Tegn på at være klar til grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

BetonSlotsPrinsesserne

NNL skriver:

Hej piger

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke tegn jeres unger har vist på at de var klar til at få andet føde en brystmælk/MME, og hvornår og hvad I startede med at give dem

Min dreng er 3½ måned nu, og han vil til brystet meget ofte efterhånden, og der er ikke langt mellem hans appetitspring længere. Han er også begyndt at vågne mere om natten for at spise... Men jeg kan heldigvis godt mætte ham endnu Vil dog alligevel gerne høre jeres erfaringer...

Kram Nadia.

Her sagde SP at nu hvor hun næsten var 4 mdr måtte jeg godt forsøge at tilbyde hende grød hvis jeg havde intr i det. Og hun spiste det med velbehag lige fra start.
Jeg startede ud med at amme hende som normal og så fik hun grød bagefter som smagsprøve...
Så snak med din SP om du kan gøre det nu. Tror ikke der sku være fejl for at prøve, bare du er obs på hans mave...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Mor til Ella

NNL skriver:

Hej piger

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke tegn jeres unger har vist på at de var klar til at få andet føde en brystmælk/MME, og hvornår og hvad I startede med at give dem

Min dreng er 3½ måned nu, og han vil til brystet meget ofte efterhånden, og der er ikke langt mellem hans appetitspring længere. Han er også begyndt at vågne mere om natten for at spise... Men jeg kan heldigvis godt mætte ham endnu Vil dog alligevel gerne høre jeres erfaringer...

Kram Nadia.

Det største tegn her var at hun begyndte at gribe ud efter vores mad, og virkelig sugede al tænkelig næring ud af det

Vi startede op da Ella var 4 mdr, men hun var SLET ikke klar, så efter 14 dages prøven blev vi enige om at holde pause.

Nu er hun knap 5,5 mdr og for en uge siden begyndte tegnene så Men lysten er ikke ligestor hver dag, det skal præsenteres på det rigtige tidspunkt.

Her er vi startet med risgrød og majsgrød, og div frugtmos. Hun er også vild med at knave tykke i agurk, peberfrugt, og alt andet enlig. Kartoffelmos venter vi lige lidt med

Anmeld

9. august 2012

modesty

SukkerDronning skriver:

Det er ekstremt sjældent at baby er klar til grød før de er 6 mdr. Det er der desværre, rigtig mange der ikke ved. Det er også heeelt normalt, at de bliver mere sultne og at de har mange appetitspring, i den alder din søn har.

Det at baby begynder at vågne mere om natten er normalt og er ikke tegn på at man skal starte med grød. Det er en "misforståelse" af mødre der ikke har lyst til at miste deres nattesøvn ;-) På nær i meget sjældne tilfælde hvor man decideret kan se at barnet ikke tager på/taber sig.

Vi startede med små smagsprøver fra vores var 5,5 mdr. og han fik et fuldt gørdmåltid da han var 6 mdr.

Anmeld

9. august 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
min søn begyndte på BLW da han var 6 måneder gammel, men det var ikke fordi han selv gav nogen tegn til at han ville andet end amme, det var mere fordi jeg ville sikre mig han lærte mad at kende inden han startede i dagpleje, faktisk begyndte han først rigtigt at spise mad da han var 9-10 mdr gammel.

Nu er han 1 år og to måneder og spiser alm måltider og ammer kun om aften/nat

men ved de 4 mdr ligger der jo et appetit spring som de fleste så mener er fordi de ikke bliver mæt af mm/mme, men det faktisk ikke tilfældet, da mm/mme gram for gram er mere ernæringsrigt end nogen form for grød/mos.

Anmeld

9. august 2012

Kruse90

NNL skriver:

Hej piger

Kram Nadia.

du skal starte op når du syntes søde
Det er dig der kender din søn bedst Bare han er over 4 mdr. så ville jeg ikke blinke med øjnene hvis du syntes at mærke på ham at han er klar

Kram

Anmeld

9. august 2012

(august)

Begge mine er startet på grød som 4mdr og har spist med velbehag og uden problemer. Vi startede på grød da de ikke blev mætte af at blive ammet og åbnede munden når vi tog gaflen op til munden.

Så synes du skal snakke med din sp og følge din intuition. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.