Burde jeg teste? :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.733 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. august 2012

Anonym trådstarter

Hej dejlige baby brugere 

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i evt. kan hjælpe med at svare på. 

Jeg er anonym, da nogle af mine venner + familie er brugere herinde. 

Til at starte med vil jeg sige, at vi ikke prøver at få børn endnu. 

Jeg er på p-piller og har været det i 8 år uden der har været nogen problemer overhovedet. Jeg har også lige haft min menstration her i sidste uge (med almindelige smerter og det hele, dog lidt kortere end normalt - men almindelig i styrke). 

Jeg har dog de seneste to uger haft en voldsom kvalme + halsbrand af og til. Nedsat appetit og en lille smule øget træthed. 

I dag (3 dage efter sidste menstrationsdag) sidder jeg nu med nogle smerter i underlivet. Ligesom når jeg skal til at have min menstration. Både omkring livmoderen og omkring lænden bagpå. Jeg plejer aldrig at have smerter mellem menstrationerne. 

Så nu frugter jeg, at det er en graviditet trods p-pille brug og alm. mens. 

Så babybrugere  - syntes i jeg burde teste? Eller ikke? 

Er lidt nervøs, da det ikke ville passe særlig godt ind. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

AnonymMor

Anonym skriver:

Hej dejlige baby brugere 

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i evt. kan hjælpe med at svare på. 

Jeg er anonym, da nogle af mine venner + familie er brugere herinde. 

Til at starte med vil jeg sige, at vi ikke prøver at få børn endnu. 

Jeg er på p-piller og har været det i 8 år uden der har været nogen problemer overhovedet. Jeg har også lige haft min menstration her i sidste uge (med almindelige smerter og det hele, dog lidt kortere end normalt - men almindelig i styrke). 

Jeg har dog de seneste to uger haft en voldsom kvalme + halsbrand af og til. Nedsat appetit og en lille smule øget træthed. 

I dag (3 dage efter sidste menstrationsdag) sidder jeg nu med nogle smerter i underlivet. Ligesom når jeg skal til at have min menstration. Både omkring livmoderen og omkring lænden bagpå. Jeg plejer aldrig at have smerter mellem menstrationerne. 

Så nu frugter jeg, at det er en graviditet trods p-pille brug og alm. mens. 

Så babybrugere  - syntes i jeg burde teste? Eller ikke? 

Er lidt nervøs, da det ikke ville passe særlig godt ind. 

altså det skader jo ikke at prøve at teste synes da bestemt at du skulle tage en test hvis du mistænker en graviditet. om ikke andet kan det jo give lidt ro at få det be-afkræftet

Anmeld

6. august 2012

Line8700

Hmm tænker ikke at det er en graviditet, da det er ca 2 uger efter sidste mens første dag at man bliver befrugtet, alt efter hvor lang en cyklus du har, men når du er på p-piller ville jeg gå ud fra at du har en "normal" cyklus.

Så ville ikke regne med at du er gravid. Men hvis du har det bedst med at teste synes jeg at du skal gøre det.

herfra

Anmeld

6. august 2012

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

altså det skader jo ikke at prøve at teste synes da bestemt at du skulle tage en test hvis du mistænker en graviditet. om ikke andet kan det jo give lidt ro at få det be-afkræftet

Nej det er selvfølgelig rigtig. Overvejer det lidt endnu. Frygter bare svaret.  

Anmeld

6. august 2012

Anonym trådstarter

Line8700 skriver:

Hmm tænker ikke at det er en graviditet, da det er ca 2 uger efter sidste mens første dag at man bliver befrugtet, alt efter hvor lang en cyklus du har, men når du er på p-piller ville jeg gå ud fra at du har en "normal" cyklus.

Så ville ikke regne med at du er gravid. Men hvis du har det bedst med at teste synes jeg at du skal gøre det.

herfra

Nej det er selvfølgelig rigtig nok. Men syntes bare man høre om så mange, hvor det er sket. 

Men hvis man endelig skulle teste ville det så være bedst at vente nogle dage endnu eller?

Anmeld

6. august 2012

Anonym trådstarter

54 visninger men kun to svar? 

Anmeld

6. august 2012

Kris89

Tror ikke på det kan være en graviditet...

men ta en test... når den så viser negativ (forhåbentlig) forsvinder dine symptomer med garanti også...

har stået i samme situation som dig MANGE gange... altid negativ og bum, alle symptomer væk...

når du har mens af alm. styrke og mærker symptomerne kort tid efter mens tror jeg ikke på det kan være graviditet (uden at være læge eller andet)

men ta en test og bedre idag end i morgen, for når du så får svar tror jeg på dine symptomer forsvinder

Anmeld

6. august 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

Tror ikke på det kan være en graviditet...

men ta en test... når den så viser negativ (forhåbentlig) forsvinder dine symptomer med garanti også...

har stået i samme situation som dig MANGE gange... altid negativ og bum, alle symptomer væk...

når du har mens af alm. styrke og mærker symptomerne kort tid efter mens tror jeg ikke på det kan være graviditet (uden at være læge eller andet)

men ta en test og bedre idag end i morgen, for når du så får svar tror jeg på dine symptomer forsvinder

Ja det er rigtig. Men symptomerne startede jo allerede inden jeg havde min menstration denne gang. Da det startede havde det allerede stået på i ca. 14 dage. 

Anmeld

6. august 2012

Kris89

Anonym skriver:

Ja det er rigtig. Men symptomerne startede jo allerede inden jeg havde min menstration denne gang. Da det startede havde det allerede stået på i ca. 14 dage. 

man hører jo så meget

men ta en test... så er du sikker og kan reagere ud fra det... nogle har mens under graviditet, men synes ofte man høre at det så er mindre styrke eller lign.

måske du faktisk håber lidt på en "upser"??? ved jeg at jeg har gjort i MANGE år og har resulteret i symptomer i MANGE år

når du har været på piller i 8 år uden problemer har jeg svært ved at tro på at det skulle være en graviditet nu, men som sagt er jeg ikke læge

ta en test og få svar

Anmeld

6. august 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

man hører jo så meget

men ta en test... så er du sikker og kan reagere ud fra det... nogle har mens under graviditet, men synes ofte man høre at det så er mindre styrke eller lign.

måske du faktisk håber lidt på en "upser"??? ved jeg at jeg har gjort i MANGE år og har resulteret i symptomer i MANGE år

når du har været på piller i 8 år uden problemer har jeg svært ved at tro på at det skulle være en graviditet nu, men som sagt er jeg ikke læge

ta en test og få svar

Mange tak for svar

Tror jeg vil prøve, at se tiden an. Måske det går i sig selv. 

(Måske du (desværre) har ret )

Med 238 dage tilbage til PB start kan det måske godt være. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.