Tegn på at være klar til grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.276 visninger
15 svar
2 synes godt om
9. august 2012

NNL

Hej piger

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke tegn jeres unger har vist på at de var klar til at få andet føde en brystmælk/MME, og hvornår og hvad I startede med at give dem

Min dreng er 3½ måned nu, og han vil til brystet meget ofte efterhånden, og der er ikke langt mellem hans appetitspring længere. Han er også begyndt at vågne mere om natten for at spise... Men jeg kan heldigvis godt mætte ham endnu Vil dog alligevel gerne høre jeres erfaringer...

Kram Nadia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

SukkerDronning

Det er ekstremt sjældent at baby er klar til grød før de er 6 mdr. Det er der desværre, rigtig mange der ikke ved. Det er også heeelt normalt, at de bliver mere sultne og at de har mange appetitspring, i den alder din søn har.

Der er faktisk en artikel om det herinde, hvor det er en prof der udtaler sig.

Min datter var først klar da hun var 11/12mdr. Derfor tabte hun sig ogse en del. Så jeg har ikke nogen ralevant personlig erfaring, desværre. Jeg har dog pga. min frustration, læst en hel masse om det.

Anmeld

9. august 2012

NNL

SukkerDronning skriver:

Det er ekstremt sjældent at baby er klar til grød før de er 6 mdr. Det er der desværre, rigtig mange der ikke ved. Det er også heeelt normalt, at de bliver mere sultne og at de har mange appetitspring, i den alder din søn har.

Min datter var først klar da hun var 11/12mdr. Derfor tabte hun sig ogse en del. Så jeg har ikke nogen ralevant personlig erfaring, desværre. Jeg har dog pga. min frustration, læst en hel masse om det.

Tak for dit svar Jeg vil nu under ingen omstændigheder give ham andet end brystmælk (eller MME hvis jeg selv skulle løbe tør) før han minimum er de anbefalede 4 mdr Synes bare det kunne være sjovt at høre hvad andre har gjort og hvorfor

Anmeld

9. august 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Vil kun kunne anbefale dig at læse:

https://www.baby.dk/debat/115295pi1/ordet-er-frit/d erfor-skal-baby-06-maaneder-ikke-have-mos-og-groed .aspx

Her giver eksperten rebecca persson dig svar på dine spørgsmål

Anmeld

9. august 2012

SukkerDronning

Fru Skovrup skriver:

Vil kun kunne anbefale dig at læse:

https://www.baby.dk/debat/115295pi1/ordet-er-frit/d erfor-skal-baby-06-maaneder-ikke-have-mos-og-groed .aspx

Her giver eksperten rebecca persson dig svar på dine spørgsmål

Det var den jeg mente. Det er IKKE anbefalelsesværdigt, at starte når de er 4 mdr. Men hey, de dør jo ikke af det og det er da 100 procent op til forældrene.

Anmeld

9. august 2012

RiUL

SukkerDronning skriver:

Anmeld

9. august 2012

NNL

Tror folk misforstår mig... Jeg har ikke tænkt mig at give min søn grød effer mos før han er klar - jeg vil blot gerne høre hvornår andre er startet på det, samt hvilke signaler børnene har givet!

Anmeld

9. august 2012

CarinaSB

NNL skriver:

Hej piger

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke tegn jeres unger har vist på at de var klar til at få andet føde en brystmælk/MME, og hvornår og hvad I startede med at give dem

Min dreng er 3½ måned nu, og han vil til brystet meget ofte efterhånden, og der er ikke langt mellem hans appetitspring længere. Han er også begyndt at vågne mere om natten for at spise... Men jeg kan heldigvis godt mætte ham endnu Vil dog alligevel gerne høre jeres erfaringer...

Kram Nadia.

Hej .. Charlie begymdte at få grød da han var 5½ mdr (i sammenråd med min sp) de signaler han kom med var at han spiste meget og TIT .. hold da op lavede jo ikk andet end at sidde og give flaske .. Og han tog ikke nok på .. så vi skulle starte lige så stille op på grød og så kom hun 14 dage efter og vejede ham .. Han havde taget 200 g på i de 14 dage .. så det var åbenbart bare det han skulle have .. han får ca 4 flasker om dagen nu og så grød for resten

Anmeld

9. august 2012

Pige2009

Hej piger

Kram Nadia.

Jeg ville hellere supplere op med MME fremfor at begynde på grød før 5-6 mdr.  Deres mave og tarme er slet ikke klar før Laura var 5,5 da vi startede på grømentor hun tog ikke længere nok på fra amningen alene. Hun gad dog ikke rigtigt grøden, så hun fik faktisk allerede rugbrød fra hun var 6,5 mdr.

Anmeld

9. august 2012

kekp

NNL skriver:

Hej piger

Kram Nadia.

Elias begyndte på grød da han var 4 mdr.

Jeg synes også at han var sulten hele tiden og virkede ikke til at være mæt af mælk ret længe ad gangen.

Men det var ikke ret meget han fik til at starte med, kun smagsprøver altså et par tsk fulde og sådan blev vi ved til han var ca 5 mdr.

Han har haft problemer med maven siden han var et par uger gammel, så jeg var meget forsigtig. Men her har grød og grøntsagsmos kun virket positivt på hans mave 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.