Ang. indberetning af omsorgssvigt/vanrøgt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2009

Mikkelmusen

Stumpen skriver:

Mikkelmusen skriver:

Jeg vil dog tilføje at jeg uanset om folk vil være anonyme eller ej, så SKAL de melde noget som er omsorgssvigt! Men du kan også gå på kommunen og fortælle det, og bede om at være anonym. Så har de dig registreret, men må ikke oplyse andre hvem der har indberettet.

Jeg kan ikke være mere enig med dig.. Spørger ikke fordi jeg har mistanke om noget, men i forbindelse med en anden tråd der er herinde..

Er det egentlig frivillig at have en sp?? Jeg mener de burde da hurtigt kkunne læse på barnets adfærd at noget er galt eller er jeg naiv nu?
For jeg synes da i forbindelse med mine praktikker at der er været børn hvor man godt kunne stille lidt adfærdsspørgsmålstegn..

Jeg ved faktisk ikke om det er frivilligt at have SP. For det kan måske godt sætte nogle tanker igang hvis det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

miastige

Kommunen har notatpligt, derfor må man i princippet ikke være anonym, hvis du har skrevet under eller nævnt dit navn i forbindelse med indberetningen - selv ved præsentation i tlf. Derimod hvis du ikke nævner dit navn, kan man sagtens være anonym. Dog vil jeg mene, at det er mest respektfuldt for forældrene, at indberetningen ikke er anonym, idet forældrene efter min mening har ret til at vide hvem der anklager dem for sådan noget - sandt eller usandt. Selvfølgelig kan der være nogle forhold hvor det er bedst for alle parter med anonymitet. Håber det kan bruges.

Anmeld

4. januar 2012

karina1980

Stumpen skriver:

er det ikke anonymt, hvis man vil have det??? Eller har jeg helt misforstået noget??

man kan godt vælge at være anonym, men man skal lige huske at dem man melder, kan søge aktindsigt og derved få ret til at få oplyst dit navn, den vej igennem

Anmeld

4. januar 2012

SussieThyssen

Stumpen skriver:

Jeg kan ikke være mere enig med dig.. Spørger ikke fordi jeg har mistanke om noget, men i forbindelse med en anden tråd der er herinde..

Er det egentlig frivillig at have en sp?? Jeg mener de burde da hurtigt kkunne læse på barnets adfærd at noget er galt eller er jeg naiv nu?
For jeg synes da i forbindelse med mine praktikker at der er været børn hvor man godt kunne stille lidt adfærdsspørgsmålstegn..

Ja, det er helt frivilligt med SP

Anmeld

4. januar 2012

Rikke, Liam & Linus

Husk, det er en underretning og ikke en indberetning.

Du har som borger underretningspligt hvis du ser misrøgt/omsorgssvigt.

Husk IKKE indberetning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.