Hvornår starter pottetræningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. august 2012

Smilendesussi

Hej.

Som overskriften siger vil jeg gerne vide, hvornår man starter med pottetræningen. Mine svigerforældre synes vi skal starte snart, men Liva er kun 1 år og 4 mdr., så jeg synes det er meget tidligt. Jeg havde selv tænkt at det skulle prøves næste sommer, hvor hun kan rende rundt uden alt for meget tøj. 

Knus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

dorthemus

Det synes jeg også er tidligt ....men hvis du vil kan du da købe en potten og sætte frem og se hvad hun sir til det.

Min datter er 2,3 år og fik en potte for et par måneder siden...og var skide ligeglad med den...sad bare og sagde "sssssssss"
Nu har hun fået et toiletsæde som hun sidder på hver eller hver anden dag...ikke altid hun vil. Hun er begyndt at give udtryk for at hun ikke kan lide at have lort i bleen. Og i torsdags lavede hun lort på wc for første gang

Jeg synes det er mest relevant med "pottetræning" når barnet begynder at vise interesse....og så ALDRIG presse dem

Anmeld

14. august 2012

Laulund87

Ingen potte her. Ved ikke helt hvorfor jeg har det sådan, men synes en potte er så klam

Så det var direkte op på toilettet med sådan et børnesæde Tror vi prøvede ved 1,5-2 års alderen.

Anmeld

16. august 2012

Smilendesussi

Tak for jeres gode svar. Vil vente lidt og så forsøge med wc'et, det er da lækkert hvis man slipper for potten. 

Anmeld

16. august 2012

Nessie

VI har længe haft et lille toiletsæde, men det havde ingen interesse.
Så købte vi en potte, han selv valgte, og han har siddet på den 2 gange.

Han er overhovedet ikke klar, så vi venter på at det begynder at interessere ham.
Han bliver 3 år til oktober

Anmeld

22. august 2012

Brams

dorthemus skriver:

Det synes jeg også er tidligt ....men hvis du vil kan du da købe en potten og sætte frem og se hvad hun sir til det.

Min datter er 2,3 år og fik en potte for et par måneder siden...og var skide ligeglad med den...sad bare og sagde "sssssssss"
Nu har hun fået et toiletsæde som hun sidder på hver eller hver anden dag...ikke altid hun vil. Hun er begyndt at give udtryk for at hun ikke kan lide at have lort i bleen. Og i torsdags lavede hun lort på wc for første gang

Jeg synes det er mest relevant med "pottetræning" når barnet begynder at vise interesse....og så ALDRIG presse dem

Anmeld

22. august 2012

Lone Jakobsen

her er mindste mand blevet 3 år, men har ingen interesse for potten. vi har valgt at vente til han selv er parat, og viser interesse for det.

(vi har dog planer om at lade ham gå uden ble i uge 42)

Anmeld

22. august 2012

Koen.

Lærke var ca 20 måneder da hun begyndte åt finde potten sjov, nu er hun 28 mdr og blefri om dagen det er meget forskelligt hvornår de er klar!

Anmeld

22. august 2012

Tulle28

Min datter er 2,5 år og vi har købt en potte. Hun har løbet en del rundt uden ble her på det sidste med instrukser om at sige til hvis hun skal tisse, så vi kan gå ud og sidde på potten. Ikke den helt store succes indtil videre - et par gange har hun sagt "jeg tisser" og så er vi drønet ud på potten, hvor det sidste af tissetåren er endt, men som regel fiser jeg rundt og tørrer op... Lidt træls, men de skal jo lære det på en eller anden måde tænker jeg. Men det er på ingen måde noget vi stresser over, det kommer når hun er klar jo:-)

Anmeld

22. august 2012

Livsmor

Min datter på 25 mdr er begyndt at sidde på wc'et, i forbindelse med at hun bliver skiftet. Men hun har kun lavet stort derpå 1 gang, og har aldrig tisset. Jeg tager det stille og roligt, og presser hende på ingen måde, og det er heller ikke hver gang hun kommer på, kun når hun selv vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.