Er der en tandlæge herinde?? Søger svar på smerter i kæben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.511 visninger
16 svar
2 synes godt om
9. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har siden i lørdags haft smerter i min venstre kæbe. Det er når jeg åbner munden at det gør ondt og når jeg presser en finger mod det både ude og inde i munden gør det også ondt. Dette gør at jeg næsten ikke kan spise noget da jeg ikke kan åbne munden helt op pga. smerter og at tygge er også i forbindelse med smerter  Det føles lidt hævet og når jeg synker gør det også lidt ondt.

Hvad pokker kan det være?? Det er ikke blevet bedre siden i lørdags og jeg har også taget smertestillende dog uden effekt. Har jeg mon en form for betændelse i kæben??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

livhemdrup

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har siden i lørdags haft smerter i min venstre kæbe. Det er når jeg åbner munden at det gør ondt og når jeg presser en finger mod det både ude og inde i munden gør det også ondt. Dette gør at jeg næsten ikke kan spise noget da jeg ikke kan åbne munden helt op pga. smerter og at tygge er også i forbindelse med smerter  Det føles lidt hævet og når jeg synker gør det også lidt ondt.

Hvad pokker kan det være?? Det er ikke blevet bedre siden i lørdags og jeg har også taget smertestillende dog uden effekt. Har jeg mon en form for betændelse i kæben??

Det lyder bestemt som en tandbyld du er ved at udvikle se at komme afsted til tandlægen. Jo længere du venter jo mere smerter kommer der ud af det. Jeg har prøvet det to gange og det er virkerlig ik til at holde ud. Det gør så SKIDE ondt. og smertestillinde virker ik en skid. Men lige så snart du kommer på pencilin fra tandlæge går der ca 12 timer så gør det ik ondt længere.

Anmeld

9. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
livhemdrup skriver:

Det lyder bestemt som en tandbyld du er ved at udvikle se at komme afsted til tandlægen. Jo længere du venter jo mere smerter kommer der ud af det. Jeg har prøvet det to gange og det er virkerlig ik til at holde ud. Det gør så SKIDE ondt. og smertestillinde virker ik en skid. Men lige så snart du kommer på pencilin fra tandlæge går der ca 12 timer så gør det ik ondt længere.

Ok. Men hvad er en tandbyld?? Er det en byld med betændelse der er over en tand eller hvordan???

Anmeld

9. august 2012

livhemdrup

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Men hvad er en tandbyld?? Er det en byld med betændelse der er over en tand eller hvordan???

det er en hævelse med betændelse som ligger nede i rødderne. Hvis det er rigtig slemt hæver hele kæben op så du ligner en der har fået tæsk. Tro mig jeg så ik særlig køn ud. De to gange jeg har haft det, det kan os være din egen læge kan udskrive de to slags pencilin du skal bruge det gjorde min egen læge den ene af gangene.

Anmeld

9. august 2012

pemiro

Omsorgsgiver skriver:

Uha se at kom afsted..
Det lyder akurat som da jeg havde betændelse i underkæben pga en visdomstand. Jeg tænkte det nok gik over, hvilket i stedet resulterede i mere ondt, flydende kost fordi munden ikke ku åbnes særlig meget, og 3 gange penicillinkur fordi det var blevet så slemt :/
Desuden måtte tandlægen bedøve min kæbe for at kunne ta røntgen da jeg ikke kunne gabe op.
Så se at kom afsted med dig....

Anmeld

9. august 2012

Kamulla

en betændelsestilstand i underkæben eller en tandbyld... 

Anmeld

9. august 2012

Mariajny

Omsorgsgiver skriver:

ja som de andre skriver, se af at komme afsted..
jeg blev indlagt (de troede det var en tandbyld), til sidst kunne jeg ikke åbne munden, så meget at jeg kunne få et sugerør i munden... jeg blev akut opereret. det viste sig så, at der var betændelse i en spytkirtel, og så valgte de at fjerne en visdomstand, da den lå ned, i stedet for at stå op.

Anmeld

9. august 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
pemiro skriver:

Uha se at kom afsted..
Det lyder akurat som da jeg havde betændelse i underkæben pga en visdomstand. Jeg tænkte det nok gik over, hvilket i stedet resulterede i mere ondt, flydende kost fordi munden ikke ku åbnes særlig meget, og 3 gange penicillinkur fordi det var blevet så slemt :/
Desuden måtte tandlægen bedøve min kæbe for at kunne ta røntgen da jeg ikke kunne gabe op.
Så se at kom afsted med dig....

Uh...det lyder da bestemt heller ikke rart  Må nok hellere få fat på den tandlæge der, selvom jeg nu nok helst vil ungå det

Anmeld

9. august 2012

pemiro

Omsorgsgiver skriver:

Uh...det lyder da bestemt heller ikke rart  Må nok hellere få fat på den tandlæge der, selvom jeg nu nok helst vil ungå det

Ja det synes jeg.. Og så håber jeg ikke det går så galt for dig

Anmeld

9. august 2012

Dinna88

Jeg har både haft betændelse i kæben og en tandbyld. Betændelsen udviklede sig til at jeg lignede en der havde fået opereret en golfkugle ind i køben, hvorimod tandbylden kun kunne ses inden i munden, på tandkødet lige over tanden! Mon det kan give dig nogle clues?

Smerten ved tandbylden var langt mindre end ved betændelse. Betændelsen var helt åndssvag og jeg var sygemeldt og på diverse medikamenter. Hvorimod jeg bare fik hevet tanden ud og fik antibiotika ved tandbylden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.