Ang. indberetning af omsorgssvigt/vanrøgt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.648 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. maj 2009

Stumpen

er det ikke anonymt, hvis man vil have det??? Eller har jeg helt misforstået noget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

Mira0911

Mener altså godt man kan gøre det anonymt...

Anmeld

11. maj 2009

Valle81

Da jeg anmeldte min underbo, fik jeg at vide at jeg ikke kunne være anonym. Og jeg sagde ok.

Jeg fik begrundelsen, at det var for at undsgå at det var som føle af en nabo krig ossv.

Men hvis man skriver et brev ind til kommunen, at så skal de følge op på det, selvom der ikke står hvem der anmelder.

Men er ikke sikker.

Anmeld

11. maj 2009

Pia.

jeg er/var anonym - så det kan man godt... selvfølgelig ved kommunene osv. hvem jeg er men over for dem jeg har anmeldt er jeg anonym - et eller andet sted kunne jeg godt havde stået frem og sagt hvem jeg var, men jeg ved at denne person ville gøre ALT for at gøre tingene/livet surt for mig og derfor valgte jeg at fremstå som anonym.... - ser personen tit og hun har fortalt om den "kælling" der har anmeldt hende/dem og er skyld i dit og dat.... !!!!!! men jeg har det fint med det jeg har gjort og ved fra andre at jeg har taget det rigtige valg.... men det er IKKE rart...

Anmeld

11. maj 2009

Mikkelmusen

Vi er selv blevet meldt for omsorgssvigt, og det var anonymt. De havde bare sendt brevet uden afsender, og kommunen tog det helt seriøst alligevel. At det der stod i brevet så ikke passede, er så en anden side af sagen.

Men ja de skal følge op på det selvom der ingen afsender er. Og til det kan jeg kun sige DESVÆRRE. Fordi jeg ved hvordan det er at sidde og føle sig svinet til uden at vide hvem der har gjort det. Det er ikke rart. Men desværre er det bare sådan det er.

Anmeld

11. maj 2009

Rasmine

Mikkelmusen skriver:

Vi er selv blevet meldt for omsorgssvigt, og det var anonymt. De havde bare sendt brevet uden afsender, og kommunen tog det helt seriøst alligevel. At det der stod i brevet så ikke passede, er så en anden side af sagen.

Men ja de skal følge op på det selvom der ingen afsender er. Og til det kan jeg kun sige DESVÆRRE. Fordi jeg ved hvordan det er at sidde og føle sig svinet til uden at vide hvem der har gjort det. Det er ikke rart. Men desværre er det bare sådan det er.

What?
Det anede jeg da ikke.
Ubehageligt, har I nogen idé om hvem som prøvede at tørre en ret så dårlig joke af på Jer?
og hvorfor?

Anmeld

11. maj 2009

Mikkelmusen

Mebach skriver:

Mikkelmusen skriver:

What?
Det anede jeg da ikke.
Ubehageligt, har I nogen idé om hvem som prøvede at tørre en ret så dårlig joke af på Jer?
og hvorfor?

Har lige sendt en pb, da jeg ikke gider smide det ud her i alle detaljer.

Anmeld

11. maj 2009

Stumpen

Okay tak for svarene... Må da sige at Mikkelmusens svar gav lidt stof til eftertanke, men på den anden side kan jeg godt se at kommunen skal reagere på et tip lige meget hvad, men ja der burde nok som det mindste være en underskrift som (kun) kommunen kender til -i tilfælde af at det er for at gøre livet surt for andre at man melder andre..

Anmeld

11. maj 2009

Mikkelmusen

Stumpen skriver:

Okay tak for svarene... Må da sige at Mikkelmusens svar gav lidt stof til eftertanke, men på den anden side kan jeg godt se at kommunen skal reagere på et tip lige meget hvad, men ja der burde nok som det mindste være en underskrift som (kun) kommunen kender til -i tilfælde af at det er for at gøre livet surt for andre at man melder andre..

Jeg vil dog tilføje at jeg uanset om folk vil være anonyme eller ej, så SKAL de melde noget som er omsorgssvigt! Men du kan også gå på kommunen og fortælle det, og bede om at være anonym. Så har de dig registreret, men må ikke oplyse andre hvem der har indberettet.

Anmeld

11. maj 2009

Stumpen

Mikkelmusen skriver:

Jeg vil dog tilføje at jeg uanset om folk vil være anonyme eller ej, så SKAL de melde noget som er omsorgssvigt! Men du kan også gå på kommunen og fortælle det, og bede om at være anonym. Så har de dig registreret, men må ikke oplyse andre hvem der har indberettet.

Jeg kan ikke være mere enig med dig.. Spørger ikke fordi jeg har mistanke om noget, men i forbindelse med en anden tråd der er herinde..

Er det egentlig frivillig at have en sp?? Jeg mener de burde da hurtigt kkunne læse på barnets adfærd at noget er galt eller er jeg naiv nu?
For jeg synes da i forbindelse med mine praktikker at der er været børn hvor man godt kunne stille lidt adfærdsspørgsmålstegn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.