Tror simpelthen ikke på det mere nu!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2012

babymus77

Hvad med at supplere??? Tænker også hun har søgt bryst mere pga tørst i varmen??? Det gjorde mine ihvertfald.... Gør hvad du føler for... Knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

christinak

AnnaKJ skriver:

Er bare kommet til et punkt nu hvor jeg bare ikke tror det amning holder mere

Vil så gerne amme min datter, men der kommer bare intet godt ud af det mere
De første 14 dage gik det godt, da mælken var løbet til og hun spise hver 3. - 4. time og sov 5-6 timer om natten.
Men nu (efter jeg har været syg, ved ikke om der er en sammenhæng?), spiser hun HELE TIDEN!
Hun får mad, spiser over 2-3 omgange, hvor der er indlagt bøvsning og skiftning imellem, og hun når altid til det punkt hvor hun bare ikke VIL HAVE MERE! Altså hvor hun skubber sig totalt væk fra brystet og er mæt.
MEN der går max 1-1 1/2 time, så er hun sulten igen

Jeg orker bare ikke! Jeg får ikke spist eller sovet, når absolut intet herhjemme, kommer ikke i bad (ja i know - totalt klamt!) og værst - jeg får slet ikke tiden sammen med Lærke som jeg gerne vil.

Vi kan ikke længere tage nogen steder hen, uden vi er sikre på at der er et sted jeg kan amme. Så pt. sidder jeg lænket herhjemme uden transportmiddel, i sommervejret med en lille pige der hænger ved brystet hele tiden.

Lærke har ferie fra bh i næste uge (har været planlagt længe) og jeg er alene med dem, hvordan skal det ikke gå?

Min mand har svært ved at forstå at vi rent faktisk har 2 børn nu og der altså er ting der skal laves i hjemmet. Jeg har virkelig forsøgt at snakke med ham (ikke til ham, men med ham) og sagt det meget pænt om ikke han havde lyst til at hjælpe lidt til - men nu er jeg da virkelig i tvivl om hvor meget jeg kan holde den pæne tone næste gang

Piger - hvad søren skal jeg gøre? Vil så gerne amme, men den flaske virker mere og mere tiltagende, og især fordi det går ud over tiden med Lærke

Hvad havde i gjort?

Sådab varvores søn også i starten hang ved brystet hele tiden og og så sur når jeg tog ham væk selvom han var faldet i søvn og en sut virkede bare ikke, så jeg malkede et måltid ud og gav ham det på flaske og det gav ro for han blev hurtig mæt og mine bryster fik lidt ro

Anmeld

29. juli 2012

Moar2011

AnnaKJ skriver:

Jo det kunne jeg jo egentlig godt gøre.
Så kunne manden jo også give hende med. Har en pumpe, men så skal jeg vist pumpe ud hver 2-3 time for at holde produktionen oppe.

ja det skal du nok sådan ca.
mener bare at en pumpe er kraftigere til at få produktionen op end når hun selv suger - det kan jo være at du tilsidst har fin gang i det, er det er nemt at gør det sådan ..

men ville så tilføje jeg ammet min søn i 4mdr så tog jeg en kold tyrker (pga mange ting), han savnet ikke brystet. - jeg sørgeret bare for at vi stadig hygget og nusset når han fik flasken ..

Anmeld

29. juli 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
AnnaKJ skriver:

De første 14 dage gik det godt, da mælken var løbet til og hun spise hver 3. - 4. time og sov 5-6 timer om natten.
Men nu (efter jeg har været syg, ved ikke om der er en sammenhæng?), spiser hun HELE TIDEN!
Hun får mad, spiser over 2-3 omgange, hvor der er indlagt bøvsning og skiftning imellem, og hun når altid til det punkt hvor hun bare ikke VIL HAVE MERE! Altså hvor hun skubber sig totalt væk fra brystet og er mæt.

Jeg orker bare ikke! Jeg får ikke spist eller sovet, når absolut intet herhjemme, kommer ikke i bad (ja i know - totalt klamt!) og værst - jeg får slet ikke tiden sammen med Lærke som jeg gerne vil.

Vi kan ikke længere tage nogen steder hen, uden vi er sikre på at der er et sted jeg kan amme. Så pt. sidder jeg lænket herhjemme uden transportmiddel, i sommervejret med en lille pige der hænger ved brystet hele tiden.

Lærke har ferie fra bh i næste uge (har været planlagt længe) og jeg er alene med dem, hvordan skal det ikke gå?

Min mand har svært ved at forstå at vi rent faktisk har 2 børn nu og der altså er ting der skal laves i hjemmet. Jeg har virkelig forsøgt at snakke med ham (ikke til ham, men med ham) og sagt det meget pænt om ikke han havde lyst til at hjælpe lidt til - men nu er jeg da virkelig i tvivl om hvor meget jeg kan holde den pæne tone næste gang

Piger - hvad søren skal jeg gøre? Vil så gerne amme, men den flaske virker mere og mere tiltagende, og især fordi det går ud over tiden med Lærke

Hvad havde i gjort?

Hej Anna. Jeg opLever det samme. Jeg ammer og ammer - hele tiden synes jeg. Om dagen går der stort set aldrig mere end max halvanden time imellem. Sigurd elsker ligesom din Caroliva at ligge ved brystet og bliver også ivrig (ig meget glad) når jeg finder "sagerne" frem. Dog sover han fint om natten (3-4 timer af gangen) Det meste jeg foretager mig er med Sigurd på armen/ved brystet og ja det er hårdt, men jeg tænker, at sådan er det bare når de er så små?? Jeg er dig begyndt (for et par uger siden) at tilbyde en flaske med 60 ml. Mme indimellem - men jeg synes egentlig ikke jeg ammer meget mindre af sen grund. Sigurd er 5 1/2 uge nu, så vi er også midt i et Tigerspring hvilket gør han ekstra tryghedssøgendE. I sidste uge var jeg alene med begge børn imens min mand var på job ig det var lidt af fn udfordring - det hele går bare neget langsomt med fn lille ny trold - men hvor ER det dejligt!!!! Knus fra Line

Anmeld

29. juli 2012

Tulle28

AnnaKJ skriver:

Mælk er der masse af - det sprøjter ud lige så snart hun har sutter lidt.
Og nu er det 1 uge siden jeg var syg, så tror det egentlig ikke.

Appetitspring ligger hvornår?

Der er et ved 3 uger ca. og igen ved 6 uger.
http://ammenet.dk/wiki/appetitspring

At der ikke er nok næring i mælken er en skrøne. Men måske har du så meget mælk at hun aldrig når ind til den fede mælk? Det vil også forklare hvorfor hun vil ammes oftere...

http://ammenet.dk/wiki/myter-om-amning

Jeg synes ikke du skal amme for enhver pris, men hvis du har et ønske om det og orker at kæmpe lidt (eller meget) så skal det nok gå.

Men igen - prøv at spørge på ammenet.dk forummet, der er nogle virkelig søde og hjælpsomme "damer" som ved alt om amning og kan guide dig bedst muligt.

Anmeld

29. juli 2012

AnnaK89

SØS skriver:

Hej Anna. Jeg opLever det samme. Jeg ammer og ammer - hele tiden synes jeg. Om dagen går der stort set aldrig mere end max halvanden time imellem. Sigurd elsker ligesom din Caroliva at ligge ved brystet og bliver også ivrig (ig meget glad) når jeg finder "sagerne" frem. Dog sover han fint om natten (3-4 timer af gangen) Det meste jeg foretager mig er med Sigurd på armen/ved brystet og ja det er hårdt, men jeg tænker, at sådan er det bare når de er så små?? Jeg er dig begyndt (for et par uger siden) at tilbyde en flaske med 60 ml. Mme indimellem - men jeg synes egentlig ikke jeg ammer meget mindre af sen grund. Sigurd er 5 1/2 uge nu, så vi er også midt i et Tigerspring hvilket gør han ekstra tryghedssøgendE. I sidste uge var jeg alene med begge børn imens min mand var på job ig det var lidt af fn udfordring - det hele går bare neget langsomt med fn lille ny trold - men hvor ER det dejligt!!!! Knus fra Line

Det er jo lige den rene beskrivelse af Carolina.
Om natten kan hun også godt sove 3 timer, men så heller ikke mere end det.
Håber bare det er Appetitspring, så det snart vender igen For det er bare rigtig hårdt når man næsten ikke laver andet end at amme.

Anmeld

29. juli 2012

AnnaK89

Tulle28 skriver:

Der er et ved 3 uger ca. og igen ved 6 uger.
http://ammenet.dk/wiki/appetitspring

At der ikke er nok næring i mælken er en skrøne. Men måske har du så meget mælk at hun aldrig når ind til den fede mælk? Det vil også forklare hvorfor hun vil ammes oftere...

http://ammenet.dk/wiki/myter-om-amning

Jeg synes ikke du skal amme for enhver pris, men hvis du har et ønske om det og orker at kæmpe lidt (eller meget) så skal det nok gå.

Men igen - prøv at spørge på ammenet.dk forummet, der er nogle virkelig søde og hjælpsomme "damer" som ved alt om amning og kan guide dig bedst muligt.

Tak for begge links.

Jeg vil rigtig gerne amme - og vil gerne kæmpe alt det jeg orker for det, for jeg kunne ikke med min store datter og det var jeg bare så ked af.

Anmeld

29. juli 2012

samantha1986

AnnaKJ skriver:

Jeg er heldigvis ovre den periode hvor det bare gør ondt, men nåede da at få revner på en vorte og bløde.

Her er det bare mere fordi at jeg føler mig hængt op hele tiden, og vores store pige er handicappet, og vil så gerne have tiden med hende også.

Det er altid noget. Det blev nemlig for meget for mig. 

Det hele er blevet meget nemmere her efter vores er kommer på flaske og jeg når en masse. Og det næste barn vi en gang  skal have kommer også på flaske. Og jeg synes at hvis du kan få en indre fred med at vælge flaske så skal du gøre det. For du har også en datter som har brug for dig. Og du er en fantastisk mor lige meget hvad di vælger 

Anmeld

29. juli 2012

Ka+Ma=Be

AnnaKJ skriver:

Tak for begge links.

Jeg vil rigtig gerne amme - og vil gerne kæmpe alt det jeg orker for det, for jeg kunne ikke med min store datter og det var jeg bare så ked af.

Jeg vil også mene, at det lyder som et appetitspring. Det er PISSE hårdt! Uden tvivl. Specielt når man oveni har smerter (havde jeg BIG TIME .)

Men det går over! Lige så stille genfinder i rytmen og så kører det på skinner igen. 

Hvis du ikke har lyst, så lad vær og tag flasken. Det skal ikke udelukkende være en belastning for dig og din familie, men det lyder på dig, som om du rigtig gerne vil amme? I det tilfælde vil jeg heppe og sige "hang in there - det skal nok blive meget bedre"  

Jeg selv havde mange smerter i de første 4 måneder og blev ved med at sige "nu vil jeg ikke mere! Jeg kan ikke holde til det". Men jeg blev ved og det gik over og ja.. jeg ammer sq stadig, selvom Benjamin er 10½ måned!

En masse kram med på vejen.

Anmeld

30. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
AnnaKJ skriver:

Hvad havde i gjort?

Sådan var det også her. Jeg supplerede med flaske da han var 4 måneder og han valgte brystet helt fra omkring 5 måneder.

Men man skal ikke amme for enhver pris. Jeg ville ønske jeg tog flasken i brug før, så jeg kunne nyde tiden med min dreng i stedet for at sidde og amme hele tiden og bare synes det hele er hårdt.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.