tidlig alder, da min store datter var 2 år før hun smed flasken og hun var 3½ år da hun smed både sut og ble.. Og i øvrigt har sundhedsplejersken også sagt det ville være en god ide at stoppe med flasken når hun er 1 år, man kan ligeså godt gøre det hvis man kan se at de sagtens kan undvære den..  men om du fortsætter til dit barn er 2 år er jo helt din egen sag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.