fordele og ulemper ved sen dåb ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.683 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. august 2012

Princesspigen

jeg har endnu ikke født men går og leger med tanken om hvornår og hvordan med dåb osv..

jeg skal føde i oktober..

der er jo ikke længe til jul efter det..

og så er jeg genneralt mere til de lidt varmere måneder, syndes de tilbyder mere.. så tænker at rykke dåben til omkring marts - april..

men hvad er fordele og ulemper ved at jeg venter med dåben til den lille er omkring de 5-6 måneder ? (skal lige siges at kjolen ikke har noget at sige da vi alligevel skal ud og have en ny)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

morethanperfect

Princesspigen skriver:

jeg har endnu ikke født men går og leger med tanken om hvornår og hvordan med dåb osv..

og så er jeg genneralt mere til de lidt varmere måneder, syndes de tilbyder mere.. så tænker at rykke dåben til omkring marts - april..

men hvad er fordele og ulemper ved at jeg venter med dåben til den lille er omkring de 5-6 måneder ? (skal lige siges at kjolen ikke har noget at sige da vi alligevel skal ud og have en ny)

Her blev han døbt da han var ca 5 mdr..

Det gik rigtig godt , og han var jo meget mere vågen end han ville ha været hvis han kun var 2 mdr. f.eks ..

Anmeld

3. august 2012

Princesspigen

morethanperfect skriver:

Her blev han døbt da han var ca 5 mdr..

Det gik rigtig godt , og han var jo meget mere vågen end han ville ha været hvis han kun var 2 mdr. f.eks ..

ar ja klart en fordel især når folk jo gerne vil snakke, dikke og holde den lille

Anmeld

3. august 2012

Jonna1979

Vores var knap 5 mdr og gæsterne havde meget ud af hende det var super hyggeligt

Anmeld

3. august 2012

Princesspigen

Jonna1979 skriver:

Vores var knap 5 mdr og gæsterne havde meget ud af hende det var super hyggeligt

det lyder dejligt

Anmeld

3. august 2012

2babygirls

Princesspigen skriver:

Vores pige er også fra oktober og vi holdte dåb i februar lige inden hun blev 4 mdr og skulle starte på grød.
Jeg synes det var en perfekt alder. Hun sov fra 12-15/16 stykker, men igen det gjorde drengen ved vores vennepar også og han var et halvt år ved sin dåb.

Men kan godt forstå du vil holde en sen dåb. Jeg satser også på de varme måneder så vi evt kunne få helstegt pattegris

Anmeld

3. august 2012

Princesspigen

Baby2påvej skriver:

Vores pige er også fra oktober og vi holdte dåb i februar lige inden hun blev 4 mdr og skulle starte på grød.
Jeg synes det var en perfekt alder. Hun sov fra 12-15/16 stykker, men igen det gjorde drengen ved vores vennepar også og han var et halvt år ved sin dåb.

Men kan godt forstå du vil holde en sen dåb. Jeg satser også på de varme måneder så vi evt kunne få helstegt pattegris

okay super.. tak for dit svar

Anmeld

3. august 2012

Kløver

Det eneste man skal huske er barnet skal være døbt eller navngivet inden 6 mdr

Kan ikke se det gør den største forskel, men barnet er jo selvfølgelig mere vågen, og er måske startet på grød, som kan være lidt upraktisk den dag. Sygesikring får man jo også først når de er døbt, så skal man på ferie inden eller lignende skal man jo huske på det.

Ellers kan Jeg ikke lige komme i tanke om andet, end barnet selvfølgelig er tungere at stå med i kirken, men kirken kan måske også være sværere hvis barnet får grød og er mere bevidst, bange for musikken, osv hvor de helt små nok sover mere igennem det

Anmeld

3. august 2012

Princesspigen

Maja84 skriver:

Det eneste man skal huske er barnet skal være døbt eller navngivet inden 6 mdr

Kan ikke se det gør den største forskel, men barnet er jo selvfølgelig mere vågen, og er måske startet på grød, som kan være lidt upraktisk den dag. Sygesikring får man jo også først når de er døbt, så skal man på ferie inden eller lignende skal man jo huske på det.

Ellers kan Jeg ikke lige komme i tanke om andet, end barnet selvfølgelig er tungere at stå med i kirken, men kirken kan måske også være sværere hvis barnet får grød og er mere bevidst, bange for musikken, osv hvor de helt små nok sover mere igennem det

tak for dit svar, det skal med i overvejelserne os

Anmeld

3. august 2012

Madam Blå

Princesspigen skriver:

Jeg tror ikke man kan sige, hvad der er bedst i forhold til alder. Min datter var præcis 3 måneder, og sov kun en time den dag. Hun sov bare ikke meget som spæd. Børn er forskellige, og nogle er meget vågne og kan lide at være på, og andre sover, eller kan ikke lide opmærksomheden.

Vi havde en god dag, og det havde hun også Hun var vågen i kirken, og var meget optaget af lyset og lyden. Hun pludrede også med både præst og gudfædre.

Hun sov dog lidt længere dagen efter, så lidt indtryk må det have gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.