ønsker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.064 visninger
37 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

Kay

ja... i denne søde vente tid tænker jeg jeg jo lige så godt kan få styr på nogle ting til navngivningen...

og mangler ideer til ønskesedlen...

hvad ønskede i jer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

crille

Altså vi er jo ikke kommet dertil endnu og ved egentlig heller ikke om vi vælger at holde fest.. Med bonus holdt vi stor 1års i stedet  

Men vi er ret specifikke i vores ønsker. Jeg er på nettet og lure og skriver gerne str, farver og pris ned(skriver ikke prisen, men sørger for der er i forskeliige priskategorier). Skriver også når der er noget vi ikke ønsker os (fx fravalgte vi at få tøj, for vi er særdeles kræsne alligevel og syntes det er synd at folk bruger tid på at handle noget vi alligevel bytter).

Bagsiden er at det kan virke til at man SKAL købe noget af det der står præciseret på listen, men vi plejer gerne at komme med et par kategorier der står åbent, sådan for at vise at listen kun er til inspiration..  

Selv er jeg ikke til de klassiske ting som sparegris, bestik og dåbsrør, men hvad med ting som: 

Bobles tumlemøbler, sengetøj, musik, legetøj, oplevelser, opsparingspenge, bøger (fx bog der er skrevet med ens eget navn i eller billedbøger med billeder af familien), ting til børneværelset mm.

Anmeld

31. juli 2012

Kløver

nu var det dåb vi holdte, men kan da prøve at give lidt inspiration, ønskerne synes jeg man både kan bruge til pige og dreng

Sparegris/bøsse
Lego Duplo
Brio togbane
Hc Andersen eventyr
Brødrene Grimm eventyr
Tricykel/løbe cykel
wheely bug
sengetøj
juniordyne (sommer og vinter)
barnets 1 bog
bestik/service
cd afspiller
børne cdér feks, de små synger, åh abe boksen, osv
børnebøger
gå-vogn
forsølvning af 1 sut/sko
legetøj
fede ting til børneværelset, feks en bestemt lampe, børnestol/bord der kan leges ved
navnetæppe fra babysam (kæmpe hit her i huset)

penge til feks:
Tripp trapp stol/tilbehør
Autostol (str 2)
indsætning på en børneopsparing ( vi har feks fået 2000 kr til hver af børnene, fra børnenes farmor/farfar, som er indsat på børneopsparing efter dåben)

mange ting, men kommer jo meget an på hvor traditionsrige man synes ønskerne skal være, og om man ønasker der skal være noget imellem barnet kan huske, den ting fik jeg da jeg blev døbt/navngivet Nu giver det jo også lidt mere frie hænder når det er navngivning Håber det gav lidt inspiration

Anmeld

31. juli 2012

Kay

crille skriver:

Altså vi er jo ikke kommet dertil endnu og ved egentlig heller ikke om vi vælger at holde fest.. Med bonus holdt vi stor 1års i stedet  

Men vi er ret specifikke i vores ønsker. Jeg er på nettet og lure og skriver gerne str, farver og pris ned(skriver ikke prisen, men sørger for der er i forskeliige priskategorier). Skriver også når der er noget vi ikke ønsker os (fx fravalgte vi at få tøj, for vi er særdeles kræsne alligevel og syntes det er synd at folk bruger tid på at handle noget vi alligevel bytter).

Bagsiden er at det kan virke til at man SKAL købe noget af det der står præciseret på listen, men vi plejer gerne at komme med et par kategorier der står åbent, sådan for at vise at listen kun er til inspiration..  

Selv er jeg ikke til de klassiske ting som sparegris, bestik og dåbsrør, men hvad med ting som: 

Bobles tumlemøbler, sengetøj, musik, legetøj, oplevelser, opsparingspenge, bøger (fx bog der er skrevet med ens eget navn i eller billedbøger med billeder af familien), ting til børneværelset mm.

bobbelsdyr er selvskrevet

men er i tvivl om hvilke bøger fx. man skal ønske sig... eller musik? dåbsrør tror jeg ik vi får når det er til navngivning... men man ved jo aldrig... er ik rigtig til de ting der... for de bliver jo ik rigtig brugt til andet end at samle støv...

kan man mon ønske sig klapvogn??

Anmeld

31. juli 2012

Kay

Maja84 skriver:

nu var det dåb vi holdte, men kan da prøve at give lidt inspiration, ønskerne synes jeg man både kan bruge til pige og dreng

Sparegris/bøsse
Lego Duplo
Brio togbane
Hc Andersen eventyr
Brødrene Grimm eventyr
Tricykel/løbe cykel
wheely bug
sengetøj
juniordyne (sommer og vinter)
barnets 1 bog
bestik/service
cd afspiller
børne cdér feks, de små synger, åh abe boksen, osv
børnebøger
gå-vogn
forsølvning af 1 sut/sko
legetøj
fede ting til børneværelset, feks en bestemt lampe, børnestol/bord der kan leges ved
navnetæppe fra babysam (kæmpe hit her i huset)

penge til feks:
Tripp trapp stol/tilbehør
Autostol (str 2)
indsætning på en børneopsparing ( vi har feks fået 2000 kr til hver af børnene, fra børnenes farmor/farfar, som er indsat på børneopsparing efter dåben)

mange ting, men kommer jo meget an på hvor traditionsrige man synes ønskerne skal være, og om man ønasker der skal være noget imellem barnet kan huske, den ting fik jeg da jeg blev døbt/navngivet Nu giver det jo også lidt mere frie hænder når det er navngivning Håber det gav lidt inspiration

det gav rigtig god inspiration

sys det er svært fordi vi allerede har fået meget brugt... vi har fx.  fået 3 højstole  sengetøj og dyner både baby og junior...

kan man "tillade sig" at ønske sig en klapvogn selvom det er ude i fremtiden??

Anmeld

31. juli 2012

Kløver

sys det er svært fordi vi allerede har fået meget brugt... vi har fx.  fået 3 højstole  sengetøj og dyner både baby og junior...

ja da, så langt i fremtiden er det da heller ikke, er jo ikke anderledes at ønske sig til autostol, som jo også først er ude i fremtiden. har i rigtig mange ting, kan i ønske gavekort også. brio og duplo er jo også noget de først kan bruge senere og en tricykel venter i feks en pige kan i jo også skrive en dukkevogn på eller lignende, og er det nye duplo for piger, er det en dreng er der jo pirat lego osv og ellers er der jo meget neutralt, feks zoo, cirkus osv

Anmeld

31. juli 2012

MariaKyedDK

Kay skriver:

Ja da Vi ønskede os en Klapvogn og vi Fik 1 et par folk havde bare slået sig sammen om den

Vi fik en masse gode ting til vores søn, vi fik:

Gavekort til babysam

gavekort til Ønskebørn

Og Mange flere Gavekort

KlAPVOGN

To højstole

Sølv sæt til de første tænder( som han har lige har tabt for 2 uger siden + servetring

Legetøj

Penge

Kæmpe legetæppe

Håndklæder

Bestik

En bamse hvor folk snakker personligt i bAMSEN når man trykker i foden ( den er super god )

nusseklude

og meget meget mere

Anmeld

31. juli 2012

Kay

Maja84 skriver:

ja da, så langt i fremtiden er det da heller ikke, er jo ikke anderledes at ønske sig til autostol, som jo også først er ude i fremtiden. har i rigtig mange ting, kan i ønske gavekort også. brio og duplo er jo også noget de først kan bruge senere og en tricykel venter i feks en pige kan i jo også skrive en dukkevogn på eller lignende, og er det nye duplo for piger, er det en dreng er der jo pirat lego osv og ellers er der jo meget neutralt, feks zoo, cirkus osv

dublo og brio skal helt sikkert på...  er lidt i tvivl med den autostol... da vi låner en baby autostol... der bliver hentet når jeg har født... så jeg aner ik hvor mange killo den går til...

vi har nemlig kigget på sådan en her http://www.kaereboern.dk/besafe-izi-kid-x3-isofix/

fordi den er bagudvendt og det skulle være sikrest... men den er fra 0-18 kg. og hvis den til baby er lige som de gængse 0-13 så er det jo dumt... eller hvad??

sys nemlig ik jeg kan finde nogle der går højere op der er bagudvendt...

Anmeld

31. juli 2012

Kay

MariaKyedDK skriver:

Ja da Vi ønskede os en Klapvogn og vi Fik 1 et par folk havde bare slået sig sammen om den

Vi fik en masse gode ting til vores søn, vi fik:

Gavekort til babysam

gavekort til Ønskebørn

Og Mange flere Gavekort

KlAPVOGN

To højstole

Sølv sæt til de første tænder( som han har lige har tabt for 2 uger siden + servetring

Legetøj

Penge

Kæmpe legetæppe

Håndklæder

Bestik

En bamse hvor folk snakker personligt i bAMSEN når man trykker i foden ( den er super god )

nusseklude

og meget meget mere

tak for gode ideer

Anmeld

31. juli 2012

MariaKyedDK

Kay skriver:

tak for gode ideer

så lidt da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.