Søde dig!
Først og fremmest et kæmpe

Du er i en rigtig svær situation, og jeg kan godt forstå, det er svært for dig.
Som jeg ser det har du to muligheder. Du kan tage en snak med kæresten, når han er ædru (og sød?) og fortælle ham, at hans opførsel ikke er ok (når han drikker), og så se hvordan han reagerer på en direkte udmelding. Hvis han til tider er en sød kæreste, så burde han vel være til at snakke med..
Alternativet er, som andre også har foreslået, at du pakker og skrider når han er på arbejde, denne løsning skal du også bruge hvis du tror han vil blive aggressiv ved en evt. konfrontation.
I forbindelse med du går fra kæresten, er der et par ting du skal vide:
- Med et så lille barn vil moderen ALTID blive prioriteret højest ved en deleordning, og det vil i dit tilfælde ikke komme på tale at du skal undvære ham 7 dage ad gangen. Generelt anbefaler de ikke en 7/7 ordning før barnet er langt ældre, da 7 dage er en for lang periode for små børn.
- Vær opmærksom på, at den der har samme adresse som barnet er bopælsforælder og dermed har retten til at bestemme hvor barnet bor (i DK), går i vuggestue, etc. Jeg vil anbefale dig ikke at flytte din adresse fra din kærestes lejlighed, da han så automatisk får bopælen. Hvis du skal have bopælen skal han enten skrive under på, at du flytter barnets adresse eller det skal via statsamtet (så vidt jeg er orienteret). Det er ikke for at skræmme dig, men bare så du ikke pludselig på grund af uvidenhed ender med at stille dig selv i en ringere situation eller fraskrive dig nogle rettigheder. Men hvis du søger ind hos mødrehjælpen kan de helt sikkert hjælpe dig med de præcise regler.
Jeg håber virkelig for dig og den lille, at der snarest kommer styr på situationen, så du får overskud til at blive glad og nyde din baby!