At vænne af med natflaske - hvornår og hvordan gør man det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.545 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

lycly

Hvordan vænnede I jeres af med natflasken? Julia får 200 ml inden hun bliver puttet kl 20.00 og så vågner hun altid en gang om natten og får en flaske og så sover hun videre med det samme. Man kan ikke bare spise hende af med bare at give hende sutten eller noget vand. Hun VIL have flaske. Men nu starter jeg tilbage på arbejde om en uge og kunne jo derfor godt tænke mig at hun snart sov igennem. Hvordan gør jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

B&J

jamen hvis hun er begyndt på alm mad til aftensmad og får en flaske inden hun skal sove jamen hvad så med at udskifte den flaske om natten med lidt vand evt???

Anmeld

30. juli 2012

AndreasMor84

Det er blevet en vane for hende at vågne for hun har reelt ikke brug for mad om natten mere.. Tilbyd hende vand i flasken de næste par dage indtil hun finder ud af, at der ikke kommer mælk (ja hun vil brokke sig og græde, men det tager som oftest kun et par dage)

Anmeld

30. juli 2012

Den lykkelige

Min datter var 10,5 mdr.. Vi besluttede at nu var det slut.. hun græd i 25 min.. hvor vi gik ind hver 5. minut ca.. så sov hun og lige siden har hun sovet igennem fra ca 18 aften-6/7 morgen!! Hun er 17 mdr nu.. Det er hårdt når de er kede af det, men det jo bare fordi det er en vane for dem.. i den alder har de jo reelt ikke brug for den!  Held og lykke med det!

Anmeld

30. juli 2012

Happiness

LuLy skriver:

Hvordan vænnede I jeres af med natflasken? Julia får 200 ml inden hun bliver puttet kl 20.00 og så vågner hun altid en gang om natten og får en flaske og så sover hun videre med det samme. Man kan ikke bare spise hende af med bare at give hende sutten eller noget vand. Hun VIL have flaske. Men nu starter jeg tilbage på arbejde om en uge og kunne jo derfor godt tænke mig at hun snart sov igennem. Hvordan gør jeg?

Vi er i samme situation som jer. Og folk laver store øjne når jeg nævner han stadig får en natflaske  

Synes bare det er svært, når han er så sulten. Han spiser jo det hele!

Vi vil prøve i vores ferie at skifte aftenflasken ud med vælling. Så ved vi han er godt mæt, og så er det lettere at "bære" at han vågner og får tilbudt vand i stedet for flasken... Så må vi tage kampen om udtrapning af vællinegn på et andet tidspunkt

Vi er blevet anbefalet at give vand af kop og ikke flaske.

Anmeld

30. juli 2012

lycly

Den lykkelige skriver:

Min datter var 10,5 mdr.. Vi besluttede at nu var det slut.. hun græd i 25 min.. hvor vi gik ind hver 5. minut ca.. så sov hun og lige siden har hun sovet igennem fra ca 18 aften-6/7 morgen!! Hun er 17 mdr nu.. Det er hårdt når de er kede af det, men det jo bare fordi det er en vane for dem.. i den alder har de jo reelt ikke brug for den!  Held og lykke med det!

Tak for dit svar Hvad gjorde I når I gik ind til hende? Gav hende sutten og lagde hende ned? Eller gav hende vand?

Anmeld

30. juli 2012

lycly

Happiness skriver:

Vi er i samme situation som jer. Og folk laver store øjne når jeg nævner han stadig får en natflaske  

Synes bare det er svært, når han er så sulten. Han spiser jo det hele!

Vi vil prøve i vores ferie at skifte aftenflasken ud med vælling. Så ved vi han er godt mæt, og så er det lettere at "bære" at han vågner og får tilbudt vand i stedet for flasken... Så må vi tage kampen om udtrapning af vællinegn på et andet tidspunkt

Vi er blevet anbefalet at give vand af kop og ikke flaske.

Ja, mit problem her er nemlig også, at hun jo ER sulten, for hun spiser nemlig også det hele Har prøvet at give havregrød OG aftenflaske og hun vågner alligevel og spiser hele den flaske jeg giver hende. Men måske jeg bare skulle prøve med vand. Og kan egentlig godt se fornuften i at give det af kop og ikke flaske Tak for dit svar

Anmeld

30. juli 2012

lycly

B&J skriver:

jamen hvis hun er begyndt på alm mad til aftensmad og får en flaske inden hun skal sove jamen hvad så med at udskifte den flaske om natten med lidt vand evt???

Jeg har prøvet det et par gange, men det hjælper ikke, og så er jeg endt med at overgive mig . Men nu har jeg besluttet mig for at nu skal det være, så jeg må nok bare bide tænderne sammen og nøjes med at give hende vand

Anmeld

30. juli 2012

Happiness

LuLy skriver:

Ja, mit problem her er nemlig også, at hun jo ER sulten, for hun spiser nemlig også det hele Har prøvet at give havregrød OG aftenflaske og hun vågner alligevel og spiser hele den flaske jeg giver hende. Men måske jeg bare skulle prøve med vand. Og kan egentlig godt se fornuften i at give det af kop og ikke flaske Tak for dit svar

Var så lidt.

Læser lige med i din tråd, hvis der skulle dukke nogle guldkorn op

Anmeld

30. juli 2012

AndreasMor84

Tillader mig lige at sætte et citat ind fra Helen Lyng.. Måske det ku hjælpe dig lidt på vej

For det første er det vigtigt at børnene får mad og væske nok dagen igennem og det er måske her problemet ligger. Børn i 1 års alderen har ikke brug for en flaske om natten og hvis de beder om det, er det som oftest mere en vane end et reelt behov. Efter 1 års alderen er lysten til at spise særlig meget ofte ikke så stor og børn spiser ofte mere selektivt. De vil selv og vender hovedet for en ske ...

Det er dog ofte sådan, at man om aftenen, godt kan få lov til at made dem med en grød, f.eks. havregrød og bruge dette som en del af putteritualet, naturligt adskilt fra aftensmaden. Det kan være en god måde lige at få givet dem noget ekstra på, så man er helt sikre på at de ikke går sultne i seng.

Derefter er det så en god idé at skære lidt ned i mælkemængden i flasken, så de får mindre og mindre og tilsidst lærer at undvære eller alternativt kan nøjes med den mængde der kan gives af en kop. Ved 18 mdr. alderen skal de helst være afvænnet helt med flasken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.