Vi overvejer at få hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2012

gædde/gitte

Camilla.. skriver:

Tak for svar.

Det forstår jeg godt, de er jo bare så skønne

- alle vaccinationer ? skal de ikke kun ha' den ene som hvalp ( smiler )

en hund skal ha alm lægekontrol og vacc. 1 gang om året, hvis man er ansvarlig hunde ejer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Camilla..

gædde skriver:

Dejlig rase... men husk at denne race også har nogen pleje musts den har meget lidt pels, så kan kræve frakke om vinteren og solcreme + pudder om sommeren for at undgå forbrænding og skavsår i rynkerne  den må heller ikke motioneres for hårdt pga dens næse og slet ikke om sommeren hvor den kan få hedeslag (kan de fleste hunde)... fransk bullerbasse har også desværre tildens til allergi... men heldigvis sjældent

som de andre siger, så køb en med stamtavle, så er man da rimelig sikret imod skavanker...

men lækre er de!!!!!!!!

Tusind tak for svar.

Det vidste jeg ikke ( har heller ikke fundet lige netop den info på nettede ) Hvor køber man hunde solcreme / pudder? har aldrig hørt om det før..

Anmeld

7. august 2012

Camilla..

gædde skriver:

en hund skal ha alm lægekontrol og vacc. 1 gang om året, hvis man er ansvarlig hunde ejer

Okay.

Selvom jeg er opvoksede med 3. forskellige hunde - så anede jeg ikke det

- men, super

Anmeld

7. august 2012

Chili

Camilla.. skriver:

Tak for svar.

Det forstår jeg godt, de er jo bare så skønne

- alle vaccinationer ? skal de ikke kun ha' den ene som hvalp ( smiler )

De skal have 3 når de er hvalpe, men som regel har de fået 1  

Og derefter skal de have hvert eller hvert andet år, kommer an på hvilken vaccination dyrelægen bruger  

Jeg kan ikke huske hvor meget vi brugte i starten på det, men i hvert fald lige over 500kr. om året på vaccinationer

Anmeld

7. august 2012

gædde/gitte

Camilla.. skriver:

Tusind tak for svar.

Det vidste jeg ikke ( har heller ikke fundet lige netop den info på nettede ) Hvor køber man hunde solcreme / pudder? har aldrig hørt om det før..

dyrlægen eller en go vovsebutik.

nej det er der sikkert heller ikke mange der tænker over... og detskal man jo lige huske at der skal være 5 minutter til om sommeren

blandt andet grunden til jeg sprang over den race... har collie =lille hund i stor krop, ikke dominerende, glad og rolig.... dog 2 timers børstning om ugen   men det er det værd

Anmeld

7. august 2012

Aabye

Camilla.. skriver:

Tak for svar.

Vi snakkede faktisk lidt om at det kunne måske være ligemeget med stamtavle da der er meget pris forskel. Dem uden lægger på en 6500,- kr og dem med fra 8000 til 12000 ( af dem jeg har set ind til videre )

Men, vil da klart gå efter en med stamtavle så

Dejligt at i vælger en med tavle.. Det er simpelthen et must have inde for denne race.. Hvis du vil kan du kigge her: http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=60
Så skal du bare vælge hvor i landet og hvilken race.. Så dukker der forskellige opdrættere op.. Du kan også kigge på bulldog klubbens hjemmeside: http://www.bulldogklubben.dk/

Anmeld

7. august 2012

come2

Camilla.. skriver:

Den skal kunne æde alt det den vil - uden at blive overvægtig. Derfor skal det også være noget godt fodder.

det er heller ikke så slemt med de 2000,- hørte lige der var en som betalte 200,- kroner om året, så det er da en vild forskel

Ja men så har den person nok ikke tegnet sygeforsikring. Det koster ekstra, men det er alle pengene værd!

Anmeld

7. august 2012

TR

Camilla.. skriver:

Den skal kunne æde alt det den vil - uden at blive overvægtig. Derfor skal det også være noget godt fodder.

det er heller ikke så slemt med de 2000,- hørte lige der var en som betalte 200,- kroner om året, så det er da en vild forskel

Man skal bare kende de rigtige steder med foder så får meget godt foder til billige penge Er det en hundesygeforsikning de har til 200 kr om året ?

Anmeld

7. august 2012

Lotus86

Camilla.. skriver:

Hvor hun bare skøn

Ja, og det er jo netop sådan en hund vi gerne vil ha' vi er kun tre personer, vores søn er 2 år.

Som jeg skrev længre oppe - overvejede vi faktisk at købe en uden stamtavle fordi der var meget forskel på prisen.

en med 8000-12000,- kroner
en uden 6000,- 6500,- kroner

Men, vi da klart gå efter en med stamtavle så.

Har i haft jeres siden den var hvalp?

Ja der er kæmpe forskel i prisen, men det kan blive langt dyrere hvis man vælger uden. Vores hund kostede os ca. 30-40.000 kr. for 3 år siden, da hun pludselig fik en slem diskusprolaps, vi har ikke stamtavle på hende, men tror nu ikke der havde noget at sige i dette tilfælde, men man kan virkelig være uheldig.

Ja vi har haft hende siden hun var 8 uger

Anmeld

7. august 2012

Princesspigen

Camilla.. skriver:

Jeg er voksede op med hunde lige siden jeg blev født.

Vi har haft en rottweiler, schæfer og nu har mine forældre en amstaff.

Vi ønsker slet ikke sådan en stor hund, da vi pt. bor i lejlighed. Vi leder dog efter hus, men ønsker ikke sådan en stor hund.

Så nu har jeg kiggede lidt rundt og har forelskede mig i Fransk Bulldog.

Nogen som har sådan en? og evt. kan fortælle lidt om den.

Hvad bruger i af penge om måneden på mad til den?
samt forsikring?

kan læse mig frem til at det er en dejlig familie hund, som egner sig godt til lejlighed osv.

jeg "deler" en franske bulldog med min far..

det er en rigtig skøn hund men der er så både fordele og ulemper ved en fransk og jeg mener man skal tage højde for det hele..  

ja den franske bulldog er jordens skønneste hund, men:

den snorker, bøvser, prutter, grynter..

den er voldsom hyperaktiv hvis ikke den bliver aktiveret nok..

den bliver hurtigt jealux hvis det ikke drejer sig om den(ikke at den gør nogle fortræd)

de er kendt for at have nogle sygdomme, fx med hud/pels og vejrtrækning, og ind i mellem os hofterne.. (kan blive en meget dyr hund)

den har meget sin egen vilje og kræver derfor meget tålmodighed at træne

den mener selv den hører til i sengen og sofaen og hvad der ellers er af møbler og er svære at lære andet (nogle ejere menere disideret det er mishandling hvis ikke den må sove med i sengen om natten)

de har meget stor glæde af andre franske da "lige børn leger bedst" men kan selvfølgelig godt nøjes med at lege med andre hunde racer

det er en hund med MEGET stor personlighed

alle disse ting mener jeg jo personligt har sin egen charme, men ikke alle sætter sig ind i det og derfor ender hunden hurtigt på et dyrinternat eller ligende..

jeg ELSKER min franske bulldog over alt på jorden og ville ikke bytte hende for noget, men tænk jer om så i får den rigtige hund til jeres familie  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.