Den hvide hinde i kattens øje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

Elgaard73

Hejsa... Jeg syntes at du skal give den en gang ormekur... Det skader jo ikke... Herhjemme blive mine heller ikke syge eller noget, når de har fået en gang orm...Det eneste der afslører det, er netop det du skriver om hinden ved øjet og så bliver de nogen gange en smule tynde/slanke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jaa jeg ville nok næste gang den laver så tage en pose og se lorten igennem... for du ser ikke æg men ormene inden ligner de små ris eller meget lange orme...

og nogle katte er tynde af sinde hvad vejer den og er den en han eller hun??

den vejer vel 3-4 kilo, og er en han

Anmeld

5. august 2012

B&J

Anonym skriver:

den vejer vel 3-4 kilo, og er en han

jamen det er fint vores hun vejer 3kg så det er en fin vægt

Anmeld

5. august 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jamen det er fint vores hun vejer 3kg så det er en fin vægt

Okay, det er godt nok så . han virker bare utrolig slank , men han er selvfølgelig også meget aktiv, han farer frem og tilbage i hele lejligheden og hopper op på sofarygge, sengen, skabe og alt hvad den kan komme på :b

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. august 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Hej folk.

Jeg har en kat på lige knap 8 måneder, har lagt mærke til at "det tredje øjenlåg/blinkhinden" tit titter frem og dækker 1/4 af missens øjne, mest når den er træt eller lige vågnet. Den virker rask nok, og spiser også okay, men er dog lidt tynd(IKKE ekstremt tynd, bare slank), men er ellers aktiv og sund vil jeg mene.

Den har ikke haft nogle symptomer på at være syg. Burde jeg være bekymret for hvad det er?.

Har læst mig frem til at det kunne være orm eller en betændelsestilstand, men den virker overhovedet ikke syg, har heller ikke tynd mave eller synlige orm ved endetarmen.

hmm, er den steril ?  

det er ikke orm medmindre du kan se det i afføringen eller ved endetarmen.. det kan altså også være deabetis, det taber dyr sig meget hurtigt af når de først får det  

men er den ikke kastrant, kan dette være grunden til at den ikke tager godt på.. mange hankatte glemmer at spise når det er ved at være tid til at parre sig  

mht øjet så ser det helt normalt ud

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Sådan Det skal lige siges at den har det ikke 24/7, men tit.

som det er på de billeder der er det helt normalt..

den ser nysgerrig og vågen ud, så ingen grund til bekymring syndes jeg hvis det ikke er værre end på de billeder der

Anmeld

5. august 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

hmm, er den steril ?  

det er ikke orm medmindre du kan se det i afføringen eller ved endetarmen.. det kan altså også være deabetis, det taber dyr sig meget hurtigt af når de først får det  

men er den ikke kastrant, kan dette være grunden til at den ikke tager godt på.. mange hankatte glemmer at spise når det er ved at være tid til at parre sig  

mht øjet så ser det helt normalt ud

Okay, tak

Jamen han er ikke kastereret endnu, skal han nok her i løbet af næste uge, det har jeg faktisk også en debat kørende om herinde, om en hankat der skal kastereres . haha

Godt

Anmeld

5. august 2012

Mother-love

Jeg ville ikke være bekymret. På mig virker det som om din kat er sund og rask. Det er normalt det indre øjenlåg kommer frem når de er trætte eller lige har sovet.

Anmeld

5. august 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Okay, tak

Jamen han er ikke kastereret endnu, skal han nok her i løbet af næste uge, det har jeg faktisk også en debat kørende om herinde, om en hankat der skal kastereres . haha

Godt

ja okay det kan altså sagtens være grunden til at han ikke er så stor de glemmer at spise når de vil ud til damerne så det hjælper nok efter han er blevet "fixet" 

Anmeld

5. august 2012

B&J

Anonym skriver:

Okay, det er godt nok så . han virker bare utrolig slank , men han er selvfølgelig også meget aktiv, han farer frem og tilbage i hele lejligheden og hopper op på sofarygge, sengen, skabe og alt hvad den kan komme på :b

ej hvor er den bare helt igennem smuk

og den er lige som den skal være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.