Er der en tandlæge herinde?? Søger svar på smerter i kæben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Dinna88 skriver:

Jeg har både haft betændelse i kæben og en tandbyld. Betændelsen udviklede sig til at jeg lignede en der havde fået opereret en golfkugle ind i køben, hvorimod tandbylden kun kunne ses inden i munden, på tandkødet lige over tanden! Mon det kan give dig nogle clues?

Smerten ved tandbylden var langt mindre end ved betændelse. Betændelsen var helt åndssvag og jeg var sygemeldt og på diverse medikamenter. Hvorimod jeg bare fik hevet tanden ud og fik antibiotika ved tandbylden

Altså smerten kan jeg sagtens holde ud men det bliver dog værre når jeg spiser og efter jeg har spist. Så er det som om det dunker af smerte  Jeg har prøvet at kigge mig selv inde i munden men det kan jeg slet ikke da jeg jo ikke kan åbne min mund helt op pga. smerter så kan ikke se noget. Gade vide hvordan tandlægen så skal kunne se noget når jeg ikke kan?? Men røngten??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Dinna88

Omsorgsgiver skriver:

Altså smerten kan jeg sagtens holde ud men det bliver dog værre når jeg spiser og efter jeg har spist. Så er det som om det dunker af smerte  Jeg har prøvet at kigge mig selv inde i munden men det kan jeg slet ikke da jeg jo ikke kan åbne min mund helt op pga. smerter så kan ikke se noget. Gade vide hvordan tandlægen så skal kunne se noget når jeg ikke kan?? Men røngten??

hm, bum. Ja, betændelse kan ses på røntgen! Men det lyder til at blive et smertefulgt røntgenbillede Det lyder som da jeg havde betændelse i kæben, men slet ikke som da jeg havde en tandbyld.

Kan du ingenting se udenpå?? De var slet ikke i tvivl da jeg kom ind til tandlægen. Havde en pose frosne ærter på kæben fordi det gjorde så forbandet ondt! Så de kiggede ikke en gang i munden, det var direkte til røntgen.

Anmeld

9. august 2012

Clisolka

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har siden i lørdags haft smerter i min venstre kæbe. Det er når jeg åbner munden at det gør ondt og når jeg presser en finger mod det både ude og inde i munden gør det også ondt. Dette gør at jeg næsten ikke kan spise noget da jeg ikke kan åbne munden helt op pga. smerter og at tygge er også i forbindelse med smerter  Det føles lidt hævet og når jeg synker gør det også lidt ondt.

Hvad pokker kan det være?? Det er ikke blevet bedre siden i lørdags og jeg har også taget smertestillende dog uden effekt. Har jeg mon en form for betændelse i kæben??

Uhhhh det er ikke rart at gå rundt med... Jeg havde det for ca. 6 mrd. siden - det var noget betændelse, så se du at komme afsted til tandlægen (selvom det ikke er rart) 

Anmeld

29. august 2012

Bella

Hey jeg har fået en betændelse i visdomstanden, jeg er på penicillin kur nu har været det i 3 dage og har stadig smerter i kæben og kan slet ikke åbne munden, jeg skal have opereret min visdomstand ud nok om en uge, men jeg tænker bare på hvordan har de tænkt sig at opererer den ud når min kæbe ikke kan åbne sig mere end 1 cm..? Nogen der ved hvad de gør for at løsne kæben, så den kan åbne op som jeg engang kunne.. Og kan det egentlig så betyde at jeg også har fået betændelse i kæben siden at jeg ikke kan åbne den? nogen der har oplevet lignende?

Anmeld

29. august 2012

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

EriikkikkeJeg har siden i lørdags haft smerter i min venstre kæbe. Det er når jeg åbner munden at det gør ondt og når jeg presser en finger mod det både ude og inde i munden gør det også ondt. Dette gør at jeg næsten ikke kan spise noget da jeg ikke kan åbne munden helt op pga. smerter og at tygge er også i forbindelse med smerter  Det føles lidt hævet og når jeg synker gør det også lidt ondt.

Hvad pokker kan det være?? Det er ikke blevet bedre siden i lørdags og jeg har også taget smertestillende dog uden effekt. Har jeg mon en form for betændelse i kæben??

Jeg Er ikke tandlæge men kunne sagtens lyde som da jeg havde kæbe/bihule- betændelse, så kæbebetændelse lyder ikke skørt i mine ører, har du ondt ved panden eller under øjnene også ?

Anmeld

29. august 2012

charlottekri

kan du så de at komme afsted til tandlæge!!! min mand havde betændelse ved en tandrod, og det var blevet så slemt, så hvis ha havde ventet bare et par dage mere med at komme afsted, så skulle han have haft flækket kæben for at få betændelsen ud  (han har mega tandlægeskræk, og tog derfor ikke til tandlæge fra starten)

Anmeld

29. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Tak for alle jeres svar og indput  

Jeg har slet ikke opdateret jer kan jeg se så det må jeg hellere gøre.

Jeg ventede det an for tandlægen er ikke lige min sag selvom jeg går til regelmæssig tandlægebesøg. Nå, men sagen er den at smerter stille og roligt gik væk af sig selv og nu er der overhovedet ikke mere  Så ved ikke lige hvad det har været eller skyldes men dejligt at det er væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.