Suttestop med "Stopsy"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.680 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

Sisley

Heysan

Min datter er nu 2 år og 3 mdr. og jeg synes det er ved at være tid til suttestop. Jeg frygter det lidt - hun er meget glad for sin sut - har den dog kun når hun skal sove, men spørger selv efter den så snart vi kommer ind på værelset.

Vi har klippet hul i sutterne for at gøre dem kedeligere at sutte på, men hun vil stadig gerne have dem og kan bare ikke rigtig falde i søvn, men ligger og synger, klynker, møffer rundt og kan bare ikke finde ro, så nu må vi prøve noget andet...

Jeg har læst at man kan købe en suttestop-pakke på stopsy.dk, hvor børnene sammen med hunden Stopsy stopper med at bruge sut - man får en bog, en t-shirt, en Stopsy bamse m.m. for kr. 399.

Er der nogen der kender Stopsy og har gode/dårlige erfaringer?

S.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

Kamulla

vil vente til hun er klar.. lyder hun ikke til.. men i kan forberede hende ved at fortælle om i hænger sutterne op et stort suttetræ eller andet når hun bliver 3 år, for så er man for stor til sut...

gjorde jeg med Noah... og det forgik uden problemer.. hun er 2år og 3 mdr, så derfor mener jeg ikke for stor endnu.. grænsen går når de er 3år, da der derefter kan forekomme grimt suttebid mm

Anmeld

29. juli 2012

Sisley

Kamulla skriver:

vil vente til hun er klar.. lyder hun ikke til.. men i kan forberede hende ved at fortælle om i hænger sutterne op et stort suttetræ eller andet når hun bliver 3 år, for så er man for stor til sut...

gjorde jeg med Noah... og det forgik uden problemer.. hun er 2år og 3 mdr, så derfor mener jeg ikke for stor endnu.. grænsen går når de er 3år, da der derefter kan forekomme grimt suttebid mm

Jeg har læst, at børn kun har et decideret suttebehov til de er ca 1 år - derefter er der tale om en (dårlig) vane. Tandlæger anbefaler, at børn stopper med sutten i god tid inden deres 3. år. Dermed ikke sagt, at man ikke kan stoppe før/efter.

Hvorfor mener du at hun ikke er klar? Jeg har ikke prøvet det før, da hun er vores første barn, så jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter...

Anmeld

29. juli 2012

Kamulla

Sisley skriver:

Jeg har læst, at børn kun har et decideret suttebehov til de er ca 1 år - derefter er der tale om en (dårlig) vane. Tandlæger anbefaler, at børn stopper med sutten i god tid inden deres 3. år. Dermed ikke sagt, at man ikke kan stoppe før/efter.

Hvorfor mener du at hun ikke er klar? Jeg har ikke prøvet det før, da hun er vores første barn, så jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter...

hun virker bare ret knyttet til sutten ud fra din beskrivelse.. andet kan jeg jo ikke tage stilling ud fra..

det anbefales man stopper med sutten når de er 3år for ikke barnet skal lide af suttebid gerne før hvis det er muligt, men man SKAL ikke stoppe før de er 3år

du kan jo prøve... men vil ikke købe den pakke der.. det kan gøres på andre måder.. sende dem til julemanden osv... 

Anmeld

29. juli 2012

Tulle28

Synes hun er meget lille til et egentligt suttestop... Men det kan du jo bedst vurdere. Min datter er 2 år og 4 mdr. og er også MEGET glad for sine sutter - men hun virker som om hun stadig har et stort suttebehov, og det skal hun da have lov til så.

Har ikke hørt om suttestop's hjælpen før.

Anmeld

29. juli 2012

Tulle28

Sisley skriver:

Der var forresten et indslag i Go Morgen Danmark for nylig, hvor Lola Jensen sagde at når de var 4, så var det SLUT. Indtil da var det helt OK. Måske kan du finde det på TV2's hjemmeside?
Det gav mig ro i maven, for har en meget insistere de svigermor, der som det første hun gør når hun træder ind af døren hiver sutten ud af munden på min datter, for det er hun for stor til (grrrr!!!)

Anmeld

29. juli 2012

Kay

Sisley skriver:

vil ikke kale det en dårlig vane...

ja nu kommer pædagogen lige ind over kan ik lade være...

sutten er tryghed... og derfor vil jeg ik kalde det en dårlig vane...

og at skulle af dem denne tryghed, eller skifte den ud med noget andet tager noget tid... og for mange børn er forberedelse rigtig god...

at man fortæller barnet at når du bliver 3 (hvis det er der man vil) eller til jul... eller når du bliver storesøster... eller hvad der lige passer ind... så er du en stor pige/dreng og så skal sutterne.....

og så fortælle at sutterne skal på sutte træet eller gives til julemanden eller.... sættes op til englene med en ballon... you name it....

og så kan man evt. få en storpige gave... som jo så kan være en bamse man kan sove med i stedet eller hvad man nu finder på...

det vigtigeste er at historien bygges op... og forberedes med at det bestem tidspunkt siger vi farvel til sutterne... og at barnet er med til at sige farvel til dem...

og at man kan snakke om bagefter hvor sutterne er hvis/når barnet savner sutten...

jeg selv som barn gav min sut til en baby ko... for den havde jo ingen sut... og jeg var en stor pige der ikke havde brug for den...  

Anmeld

29. juli 2012

Sisley

Tulle28 skriver:

Der var forresten et indslag i Go Morgen Danmark for nylig, hvor Lola Jensen sagde at når de var 4, så var det SLUT. Indtil da var det helt OK. Måske kan du finde det på TV2's hjemmeside?
Det gav mig ro i maven, for har en meget insistere de svigermor, der som det første hun gør når hun træder ind af døren hiver sutten ud af munden på min datter, for det er hun for stor til (grrrr!!!)

Jeg prøver lige at finde indslaget - det kune være fint at se hvad Lola siger; hende kan jeg sgu meget godt li' :-)

Jeg mener dog ikke at børn på 3 år skal rende rundt med sut - det ser simpelthen fjollet ud. Men selvfølgelig er det enhver forældres valg og børn er jo forskellige. Vi vil gerne prøve at komme af med den snart...

Anmeld

29. juli 2012

Tulle28

Sisley skriver:

Jeg prøver lige at finde indslaget - det kune være fint at se hvad Lola siger; hende kan jeg sgu meget godt li' :-)

Jeg mener dog ikke at børn på 3 år skal rende rundt med sut - det ser simpelthen fjollet ud. Men selvfølgelig er det enhver forældres valg og børn er jo forskellige. Vi vil gerne prøve at komme af med den snart...

Nej det er jeg for så vidt enig med dig i - men synes også der er meget stor forskel på at være 2 år og 3 mdr. og 3 år.

Ja prøv det - hun er jo som regel ret fornuftig, hende Lola;-)

Anmeld

29. juli 2012

pemiro

Kay skriver:

vil ikke kale det en dårlig vane...

ja nu kommer pædagogen lige ind over kan ik lade være...

sutten er tryghed... og derfor vil jeg ik kalde det en dårlig vane...

og at skulle af dem denne tryghed, eller skifte den ud med noget andet tager noget tid... og for mange børn er forberedelse rigtig god...

at man fortæller barnet at når du bliver 3 (hvis det er der man vil) eller til jul... eller når du bliver storesøster... eller hvad der lige passer ind... så er du en stor pige/dreng og så skal sutterne.....

og så fortælle at sutterne skal på sutte træet eller gives til julemanden eller.... sættes op til englene med en ballon... you name it....

og så kan man evt. få en storpige gave... som jo så kan være en bamse man kan sove med i stedet eller hvad man nu finder på...

det vigtigeste er at historien bygges op... og forberedes med at det bestem tidspunkt siger vi farvel til sutterne... og at barnet er med til at sige farvel til dem...

og at man kan snakke om bagefter hvor sutterne er hvis/når barnet savner sutten...

jeg selv som barn gav min sut til en baby ko... for den havde jo ingen sut... og jeg var en stor pige der ikke havde brug for den...  

Enig
Sådan har vi også tænkt os at gøre om maaaange år (søn på 6 uger nu)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.