Mor glemte det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2012

Anonym trådstarter

TTM skriver:

Jeg syntes det er godt i ikke fortælle børnene sandheden...

Selvom vi som voksne, helst ville vide det hvis nogle ikke gad os, tror jeg ikke børn har godt af det. Det ville uden tvivl såre meget, og indtil de er gamle nok, tror jeg ikke det er sundt at komme på weekend/bo hos ens mor/far hvis man ved de egentlig ikke gider en...

Jeg ved, hvordan det er når ens ene forældre for en tid foretrækker "den nye familie", tro mig det tager år og komme over. Selvom jeg var stor (15-16 år) og godt kunne overleve med 1 forældre og en sted***, så sætter det dybe spor... Selvom man glemmer nemmere som helt lille, er der da episoder hvor jeg har følt frygt/angst som jeg tydeligt kan huske... Og jeg er ikke i tvivl om, at får man afvide "Mor gad ikke/havde ikke lyst til at hente jer/dig" sidder det fast...

Hvis nu hun ændre sig om nogle år, hvorfor så spolere deres forhold med de ved "Mor gider os jo ikke"...

Jeg tager ikke hendes parti, men mener nogle ting bør børn ikke vide... Jeg har sikker læst det, men ved ikke om i har sagt noget til børnene....

Nu blev det lidt langt, håber du fik lidt ud af det trods alt

Stort kram til dig som stedmor - en titel som ikke altid er nem og ha'

- TTM

vi har ikke fortalt børnene det, de elsker deres mor, og det skal vi ikke ødelægge.. ja hun har mulighed for at ændre sig, og det håber jeg hun gør for deres skyld..

jeg finder altid på en eller anden undskyldning, for at hun ikke lige gjorde som aftalt, og den spiser de jo endnu... så så længe den går, fortsætter vi sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

Sara.

Jeg tænkte på om det er muligt at lave en aftale med institutionerne, at hvis mor ikke har hentet halv 5 (hvis de lukker kl 5) så skal de lige ringe til jer?

Kunne man ikke godt gøre det...

Udover det har jeg ikke så meget at byde på, kun at jeg synes det er synd for jer alle

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg tænkte på om det er muligt at lave en aftale med institutionerne, at hvis mor ikke har hentet halv 5 (hvis de lukker kl 5) så skal de lige ringe til jer?

Kunne man ikke godt gøre det...

Udover det har jeg ikke så meget at byde på, kun at jeg synes det er synd for jer alle

jo det kunne man helt sikkert godt gøre, det tror jeg vi vil have sat i gang.. for det er godt nok synd at de er de sidste børn og der faktisk er lukket.. ikke nok med det, skal de jo faktisk indberette det.

Anmeld

10. august 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da jeg ikke ved om venner familie eller moren er her på.

Jeg bor sammen med min dejlige kæreste, som jeg venter barn med
Han har så nogen skønne unger fra et tidligere forhold.
De har lige fået en afgørelse fra amtet, at hun skal hente dem en hverdag (det er godt nok en bestemt dag) og aflevere her igen. (skal lige siges hun selv har bedt om det)
Så stod hun så og skulle hente ungerne, men vi blev selvfølgelig ringet op af institutionerne efter lukketid, at de ikke var blevet hentet, vi skyndte os selvfølgelig at hente dem....Stakkels børn
Han kontakter så moren, hvorfor hun ikke havde hentet dem. hvortil hun svare at det ikke var hver anden uge, men kun når hun havde lyst, hvilket jo ikke fremgår af papirene. min kæreste kontaktede så amtet, hvor vi skulle skrive en mail om dette forhold, og hvis ikke hun forstod måttet hun ringe til dem, og de ville forklare hende dette.
Hun laver simpelhen så meget ballade, og vil have så meget, når hun så får det overholder hun det ikke alligevel.

Hun sætter også ting i gang som at jeg har været utro og bla bla bla.

Ved egentlig ikke hvad jeg ville med det her, andet end at komme ud med frustrationerne

Stakkels børn! Godt de har jer!

Har børnene fast samvær med deres mor? For man kan da ikke bare vælge til og fra på den måde!

Jeg tror heller ikke, at børnene har godt af at kende hele sandheden, hvis de er små! Men i stedet for, at det er jer, der er bussemændene, synes jeg godt, at l kan sige noget i retning med, at mor havde travlt og glemte at sige til jer, at l skulle hente dem! Og som en anden skriver, så spørg i institutionen, om ikke de kan ringe en halv time før lukketid, så l har mulighed for at få fat i deres mor og høre, om hun har tænkt sig at hente, eller l skal gøre det! Så får børnene ikke så mange nederlag!

Jeg håber inderligt at den mor tager sig gevaldigt sammen og indser at de eneste det går ud over er børnene! Det er jo ikke jer hun straffer mest på den her måde, selvom man kunne tro, at det var hensigten!

Super dejligt at læse om en bonusmor, der vil gøre alt for sine bonusbørn

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Stakkels børn! Godt de har jer!

Har børnene fast samvær med deres mor? For man kan da ikke bare vælge til og fra på den måde!

Jeg tror heller ikke, at børnene har godt af at kende hele sandheden, hvis de er små! Men i stedet for, at det er jer, der er bussemændene, synes jeg godt, at l kan sige noget i retning med, at mor havde travlt og glemte at sige til jer, at l skulle hente dem! Og som en anden skriver, så spørg i institutionen, om ikke de kan ringe en halv time før lukketid, så l har mulighed for at få fat i deres mor og høre, om hun har tænkt sig at hente, eller l skal gøre det! Så får børnene ikke så mange nederlag!

Jeg håber inderligt at den mor tager sig gevaldigt sammen og indser at de eneste det går ud over er børnene! Det er jo ikke jer hun straffer mest på den her måde, selvom man kunne tro, at det var hensigten!

Super dejligt at læse om en bonusmor, der vil gøre alt for sine bonusbørn

ja jeg tror også hun gør alt dette, i håb om at straffe os.. men det er børnene det går ud over....
Ja der ligger endelig en afgørelse fra amtet om at det er fast hver anden weekend fra fredag til mandag hvor hun aflevere dem og vi henter dem. og hver anden uge en hverdag, det halve af ferie..
Mandag har hun selv tilvalgt samt hveranden uge en hverdag..
Jeg tror ikke det bliver at gå og lyve for den store, han stiller mange spørgsmål og kræver svar.. men den går endnu, og så længe den gør det, bliver vi ved..

Anmeld

10. august 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

ja jeg tror også hun gør alt dette, i håb om at straffe os.. men det er børnene det går ud over....
Ja der ligger endelig en afgørelse fra amtet om at det er fast hver anden weekend fra fredag til mandag hvor hun aflevere dem og vi henter dem. og hver anden uge en hverdag, det halve af ferie..
Mandag har hun selv tilvalgt samt hveranden uge en hverdag..
Jeg tror ikke det bliver at gå og lyve for den store, han stiller mange spørgsmål og kræver svar.. men den går endnu, og så længe den gør det, bliver vi ved..

Er det kun hverdagene der er et problem? Synes det virker vildt mærkeligt at opføre sig på den måde overfor sine børn!

Jeg håber lidt, at hun får fjernet den hverdag, hvis hun ikke magter at administrere det!

Hvor gamle er børnene? For ja det bliver nok ikke let at blive ved med at holde hånden over hende!

Har l overvejet at spørge hende, hvad hun synes l skal fortælle børnene? Altså om hun synes det er en god ide, at fortælle dem, at hun ikke gider dem? Det burde da sætte nogle tanker i gang...

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Er det kun hverdagene der er et problem? Synes det virker vildt mærkeligt at opføre sig på den måde overfor sine børn!

Jeg håber lidt, at hun får fjernet den hverdag, hvis hun ikke magter at administrere det!

Hvor gamle er børnene? For ja det bliver nok ikke let at blive ved med at holde hånden over hende!

Har l overvejet at spørge hende, hvad hun synes l skal fortælle børnene? Altså om hun synes det er en god ide, at fortælle dem, at hun ikke gider dem? Det burde da sætte nogle tanker i gang...

Nej det har vi ikke.. min kæreste og hende har intet kontakt, da hun vil have det skal forgå over mail, og mange andre ting...
den store er 7 og den mindste er 5.
Hun laver mange dumme ting som jeg ikke lige vil nævne her, da hun hurtig kan se det er hende der bliver skrevet om.

Det er kun det her hverdags halløj, men det er også nok.... de sagde i amtet at skete det igen, blev hun frataget den hverdag, hvilket nok også er det bedste.

Anmeld

10. august 2012

Vingummien

Stakkels børn

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

Vingummien skriver:

Stakkels børn

du har så ganske ret

Anmeld

10. august 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Nej det har vi ikke.. min kæreste og hende har intet kontakt, da hun vil have det skal forgå over mail, og mange andre ting...
den store er 7 og den mindste er 5.
Hun laver mange dumme ting som jeg ikke lige vil nævne her, da hun hurtig kan se det er hende der bliver skrevet om.

Det er kun det her hverdags halløj, men det er også nok.... de sagde i amtet at skete det igen, blev hun frataget den hverdag, hvilket nok også er det bedste.

Når de er så store, så bliver det nok svært at blive ved med at lyve om! Jeg håber inderligt, at der kommer en god løsning på det, så de stakkels børn ikke skal holdes som gidsler i hendes magtdemonstration!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.