Indkaldelse fra sygehuset, Gyn. Afd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

nielsen80

metski83 skriver:

Hvor er det bare rart at der er nogen som forstår en, tak. 

Håber virkelig det lykkes. 

Er hormonerne nogle man spiser ? Man skal også stikke sig selv, skal man ikke ?

Du undgår desværre ikke at stikke dig selv......det er VILDT grænseoverskridende første gang, men det gør ikke ondt, og tro mig, man er så stolt af sig selv bagefter. Husk at inddrag manden, så han kan støtte og hjælpe dig de første gange. Det skal du nok klare, tænk på alt det som du allerede har været igennem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

metski83

pastry26 skriver:

Kan godt forstå at du er skuffet og ked af det! Der er ikke noget værre end at få sin mens og bare vide at det så heller ikke skulle være denne her gang.. igen!!

Jeg synes du skal se positivt på at I nu skal videre med inseminering. Jeg er gravid efter 2. IUI-H forsøg, så det kan godt lykkedes!! Og tro mig, selvom kamelen er svær at sluge og at man føler sig nede over at man ikke kan selv, så giver det ro i maven at vide, at man er i gode hænder og man gør alt hvad man kan, for at blive gravid.

For Jer!! 

Tak for det, håber også det kommer til at virke med insimenering

Hvordan foregår det ?

Anmeld

24. juli 2012

metski83

nielsen80 skriver:

Du undgår desværre ikke at stikke dig selv......det er VILDT grænseoverskridende første gang, men det gør ikke ondt, og tro mig, man er så stolt af sig selv bagefter. Husk at inddrag manden, så han kan støtte og hjælpe dig de første gange. Det skal du nok klare, tænk på alt det som du allerede har været igennem

Pu ha, hvad gør man ikke for at få ens ønskebarn. 

Skal man stikke sig en gang pr. forsøg ?

Koster noget ? Ud over sprøjten ?

Anmeld

24. juli 2012

pastry26

metski83 skriver:

Tak for det, håber også det kommer til at virke med insimenering

Hvordan foregår det ?

Først kommer du til en samtale på klinikken. Der bliver du spurgt om evt. tidligere graviditet, helbred osv.

Herefter spørger han hvor lang din cyklus er. Min er på ca 30 dage. Du skal nemlig komme til en scanning på 6-10 dagen i din cyklus, for at se hvor langt du er ift modning af æg (ægløsning)

Det kræver et par scanninger mere. Og så når folliklen minimum er 18 mm og slimhinden min. 6 mm så kan du blive insemineret. Du skal tage en ægløsningssprøjte hjemme og bliver så insemineret dagen efter eller dagen efter igen.

På min klinik bliver man insemineret 2 gange, dvs. dagen efter og dagen efter igen, efter æl sprøjten.

Selve insemineringen tager 5 min og derefter ligger man 10 min på briksen inden man går igen. Gerne med hovedet lidt nedaf..

Det gør ikke ondt, det er ligesom en alm. gyn. undersøglese.

Dette her er en beskrivelse af inseminering uden hormonstimulering. med hormoner kræver det nogle bestemte dage, du skal tage medicin på og give dig selv indsprøjtning.

Du bliver også scannet her løbende..

Pøj pøj!! 

Anmeld

24. juli 2012

nielsen80

metski83 skriver:

Pu ha, hvad gør man ikke for at få ens ønskebarn. 

Skal man stikke sig en gang pr. forsøg ?

Koster noget ? Ud over sprøjten ?

Det kommer an på hvordan de vælger at gøre det.
Bliver det på den mest gængse metode, skal du have både follikstimulerende hormoner og æl sprøjte. Det førstnævnte hjælper modningen af dine æg, det sidst nævnte tager du på et bestemt klokkeslet og 36 timer senere bliver du insemineret. Det sikre at insemineringen forgår på nøjagtigt det mest frugtbare tidspunkt.

Både follikstimulerende hormoner og æl sprøjten skal man tage via en sprøjte...men nålene er virkelig tynde og små, og man gør det maveskindet, hvor du ingen nerver har, så det gør ikke ondt.
Jeg tror jeg stak mig selv 3-4 gange per forsøg, men det kommer meget an på, hvordan dine æg udvikler sig.

Jeg har hørt om forsøg, hvor man kun får æl sprøjte og evt pergotime...her skal du så kun stikke dig en gang.

Anmeld

24. juli 2012

ønskebørn74

metski83 skriver:

Tak for det. 

Nej desværre heller ikke denne gang. 

Skuffelse på skuffelse. 

Så nu er det igang med næste skridt. 

Tror ikke på at det Pergotime virker. 

øv søde.. havde håbet i blev fri for behandling der er mere indgribende i naturen.. det er sgu mere romantiskt at lave et barn under dynen..

håber det sker snart for jer!!!  KÆMPE KRAMMER!!!

Anmeld

24. juli 2012

metski83

pastry26 skriver:

Først kommer du til en samtale på klinikken. Der bliver du spurgt om evt. tidligere graviditet, helbred osv.

Herefter spørger han hvor lang din cyklus er. Min er på ca 30 dage. Du skal nemlig komme til en scanning på 6-10 dagen i din cyklus, for at se hvor langt du er ift modning af æg (ægløsning)

Det kræver et par scanninger mere. Og så når folliklen minimum er 18 mm og slimhinden min. 6 mm så kan du blive insemineret. Du skal tage en ægløsningssprøjte hjemme og bliver så insemineret dagen efter eller dagen efter igen.

På min klinik bliver man insemineret 2 gange, dvs. dagen efter og dagen efter igen, efter æl sprøjten.

Selve insemineringen tager 5 min og derefter ligger man 10 min på briksen inden man går igen. Gerne med hovedet lidt nedaf..

Det gør ikke ondt, det er ligesom en alm. gyn. undersøglese.

Dette her er en beskrivelse af inseminering uden hormonstimulering. med hormoner kræver det nogle bestemte dage, du skal tage medicin på og give dig selv indsprøjtning.

Du bliver også scannet her løbende..

Pøj pøj!! 

Tak for svar. 

Så må jeg se hvad de siger til mig til samtalen. 

Der er jo et par måneder endnu, så man kan jo håbe det virker inden med Pergotime, men tvivler. 

Anmeld

24. juli 2012

metski83

nielsen80 skriver:

Det kommer an på hvordan de vælger at gøre det.
Bliver det på den mest gængse metode, skal du have både follikstimulerende hormoner og æl sprøjte. Det førstnævnte hjælper modningen af dine æg, det sidst nævnte tager du på et bestemt klokkeslet og 36 timer senere bliver du insemineret. Det sikre at insemineringen forgår på nøjagtigt det mest frugtbare tidspunkt.

Både follikstimulerende hormoner og æl sprøjten skal man tage via en sprøjte...men nålene er virkelig tynde og små, og man gør det maveskindet, hvor du ingen nerver har, så det gør ikke ondt.
Jeg tror jeg stak mig selv 3-4 gange per forsøg, men det kommer meget an på, hvordan dine æg udvikler sig.

Jeg har hørt om forsøg, hvor man kun får æl sprøjte og evt pergotime...her skal du så kun stikke dig en gang.

Tak for svar.

Så må jeg se hvad de siger til samtalen om et par måneder. 

Håber det lykkedes inden, men tvivler. 

Hvad koster det?

Anmeld

24. juli 2012

metski83

ønskebarn74 skriver:

øv søde.. havde håbet i blev fri for behandling der er mere indgribende i naturen.. det er sgu mere romantiskt at lave et barn under dynen..

håber det sker snart for jer!!!  KÆMPE KRAMMER!!!

Det må man sige. 

Tror ikke det Pergotime virker, man kam da håbe de næste par måneder, men tror ikke på det. 

Anmeld

24. juli 2012

nielsen80

metski83 skriver:

Tak for svar.

Så må jeg se hvad de siger til samtalen om et par måneder. 

Håber det lykkedes inden, men tvivler. 

Hvad koster det?

Uha kan ikke helt huske det. Altså selve insemination er gratis, det er hormonerne der koster. Tror det er under 1000kr, når det er insemination.

Husk at få søgt om kronikkertilskud, det kan klinikken på sygehuset hjælpe med.

For du slet ikke får brug for mit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.