Han piller ved sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2012

Frøken J.

Det er helt normalt, og lad da være at fjerne hans hænder, det er da synd Han udforsker bare sin krop, hvilket er helt normalt og ønskeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

lisesp83

Frøken J. skriver:

Det er helt normalt, og lad da være at fjerne hans hænder, det er da synd Han udforsker bare sin krop, hvilket er helt normalt og ønskeligt.

Ja, lad endelig vær med, at sige fy og det må man ikke, da det kan give ham et forkert syn på det senere hen.

Anmeld

10. august 2012

Bebsesmoar

Hvis ingen har fortalt dig om det så forstår jeg godt du undre dig!! Da jeg stod på barselsgangen med min og han fik stådreng på,det fattede minus af!! Han var ikke 24 timer gammel og den strittede?? Det er meget normalt sagde sygeplejesken!! Har den strittet inde i mig? Det var en virkelig underlig tanke og i starten havde jeg svært ved at skifte ham når den strittede!! Men i dag ved jeg at sådan fungere et hankønsvæsen bare. Den stritter,de piller og det gør de til de kradsser af!! 

Anmeld

10. august 2012

lisesp83

Bebsesmoar skriver:

Hvis ingen har fortalt dig om det så forstår jeg godt du undre dig!! Da jeg stod på barselsgangen med min og han fik stådreng på,det fattede minus af!! Han var ikke 24 timer gammel og den strittede?? Det er meget normalt sagde sygeplejesken!! Har den strittet inde i mig? Det var en virkelig underlig tanke og i starten havde jeg svært ved at skifte ham når den strittede!! Men i dag ved jeg at sådan fungere et hankønsvæsen bare. Den stritter,de piller og det gør de til de kradsser af!! 

som du kan sige det. haha

Anmeld

10. august 2012

Bebsesmoar

lisesp83 skriver:

som du kan sige det. haha

Tak tror jeg!! 

Anmeld

10. august 2012

Den lykkelige

Gjorde min datter også i en periode omkring 1 års alderen.. nu er hun 17 mdr..
Men hver gang jeg åbnede bleen tog hun hånden derned og rodede og sagde "leddel leddel leddel" (betyder kille kille kille)  Men gør hun ikke mere...

Anmeld

10. august 2012

Tona

Anonym skriver:

Ja altså ungen der snart fylder et år er begyndt hvergang jeg skifter han, leder han efter sin tissemand og piller og griner af det ?? Altså hán kigger på mig og synes det sjovt.. Har prøvet at fjerne hånden / sige at det gør han ikke,. Han bliver ved og sjovt er det for ham .. 

Hmm er det okay at han gør det ? Eller hvad gør man lige her 

Det gør min datter også når hun får bleen af. Det er helt normalt og jeg tror personligt at det er vigtigt at man ikke forhindrer dem i det eller på nogen måde giver dem indtryk af at det er forkert at gøre det. Det er kun udtryk for en naturlig interesse for deres krop.

Når barnet bliver ældre skal man self. lære det at det ikke skal pille ved sig selv offentligt, da det er socialt uacceptabelt og man kan så fx sige: "det er helt ok at du gør det der, men du må gå ind på dit værelse og gøre det, for det gør man når man er alene"  (Her snakker jeg om et barn på måske 2 ½- 3 år).

Jeg tror at det er meget vigtigt at seksualitet eller kroppen i det hele taget ikke må bliver opfattet som forkert eller tabuemne af barnet.

Anmeld

10. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Det er HELT normalt  Men du skal stoppe med at sige til ham at det må han ikke. Det er bare en ganske normal del af deres udvikling og jeg vil så og sige at det faktisk er vigtigt at de kender til den del af deres krop og udforsker. Nu har jeg godt nok en datter men hver gang hun får bleen af så piller hun også ved sig selv dernede og hun er 10½ mdr. gammel. Jeg lader hende bare gøre det.

Anmeld

10. august 2012

aarhusmor

Vi har også oplevet det en del gange og nu er han snart 6 år og den er stadig spændende. Men efterhånden som han er blevet ældre har jeg lært ham at den er privat. Han må gerne lege med den og sådan, men det er noget man gør med sig selv og ikke foran andre.

Men vi stod så i et dilemma. Han elsker at tage billeder med min mobil og forleden havde han taget billeder af den i flere vinkler. Men manden og jeg blev enige om at slette dem da han selv havde grinet af dem og han har ikke spurgt til dem siden heldigvis.

Men jeg synes hele tiden der dukker ting op hvor man skal tænke over hvad man gør, for man vil jo gerne han får et naturligt forhold til sin tissemand, men samtidig skal han jo også lære at visse ting skal holdes privat

(Og så så lige at det er lagt under 0-1 år, men lader svaret stå alligevel - så ved du jo hvad der venter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.