Hvordan er det med jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Efter mange problemer, nedture og negative diskutioner i mit forhold til min kæreste, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan jeres hverdag foregår?

Jeg ved at han laver fejl og at han ikke rigtig vil fader-rollen, men jeg bliver alligevel tit i tvivl om det er mig der er noget galt med eller om jeg virkelig burde pakke sammen og smutte.

Vi har fælles barn på 1 måned ca.

Hvordan foregår en hverdag hos jer? fx. en hel uge.. håber i forstår...

Hmm vores hverdag er nu meget nem at beskrive 

Jeg er hjemmefra fra kl. 6 om morgenen til mellem 17-18 - alt efter om toget er forsinket  Jeg har 2½ times transport hver vej til og fra arbejde, så det er begrænset hvad jeg kan nå på en hverdag. 

Jeg arbejder 37 timer, hvor min kæreste arbejder 20 timer (han er i arbejdsprøvning). 

Han sørger for at aflevere Isabella og hente hende igen - jeg smutter så med og henter de dage, hvor jeg f.eks. smutter tidligt fra arbejde, eller arbejder hjemme (2 x ugentligt)  De dage hvor jeg har hjemmearbejde er jeg selvfølgelig med til at aflevere og hente 

Når jeg er hjemme er han allerede i gang med maden.... Han elsker at lave mad 

Pt.. bor vi i vores stue, så det er mega begrænset hvor meget vi kan larme efter Isabella er lagt i seng (hendes tremmeseng står lige op ad vores køkken).... Her mener jeg med støvsugning, opvask, vask af tøj osv. Jeg prioriterer min tid med hende, når jeg er hjemme inden hun skal i seng  Det er ikke hver dag at jeg vasker tøj, for det orker jeg seriøst ikke efter en lang arbejdsdag... Opvasken kan jeg sagtens lade stå til kæresten dagen efter  Så er det ellers med at prioritere eftermiddagen inden jeg henter Isabella, de dage hvor jeg arbejder hjemme - og weekenden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Den lykkelige

Vores uge ser sådan her ud:
Min kæreste møder mellem 5-7.. lidt forskelligt.. Men jeg er arbejdsløs og skal i aktivering på kommunen fra 9-11 hvor vi søger job.
Min kæreste står op og går på job..
Jeg sover til min datter vågner.. ca 6/6.30 sover hun til.. Vi hygger og spiser morgenmad.. så køre jeg hende i dagpleje kl ca 8 (i bil, ligger 7 km væk)..
Derefter tager jeg lige hurtig hjem og henter træningstøj igen, eller sætter noget tøj over til vask eller en opvaskemaskine eller hvad der lige skal gøres.. Kl 8.30 køre jeg til kommunen og er der til ca 10.30 hvor vi plejer få lov at gå..
Så tager jeg i fitness center og træner..
Kl ca 12 kommer jeg hjem.. jeg damper lige af fra træning..
Tømmer f.eks. vaskemaskinen, opvaskemaskinen eller hvad jeg nu havde sat over om morgenen..
Så går jeg i bad og bagefter spiser jeg frokost..
Indtil 14.30 hvor jeg henter min datter igen bruger jeg de 2,5 time på hvad der nu skal laves.. Handler, gør rent eller hvad der skal gøres..
Henter hende også kommer vi hjem kl ca 15.15..
Min kæreste er i mellemtiden kommet hjem (kl ca 15)..
Så laver vi noget sammen eller hver for sig med hende.. til ca kl 16.30..
Kl 16.30 begynder jeg at lave aftensmad og madpakke til kæresten til næste dag.. Han laver noget med min datter en halv times tid..
Vi spiser altid kl 17/17.30 da hun er total træt og sulten der..
Så spiser vi.. Når vi er færdige bader den ene med hende og den anden tager opvasken fra maden..
Når vi er færdige hygger vi og leger lidt til hun bliver træt kl 19 ca.. Så bliver hun puttet og vi ser tv, sidder på baby.dk, ordner have eller hvad der nu skal laves..
Min kæreste laver også tit ting som f.eks. have eller bilen lige når han kommer hjem også tager jeg bare vores datter..
Ved ikke om det var det du efterspurgte.. men sådan ser vores dag ud.. og sådan er det altid i hverdagene..
I weekenderne der har vi begge en dag vi kan sove længe.. jeg har søndag hvor jeg kan sove længe og min kæreste får lørdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.