MorDk skriver:
Sagen er den at vores søn på knapt 2 år har et MEGET stort temp. (Det kommer ikke fra fremmede) Han har her den senere tid begyndt at slå og sparke til ALT ting hvis tingene ikke liiige går efter hans hovede
Det er virkelig ikke særlig rart at se på. Og jeg kan mærke jeg bliver rigtig frutsreret indeni. Det er IKKE ok at slå at sparke hverken til andre mennesker eller genstande. Det er ok at vise man er sur og vred... men er det normalt at børn i den alder reagerer sådan? Han har det også med at "nikke skalder" og slå hovedet ind i væggen eller ned i bordet... ??? Det gør ondt i mit moderhjerte at se han gør dette mod sig selv. Vi siger STOP (altså reagerer på hans adfærd) Men hvordan gør vi det bedst? Har prøvet alt muligt. Snakkede med manden her til morgen... jeg sagde at jeg nogle gange prøvede at ignorerer hans "dårlige adfærd" for tænker han nogle gange bare gør det for at få en reaktion eller lign. MEN der er jo også grænser. Jeg kan som mor ikke sidde og ignorerer at han banker panden ind i væggen...
Kan ikke forstå han er sådan... for det er ikke opmærksomhed han mangler... HJÆLP mig piger. Nogle der står i en lign. situation og som kan komme med nogle gode råd? Er sgu så ked af denne situtaion altså! Når han er sådan føler jeg sgu ikke jeg slår til som mor!
Vi havde en lang periode hvor han bed meget og nev... Det er heldigvis gået over. Til tider blusser det op, men det har vi rimlig kontrol over og kan håndterer det fornuftigt!
UNDSKYLD hvis det blev lidt rodet!!
Den tur havde jeg også med min datter da hun ca var 2 år, hold op det var hårdt!!! Jeg endte en dag med også at stå og slå hovedet ind mod væggen(dog ikke med samme kraft som hende, for det havde sgu gjort ondt) efter det stoppede hun og spurgte mig hvorfor jeg gjorde det, og fik fortalt hende (på hendes plan selvfølgelig) at jeg da bare gjorde det samme som hende, og det synes hun bestemt ikke var rart at se på, så hun stoppede faktisk efterfølgende.
Jeg har også smidt mig lige så lang jeg var midt inde i føtex og skreget og spjættede præcis som hun gjorde, der blev hun pinlig over mig, rejste sig op og gik, hun har ikke gjort det siden (folkene i føtex fik sig et ganske godt grin den dag

)
Ved ikke om du kan bruge det til noget, og det er sikkert ikke pædagogisk korrekt, men her virkede det
Anmeld