Hjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

MyLove E

Hej Piger.

Jeg har brug for lidt hjælp og gode råd. Vores ellers dejlige Elias på 15mdr er begyndt og bliver VIRKELIG hidsig. Hvis han ikke lige får det han gerne vil ha. Men det er jo lidt svært altid at forstå ham.

I morges da han skulle ha sin øllebrød var den stadig for varm. Men jeg syntes den var ved at være fin så jeg giver ham den. Han tager skeen og tager noget på den og får den så lagt over på min hånd. Jeg finder så ud af at den STADIG er for varm. Så jeg tager den væk igen.

Det skulle jeg ALDRIG ha gjort han begyndt at skrige helt vildt og kaste med rosiner og vælte sin kop og skreg og skreg og blev helt rød i hovedet.

Det sker bare lidt for tit syntes jeg fortiden.
Er der andre der har haft de problemer med deres i den alder.

Knus en meget fortvivle mor:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Nettemor

Uhh hvor jeg kan huske det. Sådan var Sebastian også i en periode. Og kan stadig få det lidt.. Det er meget normalt (håber jeg for ellers er Sebastian ikke normal )

Det er hårdt mens det står på..

Anmeld

30. juli 2012

Sildefisk

Tauf skriver:

Hej Piger.

Jeg har brug for lidt hjælp og gode råd. Vores ellers dejlige Elias på 15mdr er begyndt og bliver VIRKELIG hidsig. Hvis han ikke lige får det han gerne vil ha. Men det er jo lidt svært altid at forstå ham.

I morges da han skulle ha sin øllebrød var den stadig for varm. Men jeg syntes den var ved at være fin så jeg giver ham den. Han tager skeen og tager noget på den og får den så lagt over på min hånd. Jeg finder så ud af at den STADIG er for varm. Så jeg tager den væk igen.

Det skulle jeg ALDRIG ha gjort han begyndt at skrige helt vildt og kaste med rosiner og vælte sin kop og skreg og skreg og blev helt rød i hovedet.

Det sker bare lidt for tit syntes jeg fortiden.
Er der andre der har haft de problemer med deres i den alder.

Knus en meget fortvivle mor:-)

Kære du
Du får lige et kram med vejen, for den alder kan puste luften ud af enhver mor og far.
Det du oplever er helt normalt for alderen og er din søns spirende jeg, viljen til selv at kunne flere og flere ting, samtidig med at man i den alder, endnu ikke har det helt store sprog, til at kunne forklare sig.
Det bedste du kan gøre er at være anerkendende overfor hans behov/ frustrationer og hjælp ham gerne med at sætte ord på, selvom han er så lille er det rart at mærke ,at den voksne forsøger at sætte sig i ens sted.

Anmeld

30. juli 2012

AndreasMor84

Min søn på snart 11 mdr er lige sådan Han laver sågar "netto metoden" på gulvet hvis ik han får sin vilje haha.. nogle gange kan jeg ik lade være med at grine indeni når han gør det for synes sgi det er tidligt..

Men det er helt normalt(kan selv-vil selv alderen) og ganske frustrende for forældrene ind imellem. Men det er en del af udviklingen og du må bare prøve at anerkende hans frustrationer selvom det ka være svært ind imellem

Anmeld

30. juli 2012

MyLove E

Nettemor skriver:

Uhh hvor jeg kan huske det. Sådan var Sebastian også i en periode. Og kan stadig få det lidt.. Det er meget normalt (håber jeg for ellers er Sebastian ikke normal )

Det er hårdt mens det står på..

Dejligt at høre at det er normalt. Jeg troede bare ikke det var normalt allerede nu.

Anmeld

30. juli 2012

MyLove E

myr81 skriver:

Kære du
Du får lige et kram med vejen, for den alder kan puste luften ud af enhver mor og far.
Det du oplever er helt normalt for alderen og er din søns spirende jeg, viljen til selv at kunne flere og flere ting, samtidig med at man i den alder, endnu ikke har det helt store sprog, til at kunne forklare sig.
Det bedste du kan gøre er at være anerkendende overfor hans behov/ frustrationer og hjælp ham gerne med at sætte ord på, selvom han er så lille er det rart at mærke ,at den voksne forsøger at sætte sig i ens sted.

Det sker mest når vi spiser fordi han vil ha alt på bordet også fra vores tallerkner. Men skal jeg give ham lov til det.
Vi har prøvet i dag at ikke hælde sovs oven kartoflemosen. Da vi i går oplevet at han blev ved med at pege på risene i skålen. De var hvide men det var dem på hans tallerken jo ikke fordi der var sovs på.
Det gik bedre i dag:-) Vi får ALTID ens mad. Så det er ikke fordi der er noget på vores tallerkner som han ikke har..

Anmeld

30. juli 2012

MyLove E

AndreasMor84 skriver:

Min søn på snart 11 mdr er lige sådan Han laver sågar "netto metoden" på gulvet hvis ik han får sin vilje haha.. nogle gange kan jeg ik lade være med at grine indeni når han gør det for synes sgi det er tidligt..

Men det er helt normalt(kan selv-vil selv alderen) og ganske frustrende for forældrene ind imellem. Men det er en del af udviklingen og du må bare prøve at anerkende hans frustrationer selvom det ka være svært ind imellem

"Netto" Bliver også brugt her desværre:-) Men jeg griner også lidt inde i mig selv og håber at når han allerede gør det nu bliver det ikke så slemt når han bliver større:-):-)

Anmeld

30. juli 2012

Nettemor

Tauf skriver:

Dejligt at høre at det er normalt. Jeg troede bare ikke det var normalt allerede nu.

Jo jo heeelt normalt. Men stadig mega hårdt

Anmeld

30. juli 2012

MyLove E

Nettemor skriver:

Jo jo heeelt normalt. Men stadig mega hårdt

Ja meget. Jeg kan jo godt se på ham at det er fordi vi ikke forstår ham.. Stakkels dreng.

Anmeld

30. juli 2012

Nettemor

Tauf skriver:

Ja meget. Jeg kan jo godt se på ham at det er fordi vi ikke forstår ham.. Stakkels dreng.

Ja det er en stor del af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.