Hvordan er det med jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.394 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. august 2012

Anonym trådstarter

Efter mange problemer, nedture og negative diskutioner i mit forhold til min kæreste, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan jeres hverdag foregår?

Jeg ved at han laver fejl og at han ikke rigtig vil fader-rollen, men jeg bliver alligevel tit i tvivl om det er mig der er noget galt med eller om jeg virkelig burde pakke sammen og smutte.

Vi har fælles barn på 1 måned ca.

Hvordan foregår en hverdag hos jer? fx. en hel uge.. håber i forstår...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Sildefisk

Kunne du være lidt mere specifik?
Men her er jeg alene med mine to børn på hhv 2 og 3år i op til mellem uger og måneder af gangen, flere gange om året. Jeg er derfor vant til at være den der styre børn og hjem og må træffe mange beslutninger selv.
Så med en 37 timers stilling og to små, er der meget lidt mig tid, jeg arbejder, handler, henter børn, laver mad, bader og putter børn. Al husligt arbejde foregår når de er puttet.

Anmeld

14. august 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Efter mange problemer, nedture og negative diskutioner i mit forhold til min kæreste, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan jeres hverdag foregår?

Jeg ved at han laver fejl og at han ikke rigtig vil fader-rollen, men jeg bliver alligevel tit i tvivl om det er mig der er noget galt med eller om jeg virkelig burde pakke sammen og smutte.

Hejsa

Kan da godt prøve at beskrive en uge. Kærsten arbejder fuld tid, jeg arbejder 32 timer.

Mandag møder jeg 6.30 kærsten har ungerne og aflevere, jeg henter + står for aftensmad.

tirsdag lukker jeg. Vi har sammen ungerne om morgen, jeg aflervere - kæresten henter og sørger for aftensmad

onsdag - aflevere sammen, henter sammen og laver aftensmad sammen

torsdag jeg aflevere og henter + laver aftensmad

fredag skiftes vi og spiser nem aftenmad og hygger alle til disney sjov.

Om aftenen efter aftensmad er vi fælles om det meste hygger med ungerne, bader og putter en hver. Vi ryder alle op hver dag inden puttetid. Har den ene af os en aftale ligger den for det meste efter kl. 19 så vi altid når at have tid til ungerne og lige hjælpe hinanden så det ikke er den ene der hænger på det hele. Synes vi har en travl men god hverdag er gode til at hjælpe hianden, men det har været hårdt at komme hertil og det har taget mange diskutioner om forskellige forventninger til hinanden. Det bliver nemmer når baby bliver større og i begynder at få en hverdag. Ligenu er alt så nyt for jer.

Håber I klare den

Anmeld

14. august 2012

Adrina

Her hjemme er en uge sq hård. Min kæreste har nogle dumme arbejdstider, der lyder: mandag 11-21, tirsdag,onsdag og torsdag 13-21 og fredag 12-17.30. Han tager afsted halvanden time før han skal møde, da de har fjernet en busrute. 

Jeg går hjemme. Er sygemeldt med bækkenløsning. Jeg voldkeder mig virkelig hver evig eneste dag ! 

I og med at vores hverdage ser sådan ud, kan det let (mest fra min side) skabe utrolig dårlig stemning. Jeg savner ham så meget. Jeg mangler ham. Der er en masse ting jeg ikke må, men han har ikke altid overskuddet til at hjælpe pga træthed eller mangel på tid.

Vores weekender er stort ser altid booket med ting vi skal. Dog sørger vi for at putte længe i sengen og give hinanden ekstra tid. 

Han hader sine arbejdstider så meget som jeg gør og har lovet at kigge efter noget andet så han også kan få en ordentlig hverdag med mig og vores lille datter - når hun kommer.

Vi er dog begge (især ham) meget enige om at have en kæreste dag/aften 1 gang om måneden når baby kommer. Vi har været kærester i 2 år, men det er først inden for de sidste 4 mdr at vi har ku være "rigtige" kærester. Han har en datter fra tidligere forhold og både moderen og datteren gjorde vores liv til et  helvede (datteren blev meget manipuleret af moderen). Vi har nu ikke set pigen i 4 mdr og, selvom det er skide sørgeligt, så er alle parter glade. Der er ro nu.

Men det har taget voldsomt på vores forhold, så nogle gange knækker jeg bare. Det er sq hårdt til tider. 

Anmeld

14. august 2012

Masig

Anonym skriver:

Ved ikke helt hvad du tænker på, men hvis det er sådan noget praktisk, altså hvem der laver hvad og sådan kan jeg da godt prøve at beskrive vores hverdag...

Kæresten har eget firma og arbejder fra ca. kl. 7-15/16 hver dag, og bruger så ca. 2 timer på kontorarbejde når han kommer hjem. Men det er noget han laver sådan lidt løst, dvs han tager sig først og fremmest tid til vores søn, og det er ofte ham der laver mad efter vi fik vores søn, det er også ham der handler ind for det meste... rengøring, oprydning, vasketøj osv står jeg for det meste for, men han gør det hvis jeg beder ham om det. Han slår så også græs, og vi deles om havearbejdet ellers.

Jeg er på barsel lige nu, så jeg passer baby, og ordner det i huset jeg kan nå, mens han er på arbejde, og laver mad en gang imellem.

Vil lige sige at han hjalp meget sjældent til herhjemme inden jeg fødte... Det var hovedsageligt mig der stod for alt herhjemme, rengøring, madlavning, havearbejde (bortset fra græsslåning), vasketøj, gik med hunden osv osv... Til gengæld arbejdede han så også 12-13 timer hver dag... Tingene har virkelig ændret sig siden vi fik barn, han hjælper meget mere til både med det huslige og med drengen

Anmeld

14. august 2012

Mettefpigen

Jo kan da prøve... Her arbejder manden enten 19-0330, 19-04 eller 20-04... Jeg går på kursus så møder 0830-14... Jeg står op med bassen aflevere ham i dagpleje, vi henter og handler sammen, jeg laver mad, putter ham... Og sådan foregår det hver dag....

Anmeld

14. august 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Vores hverdag ( hver dag )

Manden tager på arbejde kl 05:30!

Så jeg står for det hele om Morgen og AFlevere sønnen

derefter møder jeg kl 08:15 ( lige nu kl 09:00 )

Hver dag når jeg har fri henter jeg Sønnen, undtagen Torsdag, der henter manden ham da jeg har sent fri.

vi skiftes altid til at handle, og det huslige står jeg for det meste for :/ men manden hjælper når jeg spørger ham,...

madlavningen er også altid Mig!

sådan er vores hverdag

Anmeld

14. august 2012

An&Jo

Anonym skriver:

her er kæresten meget lidt hjemme i hverdagene, han kommer oftest hjem til spisetid, og kører igen meget tidlig om morgenen, så i hverdagene føles det næsten som at være alene, ja idag kommer han slet ikke hjem..

Men når det er weekend, så er det meget forskelligt hvordan det køer, vi kan diskutere så det brager, men vi skændes aldrig rigtigt, men 5 minutter efter så er vi gode venner igen..
Men vi har haft vores virkelig hårde periode hvor vi gik fra hinanden, og bare var sammen sådan lidt on/off i et årss tid, og så endte vi alligevel som kærester igen..

Anmeld

15. august 2012

TeamRocket

Min kæreste arbejder meget og jeg er hjemmegående husmor, jeg er ofte alene med børnene og det huslige, det er hårdt men også skønt for når han endelig har fri så prioritere han tid med ungerne- vil gerne hente bringe bade putte og ikke mindst hygge med lige præcis det de gerne vil om aftenen de dage han er hjemme hygger mig og ham med lidt sen god mad, film, snak og sex eller også ligger vi bare og krammer hele natten :-)vi har været sammen i 6 år, har to børn sammen og en på vej. Jeg synes vores liv er skønt omend lidt stressende i perioder.

Anmeld

20. august 2012

Sitrani

Anonym skriver:

Er en ret svær ting, at beskrive en uge, da ikke alle dage er ens...

Men her prøver jeg.. Dagene er ikke så forskellige igen, men der kan da være ændringer, eller andre ting vi laver...

Lige nu har min kæreste ikke arbejde, men får nok snart et, så han har vores datter hele dagen, mens jeg er på arbejde (30 timer)... men om morgenen står jeg op, når vores datter kalder (hun er 14 mdr.) Giver ren ble, tøj på, morgenmad osv. Så kommer hendes far ned fra soveværelset, og vi lege lidt, og så skal jeg afsted.. nogle dage står vi op sammen.... I løbet af dagen laver hendes far så forskellige ting med hende - de går ture, er i legeland, på legeplads, ude at handle osv. Når jeg kommer hjem fra arbejde, ca. ved 16tiden, smutter han for det meste ud og får lidt luft - det er trættende at være sammen med vores datter en hel dag uden voksenkontakt, så det synes jeg er fint.. Og så overtager jeg.. for det meste kommer han hjem, og vi hjælpes ad med maden, men nogen gange står jeg for det, andre gange er det ham... og så får min datter nattøj på og kommer i seng efter maden... for det meste er det mig der putter....

Når min kæreste også arbejder deles vi om det hele... på lige fod.... Men nu hvor det ser lidt anderledes ud, så er det mere sådan "vagtskifte-agtigt", hvor vi afløser hinanden - men det stopper når hun skal i dagpleje til september

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.