Vi overvejer at få hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Camilla..

Jeg er voksede op med hunde lige siden jeg blev født.

Vi har haft en rottweiler, schæfer og nu har mine forældre en amstaff.

Vi ønsker slet ikke sådan en stor hund, da vi pt. bor i lejlighed. Vi leder dog efter hus, men ønsker ikke sådan en stor hund.

Så nu har jeg kiggede lidt rundt og har forelskede mig i Fransk Bulldog.

Nogen som har sådan en? og evt. kan fortælle lidt om den.

Hvad bruger i af penge om måneden på mad til den?
samt forsikring?

kan læse mig frem til at det er en dejlig familie hund, som egner sig godt til lejlighed osv.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Chili

Camilla.. skriver:

Vi ønsker slet ikke sådan en stor hund, da vi pt. bor i lejlighed. Vi leder dog efter hus, men ønsker ikke sådan en stor hund.

samt forsikring?

kan læse mig frem til at det er en dejlig familie hund, som egner sig godt til lejlighed osv.

Helt klart også sådan en hund vi skal have når vi får et andet sted at bo  

Vi har en labrador blanding nu her på lidt over 3 år, men hun har ikke noget imod selskab  

Mht. forsikring så bruger vi lige omkring 200kr. om året på det, så det er ikke dyrt  Jeg ved kun med mad til hende, og der bruger vi omkring 400-450kr om måneden, men hun er jo en del større end en fransk bulldog  Men jeg synes ikke det er specielt dyrt at have hund  

Lige når i får den kan det godt være dyrt, både at betale for hunden, alle vaccinationer osv. men det er jo et engangs beløb, og det hele værd

Held og lykke med det

Anmeld

7. august 2012

Aabye

Camilla.. skriver:

samt forsikring?

Den franske er en dejlig nem og omgængelig hund.. Ganske stille og rolig race..

Hvis det er sådan en i skal have vil jeg råde jer til at gå ud og købe en der har en stamtavle.. Der er desværre blevet avlet på alt der kunne gå bare nogen lunde på deres 4 ben, så racen er utrolig ødelagt.. Man kan selvfølgelig godt være rigtig heldig at finde et sundt og rask individ.. Men du kan også være lige så uheldig..

Hvis du vælger at købe uden tavle så husk at spørg om begge forældre til hvalpene er gennem tjekkede for arvelige sygdomme.. Det er IKKE nok at dyrlægen har sagt god for det (han har altså ikke røntgen syn )

Anmeld

7. august 2012

TR

Camilla.. skriver:

samt forsikring?

Hvor er den kær ..

Bare ha med i udregningen .. hvis i skal have sygeforsikring på og alm. det vil rundt regnet koste 2000 kr .

- Og med foder er det ikk så dyrt .. kommer jo an på om den skal have lov at spise som den vil eller den fået vejet

og hvor og hvad foder i vil have den skal ha

Anmeld

7. august 2012

Lotus86

Vi har en Fransk Bulldog, hun er 5,5 år, og hun er den skønneste lille bandit. Det er en fantastisk race, men de er også specielle, de har SÅ meget personlighed så man tror det er løgn, man er ikke i tvivl om, hvis der er noget de er fornærmede over, og De knytter sig meget til familien, og er generelt meget kærlige, og har, ligesom de fleste andre hunde, brug for tonsvis af kærlighed og nus

Jeg ved ikke hvad vi bruger om måneden, men det er meget lidt, er i hvert fald ikke noget jeg tænker over.

Men som tidligere nævnt, så vil jeg også klart råde dig til at købe en med stamtavle, da der desværre bliver avlet på kryds og tværs, og de har mange følgesygsdomme, som ofte popper frem, når der ikke er stamtavle.

Held og lykke med det når i kommer dertil

Et lille billede af vores lille prinsesse får du også lige
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. august 2012

Camilla..

Line - med Bobben skriver:

Den franske er en dejlig nem og omgængelig hund.. Ganske stille og rolig race..

Hvis det er sådan en i skal have vil jeg råde jer til at gå ud og købe en der har en stamtavle.. Der er desværre blevet avlet på alt der kunne gå bare nogen lunde på deres 4 ben, så racen er utrolig ødelagt.. Man kan selvfølgelig godt være rigtig heldig at finde et sundt og rask individ.. Men du kan også være lige så uheldig..

Hvis du vælger at købe uden tavle så husk at spørg om begge forældre til hvalpene er gennem tjekkede for arvelige sygdomme.. Det er IKKE nok at dyrlægen har sagt god for det (han har altså ikke røntgen syn )

Tak for svar.

Vi snakkede faktisk lidt om at det kunne måske være ligemeget med stamtavle da der er meget pris forskel. Dem uden lægger på en 6500,- kr og dem med fra 8000 til 12000 ( af dem jeg har set ind til videre )

Men, vil da klart gå efter en med stamtavle så

Anmeld

7. august 2012

Camilla..

TR skriver:

Hvor er den kær ..

Bare ha med i udregningen .. hvis i skal have sygeforsikring på og alm. det vil rundt regnet koste 2000 kr .

- Og med foder er det ikk så dyrt .. kommer jo an på om den skal have lov at spise som den vil eller den fået vejet

og hvor og hvad foder i vil have den skal ha

Den skal kunne æde alt det den vil - uden at blive overvægtig. Derfor skal det også være noget godt fodder.

det er heller ikke så slemt med de 2000,- hørte lige der var en som betalte 200,- kroner om året, så det er da en vild forskel

Anmeld

7. august 2012

Camilla..

Lotus86 skriver:

Vi har en Fransk Bulldog, hun er 5,5 år, og hun er den skønneste lille bandit. Det er en fantastisk race, men de er også specielle, de har SÅ meget personlighed så man tror det er løgn, man er ikke i tvivl om, hvis der er noget de er fornærmede over, og De knytter sig meget til familien, og er generelt meget kærlige, og har, ligesom de fleste andre hunde, brug for tonsvis af kærlighed og nus

Jeg ved ikke hvad vi bruger om måneden, men det er meget lidt, er i hvert fald ikke noget jeg tænker over.

Men som tidligere nævnt, så vil jeg også klart råde dig til at købe en med stamtavle, da der desværre bliver avlet på kryds og tværs, og de har mange følgesygsdomme, som ofte popper frem, når der ikke er stamtavle.

Held og lykke med det når i kommer dertil

Et lille billede af vores lille prinsesse får du også lige

Hvor hun bare skøn

Ja, og det er jo netop sådan en hund vi gerne vil ha' vi er kun tre personer, vores søn er 2 år.

Som jeg skrev længre oppe - overvejede vi faktisk at købe en uden stamtavle fordi der var meget forskel på prisen.

en med 8000-12000,- kroner
en uden 6000,- 6500,- kroner

Men, vi da klart gå efter en med stamtavle så.

Har i haft jeres siden den var hvalp?

Anmeld

7. august 2012

Camilla..

Chili skriver:

Helt klart også sådan en hund vi skal have når vi får et andet sted at bo  

Vi har en labrador blanding nu her på lidt over 3 år, men hun har ikke noget imod selskab  

Mht. forsikring så bruger vi lige omkring 200kr. om året på det, så det er ikke dyrt  Jeg ved kun med mad til hende, og der bruger vi omkring 400-450kr om måneden, men hun er jo en del større end en fransk bulldog  Men jeg synes ikke det er specielt dyrt at have hund  

Lige når i får den kan det godt være dyrt, både at betale for hunden, alle vaccinationer osv. men det er jo et engangs beløb, og det hele værd

Held og lykke med det

Tak for svar.

Det forstår jeg godt, de er jo bare så skønne

- alle vaccinationer ? skal de ikke kun ha' den ene som hvalp ( smiler )

Anmeld

7. august 2012

gædde/gitte

Camilla.. skriver:

samt forsikring?

Dejlig rase... men husk at denne race også har nogen pleje musts den har meget lidt pels, så kan kræve frakke om vinteren og solcreme + pudder om sommeren for at undgå forbrænding og skavsår i rynkerne  den må heller ikke motioneres for hårdt pga dens næse og slet ikke om sommeren hvor den kan få hedeslag (kan de fleste hunde)... fransk bullerbasse har også desværre tildens til allergi... men heldigvis sjældent

som de andre siger, så køb en med stamtavle, så er man da rimelig sikret imod skavanker...

men lækre er de!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.