hvorfor ÆL -test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2009

DK

Hej

I Mission Baby sagde de at hver anden dag var det optimale. Da sæden kan leve flere dage i livmoderen, er hver anden dag nok til at der hele tiden er sprællende liv derinde, og også ikke så tit at sæden bliver for "tynd" og at der ikke er nok kampgejst hos de små spirer.

Knus Ditte-der-stoler-blindt-på-alt-hvad-hende-jordmoder-agnete-fra-Mission-Baby-siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
DK skriver:

Hej

I Mission Baby sagde de at hver anden dag var det optimale. Da sæden kan leve flere dage i livmoderen, er hver anden dag nok til at der hele tiden er sprællende liv derinde, og også ikke så tit at sæden bliver for "tynd" og at der ikke er nok kampgejst hos de små spirer.

Knus Ditte-der-stoler-blindt-på-alt-hvad-hende-jordmoder-agnete-fra-Mission-Baby-siger

det lyder godt!
så satser vi på at daniels svømmere er gode til at finde vej
knus

Anmeld

12. maj 2009

BubbieBear

Eva skriver:

Næ..for der er intet svar...andet end at vi jo elsker at have kontrol og de der teste er endnu en kontrol...men knald da bare derud af og nyd du ikke behøver at vide og kontrollere alt-smiler,- det er da et sundhedstegn, i hvert fald i min verden..
Knus og held og lykke...

Er enig i det du siger

Jeg startede op med Æl test den cyklus her, men det var nu mere fordi det kunne være rart at vide hvornår ÆL ligger. Så ved man jo hvornår man skal forhøje indsatsen
Men jeg er bestemt ikke fan af pligtsex!

Min læge forklarede at det typisk er på 14-16 dagen man har ÆL, men jeg fandt så ud af at jeg har ÆL lidt senere, så klogere blev jeg da

Anmeld

12. maj 2009

Honningblomst

BubbieBear skriver:

Eva skriver:

Næ..for der er intet svar...andet end at vi jo elsker at have kontrol og de der teste er endnu en kontrol...men knald da bare derud af og nyd du ikke behøver at vide og kontrollere alt-smiler,- det er da et sundhedstegn, i hvert fald i min verden..
Knus og held og lykke...

Er enig i det du siger

Jeg startede op med Æl test den cyklus her, men det var nu mere fordi det kunne være rart at vide hvornår ÆL ligger. Så ved man jo hvornår man skal forhøje indsatsen

Min læge forklarede at det typisk er på 14-16 dagen man har ÆL, men jeg fandt så ud af at jeg har ÆL lidt senere, så klogere blev jeg da

Og så fik du styr på det...indtil næste gang hvor ægl. ikke behøver at falde på den samme dag-smiler

Anmeld

12. maj 2009

Nova's mor

Blander mig lige.. 

Tror de æggeløsningsteste er til dem som ikke har en regelmessig cyklus, eller for dem som (mig og min kæreste) der har prøvet af børn i lang tid, så er det ligesom om det med sex hver anden dag bliver en pligt frem for noget dejligt..
Men min mening om de teste er at de (for mig) er upræcise, så Caroline fortsæt du bare med hver anden dag..
Held og lykke

Anmeld

12. maj 2009

Diana...

Jeg brugte dem ikke og tror ikke at jeg ville bruge dem til den næste det ville blive formeget skal sex i staden for lyst sex. 

Anmeld

12. maj 2009

BubbieBear

Eva skriver:

BubbieBear skriver:

Eva skriver:

Knus og held og lykke...

Er enig i det du siger

Og så fik du styr på det...indtil næste gang hvor ægl. ikke behøver at falde på den samme dag-smiler

Falder den ikke nogenlunde samme dag hver cylus da?

Anmeld

12. maj 2009

H+S Skjolgborg.

Caroline86 skriver:

Hej Quinder!
Nu har der jo her på det sidste været en masse debatter om hvordan æl-test fungerer, og hvornår man skal bruge dem osv.. men så tænker jeg jo ; hvorfor bruge Æl-test? er det ikke tilstrækkeligt at dyrke sex hver anden dag? hvad kan de tests som sex hver anden dag ikke kan? håber nogen kan svare mig !
Knuser

godt ????...
Nu siger man så sex hverdag er bedre siger de klog nu....
*SS*
Har du ikke set missionbaby *SS*...
Mvh Henriette

Anmeld

25. september 2009

dorthemus

with.love skriver:

Blander mig lige.. 

Tror de æggeløsningsteste er til dem som ikke har en regelmessig cyklus, eller for dem som (mig og min kæreste) der har prøvet af børn i lang tid, så er det ligesom om det med sex hver anden dag bliver en pligt frem for noget dejligt..
Men min mening om de teste er at de (for mig) er upræcise, så Caroline fortsæt du bare med hver anden dag..
Held og lykke

Hej jeg faldt lige over dit indlæg

ÆL-teste er meget præcise og ikke kun for dem der har uregelmæssige mens. Mine mens. er meget præcise men jeg ville gerne målrette indsatsen lidt og tog nogle tests inden jeg blev insemineret...og jeg må sige, at det gav pote, da jeg blev gravid den allerførste gang

Knus

Dorthe

Anmeld

25. september 2009

Muffinmus

Kan svare nemt for mit vedkommende....
Brugte alt for langt tid på at få mit drømmebarn første gang incl en MA...og nej, sex hver anden dag var ikke aktuelt da jeg var skide træt af at have sex uden at få mit ønskebarn....
Så efter nogle år var vi glade da det endeligt blev fastslået der var en sund dreng i maven.
Med projekt lillesøster orkede jeg simpelthen ikke det babyræs i flere år igen, med tvangssex hver 2 dag.
Ved ikke hvor længe DU har prøvet, men kan fortælle jeg i hvert fald ikke orkede sex med min mand hver 2 dage i flere når ønsket om et barn var så brændende.

Så nej, tak.Her med lillesøster blev der brugt ÆL teste.. Den bedste beslutning ever.
Blev dælme også gravid igen 4 mdr efter. Endte dog endnu engang i en abort.
Brugte ÆL teste igen da jeg var holdt med at bløde og vupti, 4 uger senere var jeg gravid med lillesøster
Så her var det min redning fra at hade sex inderligt fordi det ikke gav mig et barn, til at det var vildt fedt at det lykkedes med ÆL teste
Og selv om jeg har en fast cyklus på godt 28-29 dage så komme min ÆL lidt forskudt..nogle dage på 11 dagen og andre gange på 15 dagen....så ÆL tests var da alletiders for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.