Camilla.. skriver:
Jeg er voksede op med hunde lige siden jeg blev født.
Vi har haft en rottweiler, schæfer og nu har mine forældre en amstaff.
Vi ønsker slet ikke sådan en stor hund, da vi pt. bor i lejlighed. Vi leder dog efter hus, men ønsker ikke sådan en stor hund.
Så nu har jeg kiggede lidt rundt og har forelskede mig i Fransk Bulldog.
Nogen som har sådan en? og evt. kan fortælle lidt om den.
Hvad bruger i af penge om måneden på mad til den?
samt forsikring?
kan læse mig frem til at det er en dejlig familie hund, som egner sig godt til lejlighed osv.
jeg "deler" en franske bulldog med min far..
det er en rigtig skøn hund men der er så både fordele og ulemper ved en fransk og jeg mener man skal tage højde for det hele..
ja den franske bulldog er jordens skønneste hund, men:
den snorker, bøvser, prutter, grynter..
den er voldsom hyperaktiv hvis ikke den bliver aktiveret nok..
den bliver hurtigt jealux hvis det ikke drejer sig om den(ikke at den gør nogle fortræd)
de er kendt for at have nogle sygdomme, fx med hud/pels og vejrtrækning, og ind i mellem os hofterne.. (kan blive en meget dyr hund)
den har meget sin egen vilje og kræver derfor meget tålmodighed at træne
den mener selv den hører til i sengen og sofaen og hvad der ellers er af møbler og er svære at lære andet (nogle ejere menere disideret det er mishandling hvis ikke den må sove med i sengen om natten)
de har meget stor glæde af andre franske da "lige børn leger bedst" men kan selvfølgelig godt nøjes med at lege med andre hunde racer
det er en hund med MEGET stor personlighed
alle disse ting mener jeg jo personligt har sin egen charme, men ikke alle sætter sig ind i det og derfor ender hunden hurtigt på et dyrinternat eller ligende..
jeg ELSKER min franske bulldog over alt på jorden og ville ikke bytte hende for noget, men tænk jer om så i får den rigtige hund til jeres familie