Ammestop men vil ikke tage flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

MortilCilas

modesty skriver:

Hvor gammel var han?

Han var 13 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

cdinesen

Det lyder fuldstædig som mig og min datter da hun var samme alder! Hun var ved at kaste op hver gang jeg prøvede at give hende flaske i stedet for bryst.

Jeg valgte at stoppe amningen, det var simpelthen for ubehaeligt at blive bidt hele tiden! Jeg droppede at give hende flaske, men sprang i stedet direkte til kop. Den drak hun gerne af uden problemer, og så slap jeg for at skulle tage flasken fra hende igen når hun blev ældre.

Det var bare en hel alm. plastiskkop hun fik, ikke tud kop, da resultatet med den var det samme som flasken.

Anmeld

31. juli 2012

modesty

cdinesen skriver:

Det lyder fuldstædig som mig og min datter da hun var samme alder! Hun var ved at kaste op hver gang jeg prøvede at give hende flaske i stedet for bryst.

Jeg valgte at stoppe amningen, det var simpelthen for ubehaeligt at blive bidt hele tiden! Jeg droppede at give hende flaske, men sprang i stedet direkte til kop. Den drak hun gerne af uden problemer, og så slap jeg for at skulle tage flasken fra hende igen når hun blev ældre.

Det var bare en hel alm. plastiskkop hun fik, ikke tud kop, da resultatet med den var det samme som flasken.

Det er ret sporadisk hvor meget han drikker (han drikker også af helt almindelig kop). Så jeg vil ikke kunne være sikker på at han får noget...

Men hvordan gjorde du det så? En tår inden putning og så en tår igen ved 22-23-tiden? For jeg tror ikke helt at min dreng er klar til at droppe at få noget sen aften...

Anmeld

31. juli 2012

modesty

MortilCilas skriver:

Han var 13 måneder.

Ja, det er jo også fire måneder ældre end min dreng, det er noget lidt andet så. Det er svært lige nu fordi jeg kan mærke at han stadig har brug for noget.

Anmeld

31. juli 2012

morlinen

modesty skriver:

Sådan er det også herhjemme. Han falder dog ikke i søvn ved brystet.

Jeg har prøvet at give ham en bamse, hvilket blot resulterede i at han blev lysvågen og troede at nu var det legetid!

Han er alt for aktiv til at jeg kan læse en bog for ham.

Hans far synes det er plat at synge en sang, så det går heller ikke...

Hehe, ja det ene problem afløser det andet

Er også spændt på, hvordan det kommer til at fungere herhjemme med putningen når/hvis jeg stopper amningen. Men så arbejder man sig vel ind i en ny rutine og prøver nye metoder af. Det er bare meget rart med erfaringer og gode tricks fra andre, der har prøvet det.

Men vil nu sige, at stort set alle børn kan lide af få sunget en sang, så det er ikke noget pjat Men pige elsker det i hvert fald, og bliver helt afslappet

Anmeld

31. juli 2012

cdinesen

modesty skriver:

Det er ret sporadisk hvor meget han drikker (han drikker også af helt almindelig kop). Så jeg vil ikke kunne være sikker på at han får noget...

Men hvordan gjorde du det så? En tår inden putning og så en tår igen ved 22-23-tiden? For jeg tror ikke helt at min dreng er klar til at droppe at få noget sen aften...

Ja hun fik en tår inden hun blev lagt i seng, og igen når vi så gik i seng.. Når hun så vågnede om natten og var tørstig blev hun tilbudt vand, med sugerør for bedst at kunne styre det. Det fungerede super fint, og gør det stadig i dag.

I starten var vi så oppe mange gange i løbet af natten og give vand, men skar stille og rolig ned i antal gangene. Det øgede også mængderne af vand hun drak.

Anmeld

1. august 2012

modesty

Ja hun fik en tår inden hun blev lagt i seng, og igen når vi så gik i seng.. Når hun så vågnede om natten og var tørstig blev hun tilbudt vand, med sugerør for bedst at kunne styre det. Det fungerede super fint, og gør det stadig i dag.

I starten var vi så oppe mange gange i løbet af natten og give vand, men skar stille og rolig ned i antal gangene. Det øgede også mængderne af vand hun drak.

OK. Natamningen er droppet helt her. Så det er mest den kl. 22-23 der er problemet. For han sover jo nærmest når jeg ammer ham dér, og hvis han drikker af kop skal han jo være vågen. Plus, hvis han ikke vil have det, spytter han det ud og så er der vådt over det hele...

Det kan være at jeg skal prøve at se om han kan finde ud af sugerør, det har jeg ikke prøvet.

Nå. Jeg har vist lidt beslutninger der skal tages. 

Anmeld

1. august 2012

modesty

morlinen skriver:

Hehe, ja det ene problem afløser det andet

Er også spændt på, hvordan det kommer til at fungere herhjemme med putningen når/hvis jeg stopper amningen. Men så arbejder man sig vel ind i en ny rutine og prøver nye metoder af. Det er bare meget rart med erfaringer og gode tricks fra andre, der har prøvet det.

Men vil nu sige, at stort set alle børn kan lide af få sunget en sang, så det er ikke noget pjat Men pige elsker det i hvert fald, og bliver helt afslappet

Ja, jeg tænker også at jeg jo bare kan synge en sang når jeg putter, og så må han gøre hvad han synes når han putter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.