Indkøring i dagpleje - hvor lang tid brugte I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.645 visninger
21 svar
0 synes godt om
3. august 2012

IT-nørd

Min pige er 13 måneder og er startet i DP i onsdags. Vi kender DP moren godt og har meget tit mødt hende og børnene på legepladsen og var også på besøg 3-4 gange op til starten.

I onsdags var vi der sammen i 1,5 time og Freya var meget optaget af alt det fine legetøj og ville også gerne sidde hos DP moren, synge og klappe med hende og gav hende et kram og kys da vi skulle hjem.

I går var vi der sammen i ½ time, hvorefter jeg gik i 30 min (vi bor i en lille landsby og kun 300 m fra Dagplejen). Freya sagde ikke noget til jeg gik, men efter ca. 15 min begyndte at klynke og nåede at blive ked af det da jeg kom.

Idag kom vi og de skulle ud med det samme. Jeg sagde farvel udenfor, Freya græd højlydt, men stoppede efter 2 min. Hun kunne afledes mens de var på legepladsen, men var ikke glad... Da jeg kom, 30 min senere, brød hun helt sammen og klamrede sig til mig, ville ikke kigge på DP moren og heller ikke sige farvel. Resten af dagen idag hang hun på mig, ville ikke spise selv, græd pga ingenting og var helt ulykkelig. Hun faldt dog fint i søvn som hun plejer kl. 19.

Fra på mandag kommer der alle 4 børn i DP, så jeg er spændt på hvordan det kommer til at fungere. I denne uge var der kun 1 barn udover Freya.

Hvor længe var Jeres børn om at blive kørt ind? Jeg har indtil 1. september, hvor jeg starter på arbejde igen.

Tak fordi I læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Mivsen

Lenchick skriver:

Min pige er 13 måneder og er startet i DP i onsdags. Vi kender DP moren godt og har meget tit mødt hende og børnene på legepladsen og var også på besøg 3-4 gange op til starten.

I onsdags var vi der sammen i 1,5 time og Freya var meget optaget af alt det fine legetøj og ville også gerne sidde hos DP moren, synge og klappe med hende og gav hende et kram og kys da vi skulle hjem.

I går var vi der sammen i ½ time, hvorefter jeg gik i 30 min (vi bor i en lille landsby og kun 300 m fra Dagplejen). Freya sagde ikke noget til jeg gik, men efter ca. 15 min begyndte at klynke og nåede at blive ked af det da jeg kom.

Idag kom vi og de skulle ud med det samme. Jeg sagde farvel udenfor, Freya græd højlydt, men stoppede efter 2 min. Hun kunne afledes mens de var på legepladsen, men var ikke glad... Da jeg kom, 30 min senere, brød hun helt sammen og klamrede sig til mig, ville ikke kigge på DP moren og heller ikke sige farvel. Resten af dagen idag hang hun på mig, ville ikke spise selv, græd pga ingenting og var helt ulykkelig. Hun faldt dog fint i søvn som hun plejer kl. 19.

Fra på mandag kommer der alle 4 børn i DP, så jeg er spændt på hvordan det kommer til at fungere. I denne uge var der kun 1 barn udover Freya.

Hvor længe var Jeres børn om at blive kørt ind? Jeg har indtil 1. september, hvor jeg starter på arbejde igen.

Tak fordi I læste med

Åh det bare så svært hva der lige præcis er rigtig for ens barn.

Jeg skal selv køre min søn ind i dagpleje her den 3 september, jeg har til 1 oktober. 

Jeg regner med at den første uge er jeg med alle dage, og så ellers være der lidt sige farvel, og komme igen efter 1/2 time, og så øge tiden ligeså stille.

Men nu må vi se, det kan være min søn har nemmere ved indkøringen kun tager en uge.

Hvordan har du det selv? Blir indkøringen gjort som du synes er bedst?

Selvom det barnet det handler om, er det næsten lige så vigtig at morren kan følge med, for ellers blir barnet nemt påvirket.

Anmeld

3. august 2012

Mivsen

Lenchick skriver:

Tak fordi I læste med

Jeg skal selv køre min søn ind i dagpleje her den 3 september, jeg har til 1 oktober. 

Jeg regner med at den første uge er jeg med alle dage, og så ellers være der lidt sige farvel, og komme igen efter 1/2 time, og så øge tiden ligeså stille.

Men nu må vi se, det kan være min søn har nemmere ved indkøringen kun tager en uge.

Selvom det barnet det handler om, er det næsten lige så vigtig at morren kan følge med, for ellers blir barnet nemt påvirket.

Anmeld

3. august 2012

Mivsen

Lenchick skriver:

Tak fordi I læste med

Anmeld

3. august 2012

IT-nørd

Mivsen skriver:

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes... Men når jeg tænker over det, så burde jeg nok være der med hende hver dag i en uges tid, i stedet for kun 1 dag. Jeg tænkte bare, at hun kender jo DP moren...

Vi må se, hvordan det går i næste uge... Jeg hælder nok til at blive med hende lidt længere

Anmeld

3. august 2012

MosterA

Min søn startede i mandags hvor han var der i 2 timer sammen med mig.

Tirsdag var han der selv fra 9-11.30 hvor han blev hentet fordi han var ked af det, men han have heller ikke fået sin formiddagslur og så bliver han ked af det.

Onsdag var han der fra 8-14.15 hvor de havde været i legestue hele dagen, sammen med de andre dagplejemødre og en masse andre børn. Intet problem han havde bare haft det hyggeligt og have en masse og fortælle 

Torsdag fra 8-14.30 igen har han bare haft det hyggeligt med de andre børn.

Fredan fra 8-15 endnu en dejlig dag hvor han har oplevet og leget en masse.

Jeg mener bestemt man skal lytte til ens barn, men jeg mener også at man nogle gange skal lade dem prøve det nye af.

Jeg ville f.eks. aldrig være der lidt med ham og så gå, men jeg ville aflevere forholdsvis hurtigt for ikke at trække afskeden i langdrag så det bare bliver en pinsel.

Ikke formuleret helt som ønsket, men håber du forstår meningen - ellers så bare spørg 

Anmeld

3. august 2012

oerbaek

da nicolaj startede i dagpleje var jeg der med ham den første dag. 2 dag var jeg der med ham en times tid og gik så en time hvor han ikke rigtig sagde noegt til at jeg var gået. 3 dag afleverede jeg ham og gik med det samme hvor jeg hentede ham inden de skulle spise. 4 dag var han der med til at spiae og 5 dag sov han der. 

nu har han lige skiftet dagpleje og han startede ved hende i mandags og der blev han selvfølgelig kørt ind på ny. mandag var vi der sammen. tirsdag var vi der sammen en halv time så gik jeg en time. allerde onsdag sov han der men dagplejen skrev en sms da han stod op så der hentede jeg ham torsdag og fredag har han været der fra 8,30 til ca 15 

Anmeld

3. august 2012

IT-nørd

Det gik da hurtigt med din søn, Moster A

Det er rigtigt, at det nok ikke er så smart at blive længere tid og gå, for det virker som om jeg siger farvel i lang tid.

Anmeld

3. august 2012

IT-nørd

oerbaek skriver:

da nicolaj startede i dagpleje var jeg der med ham den første dag. 2 dag var jeg der med ham en times tid og gik så en time hvor han ikke rigtig sagde noegt til at jeg var gået. 3 dag afleverede jeg ham og gik med det samme hvor jeg hentede ham inden de skulle spise. 4 dag var han der med til at spiae og 5 dag sov han der. 

nu har han lige skiftet dagpleje og han startede ved hende i mandags og der blev han selvfølgelig kørt ind på ny. mandag var vi der sammen. tirsdag var vi der sammen en halv time så gik jeg en time. allerde onsdag sov han der men dagplejen skrev en sms da han stod op så der hentede jeg ham torsdag og fredag har han været der fra 8,30 til ca 15 

Det gik da super med Nicolaj Hvorfor skulle han skifte DP?

Anmeld

3. august 2012

Mother-love

Isabella var 8,5 mdr da hun startede i vuggestue og det tog en uge, mandag var vi der sammen med hende i 2 timer. Tirsdag var vi der i 30 min og gik og så var hun der alene i1 time. Onsdag afleverede vi hende og vi blev ringet op når hun vågnede fra hendes formiddagslur ca. Kl12.30 vi afleverede kl9 torsdag Og fredag det samme som onsdag. Og mandagen efter var det fra 8.45-14.45. Og det har kørt lige siden det med gråd kom først da hun var 12,5 mdr. I en små 14 dage.
Vi har hende kun på deltid. Dvs 30 timer om ugen. Men hun kunne sagtens være der længere hvis vi havde valgt fuldtid men da vi begge går hjemme. Min kæreste med sin førtidspension og jeg er sygemeldt. Synes vi ikke det er nødvendigt med længere tid. Da 6 timer jo stadig er rigtig fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.