Åh nej, Kaos ang barnedåb på Søndag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.847 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. august 2012

Camilla Jensen

Hej Piger.

Ja sagen er den at vi skal holde barnedåb på Søndag. Nu er vi så blevet ringet op fra Kirkekontoret at vores datter IKKE kan komme til at hedde Wemhoff til efternavn, da min kæreste og jeg ikke er nået og blive gift endnu. Vi vil være rigtig kede af hvis hun ikke bliver døbt dette navn. Alt er jo på plads til på søndag, servietter med hendes navn, dåbsrør osv. Hvad gør man nu ??? Vi skal nå og blive gift inden søndag ellers kan det ikke lade sig gøre. Men jeg har været inde og kigge på rådhusets hjemmeside og der går op til 14 dage FØR de behandler ens sag..!
Er der en sød og venlig sjæl der kan give os noget hjælp til hvad vi skal gøre?? Vi er så kede af at de først ringer nu, 3 dage før hendes dåb. Ja vi kan jo godt døbe hende Jensen som jeg hedder men det vil vi være kede af..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Nadia&Daniel

Camilla Jensen skriver:

Hej Piger.

Ja sagen er den at vi skal holde barnedåb på Søndag. Nu er vi så blevet ringet op fra Kirkekontoret at vores datter IKKE kan komme til at hedde Wemhoff til efternavn, da min kæreste og jeg ikke er nået og blive gift endnu. Vi vil være rigtig kede af hvis hun ikke bliver døbt dette navn. Alt er jo på plads til på søndag, servietter med hendes navn, dåbsrør osv. Hvad gør man nu ??? Vi skal nå og blive gift inden søndag ellers kan det ikke lade sig gøre. Men jeg har været inde og kigge på rådhusets hjemmeside og der går op til 14 dage FØR de behandler ens sag..!
Er der en sød og venlig sjæl der kan give os noget hjælp til hvad vi skal gøre?? Vi er så kede af at de først ringer nu, 3 dage før hendes dåb. Ja vi kan jo godt døbe hende Jensen som jeg hedder men det vil vi være kede af..

Hvorfor kan hun ikke få efternavnet??

Anmeld

16. august 2012

dorismusse

Det lyder underligt
Hedder ingen af jer det til efternavn eller hvordan ?

Anmeld

16. august 2012

Filuca

Camilla Jensen skriver:

Hej Piger.

Nu er det jo efterhånden riiiiigtig mange år siden jeg blev døbt, men mine forældre var da ikke gift, og jeg blev døbt min fars efternavn, så undrer mig da meget, hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre...?

Anmeld

16. august 2012

crille

Jeg følger også spændt med.. og sikke da at de ringer så sent. kan godt forstå i er ude af den. navn betyder bare så meget..

Anmeld

16. august 2012

Camilla Jensen

Nadia&Daniel skriver:

Hvorfor kan hun ikke få efternavnet??

grunden til hun ikke kan få efternavnet er fordi vi er 2 piger som ikke er blevet gift, og da min kæreste ikke er "obligatorisk" forældre til barnet så kan det ikke lade sig gøre 

Anmeld

16. august 2012

Camilla Jensen

dorismusse skriver:

Det lyder underligt
Hedder ingen af jer det til efternavn eller hvordan ?

Jo min kæreste hedder Wemhoff til efternavn.

grunden til hun ikke kan få efternavnet er fordi vi er 2 piger som ikke er blevet gift, og da min kæreste ikke er "obligatorisk" forældre til barnet så kan det ikke lade sig gøre

Anmeld

16. august 2012

Camilla Jensen

crille skriver:

Jeg følger også spændt med.. og sikke da at de ringer så sent. kan godt forstå i er ude af den. navn betyder bare så meget..

Ja det betyder sindsyg meget især for os.. Er helt ude af den, ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op...

Anmeld

16. august 2012

dorismusse

Camilla Jensen skriver:

Jo min kæreste hedder Wemhoff til efternavn.

Kan du måske få midlertidig navneændring ?

Anmeld

16. august 2012

Majbrit P

Camilla Jensen skriver:

Ja det betyder sindsyg meget især for os.. Er helt ude af den, ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op...

Hej! Du kan sagtens nå at få det, du skal bare søge om godkendelse af mindst 10 med det efternavn, du får blanketterne af din præst. Og så skal de bare afleveres inden dåben.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.