Åh nej, Kaos ang barnedåb på Søndag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Camilla Jensen

Those green eyes skriver:

Hej! Du kan sagtens nå at få det, du skal bare søge om godkendelse af mindst 10 med det efternavn, du får blanketterne af din præst. Og så skal de bare afleveres inden dåben.

Åh, det var da et lille håb, men det er kun min kæreste, hendes mor, og 2 søskende der hedder Wemhoff..  WHAT TO DO ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Majbrit P

Camilla Jensen skriver:

Åh, det var da et lille håb, men det er kun min kæreste, hendes mor, og 2 søskende der hedder Wemhoff..  WHAT TO DO ???

Så er den nem! skaf de underskrifter HURTIGT! ring til kirken i morgen tidlig og få de blanketter! Det er bare mindst 10 (der er jo tit flere 10000 der kan hedde et efternavn..) så når der kun er dem der hedder det i danmark er det NEMT at få godkendelsen! 

Anmeld

16. august 2012

Eliza

det lyder sku da mærkeligt?? 

Vi blev ringet op torsdag af kirkekontoret (Malthe skulle døbes søndag) og damen sagde at han ikke kunne hedde Reincke, pga. faderskabs papirene ikke var sendt.. 

(Reincke er fars navn og vi er IKKE gift)

Vi fik dog helt ekstraordinært /staves?? lov til at udfylde de papire, man kan udfylde i kirken senest 3 uger efter fødslen (trods hans 4 mdr.)

skal lige siges at vi altså havde sendt papirene til statsforvaltningen 

Anmeld

16. august 2012

Camilla Jensen

Så er den nem! skaf de underskrifter HURTIGT! ring til kirken i morgen tidlig og få de blanketter! Det er bare mindst 10 (der er jo tit flere 10000 der kan hedde et efternavn..) så når der kun er dem der hedder det i danmark er det NEMT at få godkendelsen! 

Super, tusind tak for hjælpen. Jeg ringer til kirken med det samme, de lukker nemlig ikke før kl 17

Anmeld

16. august 2012

Majbrit P

Camilla Jensen skriver:

Super, tusind tak for hjælpen. Jeg ringer til kirken med det samme, de lukker nemlig ikke før kl 17

Super! Kom gerne med en opdate! krydser fingre 

Anmeld

16. august 2012

Eliza

Camilla Jensen skriver:

Jo min kæreste hedder Wemhoff til efternavn.

grunden til hun ikke kan få efternavnet er fordi vi er 2 piger som ikke er blevet gift, og da min kæreste ikke er "obligatorisk" forældre til barnet så kan det ikke lade sig gøre

sorry den del læste jeg først bagefter.. JA så tror jeg desværre ikke der er meget at stille op  kan i ikke holde festen og den kirkelige del på et senere tidspunkt.. altså rykke kirken et par uger til i er gift.. selvom det selvfølgelig ikke er optimalt.. 

Anmeld

16. august 2012

Jibbe

Ellers så smut på rådhuset og hør ad om i kan blive gift imorgen. Vores bryllup er arrangeret på få dage og tror næsten i kan få det gjort på dagen hvis de er lidt søde

Anmeld

16. august 2012

Filuca

Hvis det der med de 10 navne ikke kan lykkes, kan I så ikke blive gift i kirken samtidig med barnedåben? Evt. bryllup først, og så dåb bagefter? Så kan de vil ikke nægte jer at bruge navnet, når I så er gift?

Anmeld

16. august 2012

mariamiss6

Camilla Jensen skriver:

Hej Piger.

Ja sagen er den at vi skal holde barnedåb på Søndag. Nu er vi så blevet ringet op fra Kirkekontoret at vores datter IKKE kan komme til at hedde Wemhoff til efternavn, da min kæreste og jeg ikke er nået og blive gift endnu. Vi vil være rigtig kede af hvis hun ikke bliver døbt dette navn. Alt er jo på plads til på søndag, servietter med hendes navn, dåbsrør osv. Hvad gør man nu ??? Vi skal nå og blive gift inden søndag ellers kan det ikke lade sig gøre. Men jeg har været inde og kigge på rådhusets hjemmeside og der går op til 14 dage FØR de behandler ens sag..!
Er der en sød og venlig sjæl der kan give os noget hjælp til hvad vi skal gøre?? Vi er så kede af at de først ringer nu, 3 dage før hendes dåb. Ja vi kan jo godt døbe hende Jensen som jeg hedder men det vil vi være kede af..

Kan du ikke forsøge at få telefonisk kontakt med borgmesteren, og tigge og bede ham om at vie jer, så i ikke skal tænke på de tmed navnet?

Hvis altså i gerne vil giftes  

Anmeld

18. august 2012

Camilla Jensen

Super! Kom gerne med en opdate! krydser fingre 

Hej så har jeg fået undersøgt sagen og det er korrekt at man kan få underskrift fra folk til at vores datter kan få dette navn.. Men men men det skal godkendes inde ved kommunen og det tager op til 14 dage, så nu er vi lige vidt. Men hun bliver døbt Jensen (mit efternavn) og når vi så bliver gift så får hun automatisk Wemhoff til efternavn.

Men mange tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.