Hvornår starter pottetræningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

LR85

1 år og 4 måneder. Ha det var godt nok tidligt. 

Vores dreng er 2-et-halvt. 

Vi er lige begyndt a sætte ham på toilettet morgen og aften (uden der kommer noget) 

Først når han selv viser interesse, vil vi gøre det flere gange dagligt. 

Jeg tror ikke man kan gøre noget før de selv er klar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Isabella_mor

vi har købt en potte. og tager den frem de aftner hvor bassen skal i bad. så får han alt tøjet af og så invitere vi ham til at sidde på potten... han SKAL ikke lave noget på den. den kommer bare stille og roligt ind i hans liv så han kan vende sig til den uden at skulle lave noget i den... hvis han gør det er det jo selvfølgelig flot..

men ligenu sætter han sig på den med det samme den bliver taget frem. og så sidder han der lidt. så rejser han sig og så sætter han sig igen... sådan lidt frem og tilbage

Vi havde sp på besøg lige da han var blevet 1½ år.. hun nævnte at det ville være en god idé at gøre det på denne måde allerede nu så de får et naturligt forhold til det at sidde der og gøre det man skal.. så han kommer også med os på toilettet hvis han vil. han kommer for det meste selv.. og så kan han få lov at kigge... 

og så sagde hun at når han f.eks. har lavet i bleen, kan man gå ud til toilettet og skylle lorten ud der mens han ser det. så han automatisk får en eller anden forståelse for at det er DER det skal hen...

når vi skifter ham ser han jo sjældent hvad det egentlig er der er i bleen. og så kan det jo være svært at vide hvad det er det skal når de ikke ser det.. 

Anmeld

22. august 2012

Mille82

Vores søn begyndte at komme på toilettet (vi er ikke til potter, ad) da han var ca 16 mdr. Da han var 19 mdr var han afføringsrenlig 100% og tissede flere gange dagligt på wc. 2 år og 4 mdr gik han uden ble.

Han har siden han smed bleen måske haft 4-5 uheld i bukserne, nu er han 3 år.

Han er ALDRIG blevet presset overhovedet, men vi satte ham på wc, vi var måske bare heldige at han syntes det var sjovt..

Anmeld

22. august 2012

Clisolka

Min pige fylder 2 år lige rundt om hjørnet og hun viser ingen interesse endnu. Jeg venter til hun selv viser interesse - og i hvert fald til vores badeværelse er blevet renoveret først (vi har et par uger tilbage med et monstrum på vores altan) 

Hun er begyndt at blive sur når hun har lort i bleen - så langt så godt 

Anmeld

23. august 2012

Meyer

Profilbillede for Meyer
Jeg har haft potten frem fra mine børn var et år. Ved ikke om det er derfor vi har haft tre børn der har smit bleen tidligt. 2 år og 4 mdr, 2 år og 8 mdr, 2 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.