Suttestop med "Stopsy"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2012

Sisley

Kay skriver:

vil ikke kale det en dårlig vane...

ja nu kommer pædagogen lige ind over kan ik lade være...

sutten er tryghed... og derfor vil jeg ik kalde det en dårlig vane...

og at skulle af dem denne tryghed, eller skifte den ud med noget andet tager noget tid... og for mange børn er forberedelse rigtig god...

at man fortæller barnet at når du bliver 3 (hvis det er der man vil) eller til jul... eller når du bliver storesøster... eller hvad der lige passer ind... så er du en stor pige/dreng og så skal sutterne.....

og så fortælle at sutterne skal på sutte træet eller gives til julemanden eller.... sættes op til englene med en ballon... you name it....

og så kan man evt. få en storpige gave... som jo så kan være en bamse man kan sove med i stedet eller hvad man nu finder på...

det vigtigeste er at historien bygges op... og forberedes med at det bestem tidspunkt siger vi farvel til sutterne... og at barnet er med til at sige farvel til dem...

og at man kan snakke om bagefter hvor sutterne er hvis/når barnet savner sutten...

jeg selv som barn gav min sut til en baby ko... for den havde jo ingen sut... og jeg var en stor pige der ikke havde brug for den...  

Jeg referer kun hvad jeg har læst når jeg kalder det en (dårlig) vane - jeg tror det er netsundhedsplejesken der skrev det, men er ikke sikker...

Tror du at stopsy-hunden kunne være en god idé - det er i hvert fald en måde at bygge historien op på?

Jeg tror min datter simpelthen vil sige nej, hvis jeg siger hun skal hænge dem på fx et suttetræ og hvad skal jeg så gøre... Derfor prøver jeg at finde en lidt alternativt løsning...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

Kay

Sisley skriver:

Jeg referer kun hvad jeg har læst når jeg kalder det en (dårlig) vane - jeg tror det er netsundhedsplejesken der skrev det, men er ikke sikker...

Tror du at stopsy-hunden kunne være en god idé - det er i hvert fald en måde at bygge historien op på?

Jeg tror min datter simpelthen vil sige nej, hvis jeg siger hun skal hænge dem på fx et suttetræ og hvad skal jeg så gøre... Derfor prøver jeg at finde en lidt alternativt løsning...

kender ik den hund... men giver generelt ik så meget for den slags ting der er i mine øjne en måde at tjæne penge på noget der ik burde tjænes penge på... unødigt...

men det er jo op til dig i sidste ende

jeg ville finde en historie der passer til dit barn om det så er julemanden eller tandfeen eller hvad du tror hun kan gå med på... så længe det er noget der er opbygget over længere tid så hun har tid til at vende sig til det...

Anmeld

29. juli 2012

Sisley

Så fandt jeg indslaget med Lola Jensen på go.tv2.dk - jeg søgte bare på "Lola Jensen sut" og vupti. Hun synes, at 4 år er en god alder da barnet på det tidspunkt fx ikke lige er startet i børnehave, men siger samtidig, at der ikke er et reelt suttebehov når barnet er 2 år.

Anmeld

29. juli 2012

LR85

Jeg ville også vente. Sys det er for tidligt hun skal slippe sin tryghed som hun tydeligvis har brug for. Selvfølgelig skal børn over 2 ikke rende rundt med sut, men når de skal hvile og sove, synes jeg helt klart at det er tilladt til 3-års alderen. 

Men ja, dit valg. 

Og dernæst lyder den 'pakke' lidt som noget opreklameret noget 

Hvorfor går i ikke til et suttetræ, hænger sutten og giver hende en gave i stedet for fx. ? 

Anmeld

29. juli 2012

LR85

Læste lige a du ikke tror suttetræs løsningen er god. Og giver dig ret når hun er så lille. Min dreng på 2 år og 5 måneder, ville det heller ikke gå til. 

Men om et halvt år måske. 

Ellers find en anden løsning som ligner

Anmeld

29. juli 2012

Storgaard & Lillegaard

jeg læste lige det her svar på nettet

Når I nu vil vænne ham helt af med brug af sutten, så vær lige opmærksom på om han er klar. Har han fortsat et stort suttebehov, så er der en stor risiko for, at sutten erstattes af andre ting, der kan suttes på. Det kan være tommelfingeren, eller sutten på ærmer eller halskraven på blusen/trøjen. Hvis din søn først vælger, at sutte på sit tøj eller på sin finger, så bliver det meget sværere, at vænne ham af.

så jeg tænker du måske kan læse bøger for hende der handler om at sige farvel til sutten og forberede hende lidt på den måde inden du finder på din egen historie som skal få hende til at slippe sutten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.