Tauf skriver:
Hej Piger.
Jeg har brug for lidt hjælp og gode råd. Vores ellers dejlige Elias på 15mdr er begyndt og bliver VIRKELIG hidsig. Hvis han ikke lige får det han gerne vil ha. Men det er jo lidt svært altid at forstå ham.
I morges da han skulle ha sin øllebrød var den stadig for varm. Men jeg syntes den var ved at være fin så jeg giver ham den. Han tager skeen og tager noget på den og får den så lagt over på min hånd. Jeg finder så ud af at den STADIG er for varm. Så jeg tager den væk igen.
Det skulle jeg ALDRIG ha gjort han begyndt at skrige helt vildt og kaste med rosiner og vælte sin kop og skreg og skreg og blev helt rød i hovedet.
Det sker bare lidt for tit syntes jeg fortiden.
Er der andre der har haft de problemer med deres i den alder.
Knus en meget fortvivle mor:-)
Kære du

Du får lige et kram med vejen, for den alder kan puste luften ud af enhver mor og far.
Det du oplever er helt normalt for alderen og er din søns spirende jeg, viljen til selv at kunne flere og flere ting, samtidig med at man i den alder, endnu ikke har det helt store sprog, til at kunne forklare sig.
Det bedste du kan gøre er at være anerkendende overfor hans behov/ frustrationer og hjælp ham gerne med at sætte ord på, selvom han er så lille er det rart at mærke ,at den voksne forsøger at sætte sig i ens sted.
Anmeld