Hej alle,
jeg er i lidt af en kattepine... Det bliver lidt langt, men jeg håber at du vil læse med.

Min dreng på 9 en halv måned bliver stadig ammet 3 gange i døgnet. Når han vågner, når han skal puttes og igen ved 22-23-tiden.
Problemet er at han er begyndt at bide mig i brystvorterne, hvilket er ret så ubehagligt :-( Min nedløbsrefleks er begyndt at blive meget langsom, samtidig med at han er ufokuseret ved brystet, bliver utålmodig, og ja, bider.
Derudover synes jeg at der kommer meget lidt mælk. Under 1 dl. pr. amning vil jeg skyde på (selvom det selvfølgelig er lidt svært at vurdere). I hvert fald meget mindre end da jeg fuldammede.
Jeg havde egentlig tænkt mig at amme til han var knap et år. Jeg synes det har været super hyggeligt. Men hyggen er ligesom lidt gået af det...
Så jeg ville ikke have det store problem med at stoppe amningen nu.
MEN! Han vil ikke tage flaske. Han VIL ikke. Jeg har prøvet med MME, sødmælk. Han elsker citroner og appelsiner, så jeg har prøver at presse saft og give ham. På ske vil han gerne, men ikke på flaske. Æblejuice. You name it. Han kan godt tage flaske, for jeg har set ham gøre det når han har været meget tørstig. Teknikken er ikke et problem.
Hvad gør jeg??? Jeg kan vel ikke bare stoppe med amningen uden at sætte noget andet istedet? Jeg snakkede med min SP om hvornår jeg kunne droppe 22-23-amningen og hun sagde omkring de 10-12 mdr. Så det er vel alt for tidligt at droppe alle tre amninger? Derudover starter han i VS om et par uger og jeg synes det er lidt hårdt at fjerne et så trygt element i hans hverdag samtidig... Han drikker generelt ret lidt væske selvom jeg virkelig forsøger at få noget i ham. Og det vil jo så også blive endnu mindre...
Er der andre der har været i lignende situation og hvad gjorde I?

Anmeld