Tidspunkter på næsesprayen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.309 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Rosie

Hvilke tidspunkter tager I den de 4 gange i døgnet?? plejer at tage den kl 7, 12, 17 og 22 men nu læste jeg lige i en anden tråd at der ikke må gå mere end 8 timer imllem??! det har jeg aldrig vidst....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Putomanen

Nu er det godt nok ikke stykke tid siden, at jeg har taget næsespray (synarela), da jeg tager den medicin, jeg skal stikke mig med i stedet for (suprefact), og kun 1 gang om dagen.

Men så vidt jeg husker, skal den tages 3 gange om dagen, hver 8. time i nedreguleringsfasen. Men jeg kan ikke huske, hvor meget man må svinge tidsmæssigt.

Er det synarela du tager?

Anmeld

3. august 2012

tarkoflen

Jeg får suprecur (tror jeg den hedder) og den må der om natten gå 8 timer imellem og ellers max 6 timer mellem de tre andre "pust".

Det er i hvert fald den besked jeg har fået på Skejby, men måske hvis du tager noget andet, så er der andre regler? Snak med behandlingssedet og hør dem ad, så er du da på den sikre side

Held og lykke med behandlingen

Anmeld

3. august 2012

Nessie

Der må maks. gå 8 timer imellem pustene. Og helst kun én gang i døgnet.

Jeg tog det kl. 6.30, 12.30, 17.30 og kl. 22.30, så passede det meget fint.

Når du kommer til "kun" at skulle tage det tre gange, er det noget nemmere, så tager du bare et pust hver 8. time

Anmeld

3. august 2012

Rosie

Nessie skriver:

Der må maks. gå 8 timer imellem pustene. Og helst kun én gang i døgnet.

Jeg tog det kl. 6.30, 12.30, 17.30 og kl. 22.30, så passede det meget fint.

Når du kommer til "kun" at skulle tage det tre gange, er det noget nemmere, så tager du bare et pust hver 8. time

Jeg får også Suprecur men skal da fortsætte med den 4 gange i døgnet hele forløbet....hmmm

Anmeld

3. august 2012

Rosie

tarkoflen skriver:

Jeg får suprecur (tror jeg den hedder) og den må der om natten gå 8 timer imellem og ellers max 6 timer mellem de tre andre "pust".

Det er i hvert fald den besked jeg har fået på Skejby, men måske hvis du tager noget andet, så er der andre regler? Snak med behandlingssedet og hør dem ad, så er du da på den sikre side

Held og lykke med behandlingen

Det er også den jeg får... Der er ferielukket på klinikken så kan ikk spørge før mandag...

Anmeld

3. august 2012

Rosie

Rosie skriver:

Jeg får også Suprecur men skal da fortsætte med den 4 gange i døgnet hele forløbet....hmmm

Nu bliver jeg nysgerrig...hvornår er det du skal tage den 3 gange? er det mens du også stikker dig? Der er noget der siger mig at jeg også skulle det dengang jeg var i behandling i dr.lund men nu hos faurskov har jeg bare fået at vide at jeg skal tage den 4 gange hele forløbet og ikke noget med max 8 timer..underligt!

Anmeld

3. august 2012

tarkoflen

Rosie skriver:

Det er også den jeg får... Der er ferielukket på klinikken så kan ikk spørge før mandag...

Øv hvor træls hvor langt er du? Er du begyndt at stikke dig?

Jeg var på Skejby i går, og de sagde til mig, at det var ret vigtigt at der ikke gik mere end 8 timer, så jeg ikke pludselig fik spontan æl. Men jeg skal forhåbentlig også have taget æg ud mandag eller tirsdag

Med hensyn til at tage det tre gange om dagen, så har jeg ikke prøvet det, så det ved jeg ikke noget om

Anmeld

3. august 2012

Rosie

tarkoflen skriver:

Øv hvor træls hvor langt er du? Er du begyndt at stikke dig?

Jeg var på Skejby i går, og de sagde til mig, at det var ret vigtigt at der ikke gik mere end 8 timer, så jeg ikke pludselig fik spontan æl. Men jeg skal forhåbentlig også have taget æg ud mandag eller tirsdag

Med hensyn til at tage det tre gange om dagen, så har jeg ikke prøvet det, så det ved jeg ikke noget om

Jeg er på 4 dagen med stikkeriet men ringede til et akutnr til lægen og fik spurgt om jeg skulle blive ved med at tage den 4 gange og det skulle jeg Dette er mit 6. ICSI forsøg og har aldrig fået for tidlig ægløsning og har altid gjort som nu...men tror bare jeg fremover tager kl 6.00, 12, 17 og 23 så er jeg på det sikre side!! Åhh hvor kan man blive usikker...vil ikke risiskere at vores 45.000 kr er spildt fordi man gør noget forkert!!!

Tak for svar!

Anmeld

3. august 2012

tarkoflen

Rosie skriver:

Jeg er på 4 dagen med stikkeriet men ringede til et akutnr til lægen og fik spurgt om jeg skulle blive ved med at tage den 4 gange og det skulle jeg Dette er mit 6. ICSI forsøg og har aldrig fået for tidlig ægløsning og har altid gjort som nu...men tror bare jeg fremover tager kl 6.00, 12, 17 og 23 så er jeg på det sikre side!! Åhh hvor kan man blive usikker...vil ikke risiskere at vores 45.000 kr er spildt fordi man gør noget forkert!!!

Tak for svar!

Puha det er mange forsøg det er jeg ked af at høre! Håber denne gang er lykkens gang så

Godt du fik fat i lægen, tror også du gør det rigtigt!

Jeg går rundt og er konstant nervøs for, om det hele nu forløber rigtigt! Det er så træls, men jeg bekymre mig nok bare nogle gange mere ene hvad godt er.... Håber jeg kan lægge det lidt fra mig, når jeg ikke skal tage næsespray og stikke mig mere

Rigtig meget held og lykke.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.