Indkøring i dagpleje - hvor lang tid brugte I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Pige2009

Vi brugte 3 dage, så det gik nemt og smertefrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

oerbaek

Lenchick skriver:

Det gik da super med Nicolaj Hvorfor skulle han skifte DP?

hende vi havde før boede langt fra hvor vi selv gør plus det er min mors veninde så jeg syns det var for tæt på. 

hende vi så har fået er lige kommet tilbage fra barsel, men vi kender hende i forvejen da vores mellemste dreng, Mathias, har været hos hende så det er vi super glade for

Anmeld

6. august 2012

Leneur

Baagøe skriver:

Vi brugte 3 dage, så det gik nemt og smertefrit

Også her og det samme i børnehaven....

Anmeld

6. august 2012

ONKC

Min søn var 7,5 mdr da han startede og det tog en uges tid. Jeg var med ham de første par timer den første dag

Anmeld

6. august 2012

Dot D

Vores børn kom "bare" afsted, men de har heller aldrig været svære at have andre steder, med eller uden os. Tror Sophie havde en kortere første dag, men ellers ikke noget. Sophus måtte faktisk til en gæstedagpleje på første dag og i mange timer pga flere jobsamtaler til mig og extra arbejde til min mand

Der har aldrig været noget med dem, så her gik det nemt

Anmeld

6. august 2012

carinabj

Lenchick skriver:

Min pige er 13 måneder og er startet i DP i onsdags. Vi kender DP moren godt og har meget tit mødt hende og børnene på legepladsen og var også på besøg 3-4 gange op til starten.

I onsdags var vi der sammen i 1,5 time og Freya var meget optaget af alt det fine legetøj og ville også gerne sidde hos DP moren, synge og klappe med hende og gav hende et kram og kys da vi skulle hjem.

I går var vi der sammen i ½ time, hvorefter jeg gik i 30 min (vi bor i en lille landsby og kun 300 m fra Dagplejen). Freya sagde ikke noget til jeg gik, men efter ca. 15 min begyndte at klynke og nåede at blive ked af det da jeg kom.

Idag kom vi og de skulle ud med det samme. Jeg sagde farvel udenfor, Freya græd højlydt, men stoppede efter 2 min. Hun kunne afledes mens de var på legepladsen, men var ikke glad... Da jeg kom, 30 min senere, brød hun helt sammen og klamrede sig til mig, ville ikke kigge på DP moren og heller ikke sige farvel. Resten af dagen idag hang hun på mig, ville ikke spise selv, græd pga ingenting og var helt ulykkelig. Hun faldt dog fint i søvn som hun plejer kl. 19.

Fra på mandag kommer der alle 4 børn i DP, så jeg er spændt på hvordan det kommer til at fungere. I denne uge var der kun 1 barn udover Freya.

Hvor længe var Jeres børn om at blive kørt ind? Jeg har indtil 1. september, hvor jeg starter på arbejde igen.

Tak fordi I læste med

Jeg er også lige ved at køre min pige på 11 måneder ind i vuggestue... og indtil videre går det heldigvis fint. Dog har hun reageret en lille smule, når jeg er gået, men de har kunne aflede hende, og derudover synes jeg hun er blevet mere morsyge!

De første to dage var vi der sammen i ca 1½time, onsdag dag var hun der alene ca tre kvarter, torsda dag spiste hun og blev puttet derovre, og de ringede så da hun vågnede, og det samme fredag og i dag, i morgen er det så meningen hun skal have sin anden lur derovre dvs. ca en dag fra 9-15, og sådan tænker jeg det bliveresten af ugen, og næste uge starter jeg så på arbejde, så der håber jeg bare det kører... Det bliver det jo ligesom nødt til kan man sige, men det tror jeg nu også på -der har allerede været et par dage, hvor hun græd da vi vinkede farvel til vuggestuen (hun ville åbenbart gerne have leget lidt mere)

Anmeld

6. august 2012

aya-zia

Lenchick skriver:

Min pige er 13 måneder og er startet i DP i onsdags. Vi kender DP moren godt og har meget tit mødt hende og børnene på legepladsen og var også på besøg 3-4 gange op til starten.

I onsdags var vi der sammen i 1,5 time og Freya var meget optaget af alt det fine legetøj og ville også gerne sidde hos DP moren, synge og klappe med hende og gav hende et kram og kys da vi skulle hjem.

I går var vi der sammen i ½ time, hvorefter jeg gik i 30 min (vi bor i en lille landsby og kun 300 m fra Dagplejen). Freya sagde ikke noget til jeg gik, men efter ca. 15 min begyndte at klynke og nåede at blive ked af det da jeg kom.

Idag kom vi og de skulle ud med det samme. Jeg sagde farvel udenfor, Freya græd højlydt, men stoppede efter 2 min. Hun kunne afledes mens de var på legepladsen, men var ikke glad... Da jeg kom, 30 min senere, brød hun helt sammen og klamrede sig til mig, ville ikke kigge på DP moren og heller ikke sige farvel. Resten af dagen idag hang hun på mig, ville ikke spise selv, græd pga ingenting og var helt ulykkelig. Hun faldt dog fint i søvn som hun plejer kl. 19.

Fra på mandag kommer der alle 4 børn i DP, så jeg er spændt på hvordan det kommer til at fungere. I denne uge var der kun 1 barn udover Freya.

Hvor længe var Jeres børn om at blive kørt ind? Jeg har indtil 1. september, hvor jeg starter på arbejde igen.

Tak fordi I læste med

jeg brugte kun to dage på begge mine børn 3 dagen ved dem begge var de der fra 7-16...

men mine børn har været van til og være væk fra mor... hver anden weekend har de været ved deres fædre og det var de fra de var 2 måneder begge to... og så har jeg gjort meget ud af at begge mine børn blev passet ude fra en tidlig alder...

den dag i dag har de stadig let ved det...

men det er meget forskelligt fra barn til barn.. og syntes det er dejligt du har så lang tid til det... så syntes du skal udnytte det så længe du kan og så længe hun har brug for det..

Anmeld

6. august 2012

Aabye

Det tog kun 2 dage at køre Marcus ind i hans dagpleje..
Jeg havde en afltale med min DP mor at hun skulle ringe eller skrive hvis han blev helt umulig.. Og ellers blev det sådan at han kom kl 9 så han kunne spise frugt med de store, han fik frokost der, og blev så lagt til at sove.. Og så hentede jeg ham når han vågnede og havde fået ren ble på..
Har ingen problemer haft med ham.. Men han har også elsket hans dp mor fra dag 1 vi har og besøge hende..

Anmeld

6. august 2012

MosterA

Lenchick skriver:

Det gik da hurtigt med din søn, Moster A

Det er rigtigt, at det nok ikke er så smart at blive længere tid og gå, for det virker som om jeg siger farvel i lang tid.

Fik det gode råd af min mor - som var dp i over 30 år og haft mange nye børn. Gå forholdsvis hurtigt for at mindske pinen for barnet. Når mor er væk græder de sjældent mere end 3-5 min

Jeg gør det at når jeg kan mærke at han syntes det er ok at være hos dp så kommer han over til hende, så siger jeg farvel, vinker og går. Har endnu ikke haft en dag hvor han har grædt når jeg har gået, men det skal nok komme 

Håber det går godt for jer!

Anmeld

6. august 2012

Lone Jakobsen

Rasmus brugte vist omkring en uges tid.

de fleste af min dagpleje børn har brugt omkring en uge, men der er også børn der bruger 2-3 uger og nogen er klar til at starte fuld tid fra første dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.