fordele og ulemper ved sen dåb ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Princesspigen

Madam Blå skriver:

Jeg tror ikke man kan sige, hvad der er bedst i forhold til alder. Min datter var præcis 3 måneder, og sov kun en time den dag. Hun sov bare ikke meget som spæd. Børn er forskellige, og nogle er meget vågne og kan lide at være på, og andre sover, eller kan ikke lide opmærksomheden.

Vi havde en god dag, og det havde hun også Hun var vågen i kirken, og var meget optaget af lyset og lyden. Hun pludrede også med både præst og gudfædre.

Hun sov dog lidt længere dagen efter, så lidt indtryk må det have gjort.

ja selvfølgelig børn er forskellige..

så måske det er bedst at se an til når den lille kommer hvad den er for en ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Marts<3

Uden at lyde overfladisk, så er det også gaverne. Jeg syntes det har været nemmere og finde på gode ønsker. Som man er sikker på, at man vil få stor gavn af. 

Også har vi fået sparet lidt op via nogle af børnepengene.

Også brugte jeg de første par måneder påsat slappe af, og ikke stresse en dåb... 

Anmeld

3. august 2012

Princesspigen

Marts<3 skriver:

Uden at lyde overfladisk, så er det også gaverne. Jeg syntes det har været nemmere og finde på gode ønsker. Som man er sikker på, at man vil få stor gavn af. 

Også har vi fået sparet lidt op via nogle af børnepengene.

Også brugte jeg de første par måneder påsat slappe af, og ikke stresse en dåb... 

når jeg føder er der jo kun et par måneder til jul, så det vi mangler kan vi jo ønske os der..

og tænker os at det hurtigt kan blive stress hvis man vælger at holde den kort efter dåben..

Anmeld

3. august 2012

Princesspigen

Princesspigen skriver:

når jeg føder er der jo kun et par måneder til jul, så det vi mangler kan vi jo ønske os der..

og tænker os at det hurtigt kan blive stress hvis man vælger at holde den kort efter dåben..

efter fødslen selvfølgelig..

Anmeld

4. august 2012

Madam Blå

Princesspigen skriver:

ja selvfølgelig børn er forskellige..

så måske det er bedst at se an til når den lille kommer hvad den er for en ?

Tja, det kan man vel. Jeg ville nok bare tage en beslutning inden Jeg stressede lidt over dåben nemlig, så det var dejligt at have afklaret hvornår den skulle være ret hurtigt, synes jeg

Men der er både for og imod. Tror bare man skal bestemme sig for, sådan er det, og så prøve at gøre det så godt for baby som muligt. Forsøge at holde soverytmerne osv. Men det er og bliver en hektisk dag for de små. Alle vil jo lige holde og nusse om den lille guldklump

Anmeld

4. august 2012

Princesspigen

Madam Blå skriver:

Tja, det kan man vel. Jeg ville nok bare tage en beslutning inden Jeg stressede lidt over dåben nemlig, så det var dejligt at have afklaret hvornår den skulle være ret hurtigt, synes jeg

Men der er både for og imod. Tror bare man skal bestemme sig for, sådan er det, og så prøve at gøre det så godt for baby som muligt. Forsøge at holde soverytmerne osv. Men det er og bliver en hektisk dag for de små. Alle vil jo lige holde og nusse om den lille guldklump

ja rigtigt nok..

jeg tror måske også som første gangs mor at jeg måske ville have lidt svært ved lige efter fødslen at alle til sådan en fest sku holde og dikke den lille hele tiden..

Anmeld

4. august 2012

Madam Blå

Princesspigen skriver:

ja rigtigt nok..

jeg tror måske også som første gangs mor at jeg måske ville have lidt svært ved lige efter fødslen at alle til sådan en fest sku holde og dikke den lille hele tiden..

Ja, det er jo forskelligt, hvordan man har det Min datter kan heldigvis rigtig godt lide at være midtpunkt, og har altid kunnet det. Så det var dejligt at se hende blive beundret af vores familie Men hvis hun fx havde haft en pyller-dag, så havde det været lidt træls, at alle skulle holde osv. Men så måtte det jo være sådan. De små skal nok sige fra, hvis det bliver for meget for dem. Heldigvis Så om baby er 1 måned eller 6 måneder, så kan du jo snildt gå ind i et rum for dig selv med baby, og amme, nusse eller bare få lidt ro.

Men hvis du synes det er for meget med en dåb ret hurtigt, så vent bare med det

Min datter er fra 29. oktober, og vi nød rigtig godt af alle gaverne hun fik til dåben den 29. januar - da hun var tre måneder. Selvom hun lige var blevet overøst med gaver til jul Men vi har ikke så mange penge, så det var super at få en triptrap-stol, god madras til barnevognen, penge til næste autostol, osv. Så for os var det rigtig godt.

Anmeld

4. august 2012

Princesspigen

Madam Blå skriver:

Ja, det er jo forskelligt, hvordan man har det Min datter kan heldigvis rigtig godt lide at være midtpunkt, og har altid kunnet det. Så det var dejligt at se hende blive beundret af vores familie Men hvis hun fx havde haft en pyller-dag, så havde det været lidt træls, at alle skulle holde osv. Men så måtte det jo være sådan. De små skal nok sige fra, hvis det bliver for meget for dem. Heldigvis Så om baby er 1 måned eller 6 måneder, så kan du jo snildt gå ind i et rum for dig selv med baby, og amme, nusse eller bare få lidt ro.

Men hvis du synes det er for meget med en dåb ret hurtigt, så vent bare med det

Min datter er fra 29. oktober, og vi nød rigtig godt af alle gaverne hun fik til dåben den 29. januar - da hun var tre måneder. Selvom hun lige var blevet overøst med gaver til jul Men vi har ikke så mange penge, så det var super at få en triptrap-stol, god madras til barnevognen, penge til næste autostol, osv. Så for os var det rigtig godt.

okay.. jamen det hele skal jo med i overvejelserne

så mange tak for dit svar

Anmeld

4. august 2012

Mettefpigen

Lukas blev født i september og vi holdte dåb i februar.. For os var det godt at vente da han i starten havde mange maveproblemer og sov ikk meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.