Den hvide hinde i kattens øje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.607 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. august 2012

Anonym trådstarter

Hej folk.

Jeg har en kat på lige knap 8 måneder, har lagt mærke til at "det tredje øjenlåg/blinkhinden" tit titter frem og dækker 1/4 af missens øjne, mest når den er træt eller lige vågnet. Den virker rask nok, og spiser også okay, men er dog lidt tynd(IKKE ekstremt tynd, bare slank), men er ellers aktiv og sund vil jeg mene.

Den har ikke haft nogle symptomer på at være syg. Burde jeg være bekymret for hvad det er?.

Har læst mig frem til at det kunne være orm eller en betændelsestilstand, men den virker overhovedet ikke syg, har heller ikke tynd mave eller synlige orm ved endetarmen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Anonym trådstarter

Det skal også lige siges at der hverken er puds ved øjet, eller søvn. Det er der nærmest aldrig.

Anmeld

4. august 2012

B&J

det er svært af sige kan du evt tage et billede

Anmeld

4. august 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det er svært af sige kan du evt tage et billede

Prøver jeg lige at gøre, den sover lige nu, så kan ikke rigtigt vurdere det lige nu men ser lige om jeg kan finde et billede.

Anmeld

4. august 2012

Anonym trådstarter

Sådan Det skal lige siges at den har det ikke 24/7, men tit.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. august 2012

B&J

Anonym skriver:

Sådan Det skal lige siges at den har det ikke 24/7, men tit.

det er helt normalt

Anmeld

4. august 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det er helt normalt

Åh så er jeg mere rolig - men den er en indekat, men burde jeg give den ormekur for en sikkerhedsskyld?

Jeg har en mistanke om at den måske har spoleorm/bændelorm ..

Anmeld

4. august 2012

B&J

Anonym skriver:

Åh så er jeg mere rolig - men den er en indekat, men burde jeg give den ormekur for en sikkerhedsskyld?

Jeg har en mistanke om at den måske har spoleorm/bændelorm ..

har du set sådan nogle hvide nogle komme ud af den eller i dens lort?

Anmeld

4. august 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

har du set sådan nogle hvide nogle komme ud af den eller i dens lort?

Neeej, men den er meget slank, men spiser fint nok :/ .. Tror mest at det er bændelorm, synes jeg har set nogle små hvide "kugler" i dens afføring (lidt svært at vide om det var kattegrus eller æg fra ormene) :s

Anmeld

4. august 2012

B&J

Anonym skriver:

Neeej, men den er meget slank, men spiser fint nok :/ .. Tror mest at det er bændelorm, synes jeg har set nogle små hvide "kugler" i dens afføring (lidt svært at vide om det var kattegrus eller æg fra ormene) :s

jaa jeg ville nok næste gang den laver så tage en pose og se lorten igennem... for du ser ikke æg men ormene inden ligner de små ris eller meget lange orme...

og nogle katte er tynde af sinde hvad vejer den og er den en han eller hun??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.