Min hund lugter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

Carl-Emil's mor

come2 skriver:

Min veninde har den og der fungerer den fint

har oplevet 2 hunde den fungere på ud af de mange mange mange mange mange skåle jeg har solgt af dem

Men skønt det fungere for din veninde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Aabye

Må jeg spørge om hvad du fodrer med?
Hvor store er foder pillerne? For ellers kunne det også være en ide at skifte til et foder der har en større pille så han bliver tvunget til at tygge..

Ellers vil jeg anbefale rå ben.. Det skal ikke være marv ben. De er for hårde.. Du skal have fat i ribben og sådan noget som er lidt blødere så hunden kan spise det hele..
Ben fra alle dyr kan bruges.. Også kylling.. Knoglerne må bare ikke være tilberede på nogen måde DE SKAL VÆRE RÅ.. Ellers splintre de..

Ellers kan du evt prøve med det middel der hedder Plauge Off - på nogen hunde har det effekt.. På andre har det ikke..

Anmeld

7. august 2012

AnonymMor

Hvad med at kaste foderet ud på gulvet så den skal gå rundt for at spise ? Det gjorde vi med vores lab og det virkede super godt og til sidst kunne han spise stille og roligt igen fra sin skål

Anmeld

7. august 2012

twinny

Jeg har hørt og læst, man kan få noget hvidløgs tilskud fra BARF, der gør hundens ånde skulle blive bedre. Har ikke selv nogen erfaring med det.

Men det kunne være du skulle prøve.

Anmeld

7. august 2012

LBK

Janni. skriver:

Til vores gamle hund brugte vi en foder bold. Kan se om jeg kan finde et billede af sådan én. Den gjorde at han skulle arbejde for føden og dermed tog længere tid om at spise.

Det var måske en mulighed?

Foderbolden gør at han spiser langsommere. SÅdanne en har vi nemlig. MEN han sluger stadig maden når han får det ind i munden han tykker ikke på maden så tænderne bliver brugt..

Anmeld

7. august 2012

LBK

Carl-Emil's mor skriver:

højstænkeligt ville det være en rigtig god ide at skifte foder

Jeg oplevede mange kornhunde der stank af helveds til og man faktisk direkte væmmedes ved dem

Som der allerede er sagt så en anti-sluge-skål

Eller andet aktivitets legetøj hvor han virkelig skal arbejde for at få det ud

Råben i en stor str så han rigtig skal bruge tænderne - helst uden alt for meget løst kød så der er lidt mere arbejde i det

det med det rå ben vil vi selvfølgelig prøve. Det var jo også hvad dyrlægen havde anbefalet.. Men vi skal bare lige skaffe et :O)

Anmeld

7. august 2012

LBK

Line - med Bobben skriver:

Må jeg spørge om hvad du fodrer med?
Hvor store er foder pillerne? For ellers kunne det også være en ide at skifte til et foder der har en større pille så han bliver tvunget til at tygge..

Ellers vil jeg anbefale rå ben.. Det skal ikke være marv ben. De er for hårde.. Du skal have fat i ribben og sådan noget som er lidt blødere så hunden kan spise det hele..
Ben fra alle dyr kan bruges.. Også kylling.. Knoglerne må bare ikke være tilberede på nogen måde DE SKAL VÆRE RÅ.. Ellers splintre de..

Ellers kan du evt prøve med det middel der hedder Plauge Off - på nogen hunde har det effekt.. På andre har det ikke..

Han får pedigree. Det er det eneste foder der virker på hans vægt for vi kan ikke holde vægt på ham.. Han TABER sig fordi han er liiiidt mere energisk end normale hunde..

Synes da egentlig også de er ret store i pedigree piller. Kan ikke umiddelbart komme i tanke om noget der er større. 

Hvad er plauge Off??

Anmeld

7. august 2012

Joan ( Smallie )

Min nu afdøde schæfer tygget på tennisbolde købt i 10éren til 20 kr for 3 stk og de gjorde han ikke fik tandsten og han blev jo ikke fed af dem heller. Han kunne ligge og tykke på dem længe og han elsket det og så var han aktiveret af det.

Hvis ellers din hund er glad for bolde så ville jeg da prøve det og så den skål de andre forslår.

Det var først helt til sidst han fik lidt brun på hans hjørnetænder men det var fordi han blev for gammel til at gide at tygge på hans bolde.

Anmeld

7. august 2012

LBK

Rinepigen skriver:

Hvad med at kaste foderet ud på gulvet så den skal gå rundt for at spise ? Det gjorde vi med vores lab og det virkede super godt og til sidst kunne han spise stille og roligt igen fra sin skål

Det gør vi næsten hver aften for at han ikke bliver kvalt. MEN problemet er når han samler maden op sluger han det bare uden at tykke på det, så han bruger ikke sine tænder

Anmeld

7. august 2012

LBK

twinny skriver:

Jeg har hørt og læst, man kan få noget hvidløgs tilskud fra BARF, der gør hundens ånde skulle blive bedre. Har ikke selv nogen erfaring med det.

Men det kunne være du skulle prøve.

det var da en muligehed. Kan da undersøge det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.