Hvad f..... Sker der med hende for tide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Clisolka

HeXeri skriver:

Jeg kan sige som trøst, at det der bliver meget værre, før det bliver bedre. Min dreng er 2 og vi er stadig igang med at få kridtet banen op.

Jeg ser det som overgangen fra at være baby til barn. Deres bevidsthed udvides, deres motoriske evner og kommunikationsmidler forstærkes hver dag og det giver dem en følelse af at indeholde en del magt.

Herhjemme adskilles der benhårdt mellem at være træt, ked (Ægte legitime følelser til at være bøvlet) og bare at være bøvlet. Han bliver bedt om at stoppe med at hyle, for jeg kan ikke forstå hvad han siger. Han bliver opfordret til at bruge sine ord og vise os det han mener, frem for vi lader ham stå og vræle mens mor og far farer forvildede rundt på grunden og prøver at gætte frem til hvad han mener. Det er en langsom proces, som vi så småt begyndte på da han kunne udtrykke sig ordentligt. Har han ikke sproget endnu, giver det jo meget god mening ikke at forvente at han kan benytte det.

Puslepude problemer løste vi ved at have en lille ghettoblaster med børne cd'er på. Vi hører musik, snakker om kropsdele, katten der kommer forbi og fjoller.

Aftensmaden har altid været helle hos os. Vi har en forventing om at han holder bordskik, sidder nogenlunde pænt med sit mad. Men det er ikke en kamp som nogen af os ønsker at tage med ham, så tæt på godnat. Han er simpelthen for træt til at kunne optage de krav. Så han får lov til at rode lidt i sin mad, spise det han vil og så holder vi en god stemning med hyggelig snak om løst og fast.

Hold fast. Det stopper når de flytter hjemmefra

Det var meget godt beskrevet! 

Jeg ser det nemlig også som en overgang fordi de finder ud af mere og mere om sig selv  Vi gør præcis det samme som jer til aftensmad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Happiness

Hmm... Gud ved om det er det der også foregår herhjemme...... Lukas er godt nok "kun" knap 13 måneder, men NØJ altså!!!

Han pjevser over alt! Og det er tydeligt at se at det er "skuespil"! Han gør som du siger, kigger op for at se om vi nu kigger Eller bare sætter i et skrål, hvis vi ikke lige føjer ham!

Det har stået på i en uges tid nu. Og det er altså ikke mange uger siden vi var igennem et møg hårdt tigerspring! Så man er SÅ tappet for energi,overskud og tålmodighed...

Men håber da det går lidt over inden vi går i gang med et nyt spring, for i følge min kalender, er der et tigerspring lige rundt om hjørnet Og kan lige se for mig, hvordan det kommer til at være med et tigerspring OG det her dejlige temperament for tiden....  Forstår godt hvorfor nogen hurtigt bliver gråhåret.....

Anmeld

14. august 2012

Mother-love

Happiness skriver:

Hmm... Gud ved om det er det der også foregår herhjemme...... Lukas er godt nok "kun" knap 13 måneder, men NØJ altså!!!

Han pjevser over alt! Og det er tydeligt at se at det er "skuespil"! Han gør som du siger, kigger op for at se om vi nu kigger Eller bare sætter i et skrål, hvis vi ikke lige føjer ham!

Det har stået på i en uges tid nu. Og det er altså ikke mange uger siden vi var igennem et møg hårdt tigerspring! Så man er SÅ tappet for energi,overskud og tålmodighed...

Men håber da det går lidt over inden vi går i gang med et nyt spring, for i følge min kalender, er der et tigerspring lige rundt om hjørnet Og kan lige se for mig, hvordan det kommer til at være med et tigerspring OG det her dejlige temperament for tiden....  Forstår godt hvorfor nogen hurtigt bliver gråhåret.....

Lige en til dig. Det er vildt hårdt. Og man føler sig ret magtesløs for man kan intet gøre.

Krydser for at vi snart er heldige med at det går over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.