Hvor lang tid fra "godkendelse" til start?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. august 2012

Anonym trådstarter

Hej tøzer.

Vi er et par der har ventet længe på at komme i behandling for vores uønskede barnløshed 

Vores første samtale på fertilitetsklinikken var i December 2011, hvor vi fik svar på min mands første sædprøve.

Siden da har vi afleveret endnu en sædprøve, begge fået taget blodprøver og min mand har fået lavet en hudboipsi, for at se om der kunne være noget i hans dna der forhindrede "graviditeten" - selvom hans sædceller ikke er for gode.

Sidstnævnte har vi ikke fået svar på endnu, da der jo har været sommerferie ind imellem 

Men nu er der jo gået 8 mdr fra blev godkendt til at komme i behandling, og stadig ingen opstart...

Hvor længe gik der for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

Hej tøzer.

Vi er et par der har ventet længe på at komme i behandling for vores uønskede barnløshed 

Vores første samtale på fertilitetsklinikken var i December 2011, hvor vi fik svar på min mands første sædprøve.

Siden da har vi afleveret endnu en sædprøve, begge fået taget blodprøver og min mand har fået lavet en hudboipsi, for at se om der kunne være noget i hans dna der forhindrede "graviditeten" - selvom hans sædceller ikke er for gode.

Sidstnævnte har vi ikke fået svar på endnu, da der jo har været sommerferie ind imellem 

Men nu er der jo gået 8 mdr fra blev godkendt til at komme i behandling, og stadig ingen opstart...

Hvor længe gik der for jer?

er ikke nået så langt i vores forløb endnu... vi venter på at kunne komme ind til en udredning... men 8 mrd! puh.... det lyder skrækkeligt... kan virkelig godt forstå du undrer dig håber snart der er nogen kloge hoveder der svarer dig

Anmeld

9. august 2012

Viventerjer

Det tager desvære længere tid end,man lige regneoptog håber på .. Hvis duskygger på min signatur i bunden får du et meget godt billed af vores forløb.. Heldigvisbegynder det og lysne for os nu 

Hvis i er i tvivl så ville jeg evt. Kontakte enanden klinik for at få en anden mening ...

krydserfingre for jer  

Vh 

Anmeld

9. august 2012

(august)

Hej 

Ved godt det er lang tid og man bare ønsker at komme i gang når man er blevet henvist. 

Vi blev henvist i jan 2008 og kom rigtig hurtigt igennem, da vi tog alle de tider som var ledige bos diverse læger i forbindelse med udredningen, og ringede og skyndte lidt på dem ind i mellem, så vi nåede at få den sidste plads på Riget til opstart med ICSI i sep 2008.

Derefter tog det 14mdr og 7 ægoplægningen før der var gevinst og vi blev forældre i sug 2010.

Kender alt for godt frustrationerne over ikke at kunne styre systemet og at æggene satte sig fast første gang. Jeg kan dog kun anbefale at fortsætte med en lille portion tålmodighed og en masse gå på mod

For jer at det kommer til at gå hurtigt 

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

gædde skriver:

er ikke nået så langt i vores forløb endnu... vi venter på at kunne komme ind til en udredning... men 8 mrd! puh.... det lyder skrækkeligt... kan virkelig godt forstå du undrer dig håber snart der er nogen kloge hoveder der svarer dig

Jo tak.. Det er længe, især når man skal have prøvet i mindst 1 år før man kan få hjælp. Nu er der snart gået 2 år inden vi kommer igang.

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Hej 

Ved godt det er lang tid og man bare ønsker at komme i gang når man er blevet henvist. 

Vi blev henvist i jan 2008 og kom rigtig hurtigt igennem, da vi tog alle de tider som var ledige bos diverse læger i forbindelse med udredningen, og ringede og skyndte lidt på dem ind i mellem, så vi nåede at få den sidste plads på Riget til opstart med ICSI i sep 2008.

Derefter tog det 14mdr og 7 ægoplægningen før der var gevinst og vi blev forældre i sug 2010.

Kender alt for godt frustrationerne over ikke at kunne styre systemet og at æggene satte sig fast første gang. Jeg kan dog kun anbefale at fortsætte med en lille portion tålmodighed og en masse gå på mod

For jer at det kommer til at gå hurtigt 

Vi kan desværre ikke tage alle ledige tider der er, aht job.

Jeg forsøger stadig at "skjule" det for min chef, så alle tider vi er til, ligger uden for min arbejdstid.

Jeg rykkede dem i sidste uge, men de sagde at jeg lige skulle ringe igen om 14 dage hvis jeg stafig ikke havde hørt mere 

Vi er heller ikke gået i stå, vi hygger da stadig de rigtige dage - troede bare ikke der gik så lang tid 

Anmeld

11. august 2012

fnuggi

i dec 2010 var vi til første samtale ved gyn og lukket ægleder jeg havede skulle opreres og det var på ouh de aflyst så 3 gange og jeg endte på sønderborg i august 2011 og blev opreret og igen til gyn igennem tre forsøg med incimenering der ikke lykkes og er nu på ouh i regensglas men sku da lige en tur igennem med bøvl med en skjoldbugkirtel 

inden jeg kunne komme igang men skal snart ha taget æg ud så glæder mig vildt men kampen er og har været lang 

Anmeld

11. august 2012

La´chrissen

Hej,
Vi blev henvist august sidste år. Kom til første samtale i oktober, tror jeg det var, tilmeldte mig til icsi i februar. Har nu gennemgået 2 stadig uden held. Næste gang er det en omgang fryseæg så det bliver uden hormoner så håber det er denne gang. Men det er meget forskelligt hvor lang tid det tager. for at i snart kan komme igang, men selv om man er igang kan det jo tage rigtig lang tid, nogle mange år. Så prøv at have noget andet i tankerne også

Anmeld

11. august 2012

Joerse

Hej..

Vi blev henvist i juni, og grundet sommerferien har vi først tid nu her på tirsdag d. 14.08.. Så det i dig selv er jo ikke lang tid taget i betragtning, (men når man går og venter føles det som en evighed synes jeg). 

Håber ikke vi skal vente så lang tid om jeg kan læse nogen har gjort.. Det er jo øv med al den ventetid..

Men jeg kan lige vende tilbage på tirsdag så ved jeg forhåbentlig lidt mere 

Anmeld

11. august 2012

Nessie

Fra jeg havde været hos lægen, og til jeg kom til gyn gik der ikke ret lang tid.

Tror der gik en måneds tid eller to, inden vi fik den første samtale på klinikken, og dér skulle vi så vente 3 mdr., på at aflevere ny sædprøve, og derefter kom vi rimelig hurtigt i gang med behandlingen, så der er vel gået 6-8 mdr. inden vi kom igang  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.