bage boller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.283 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej kan man bage boller uden smør/olie/margarine. uden de bliver alt for tørre ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Savannah

Ja det kan man vel godt.. Så skal du bare ikke bruge så meget mel, men lave en klistret dej..
Men hvorfor vil du ikke bruge fedtstof? Du behøver jo ikke bruge meget, bare 2 spsk. er fint hvis det skal være fedtfattigt..
Lad hellere være med at putte salt og sukker i. Fedt er godt, bare ikke i store mængder

Anmeld

23. juli 2012

Dustmuz

Sally-Slingshot skriver:

Ja det kan man vel godt.. Så skal du bare ikke bruge så meget mel, men lave en klistret dej..
Men hvorfor vil du ikke bruge fedtstof? Du behøver jo ikke bruge meget, bare 2 spsk. er fint hvis det skal være fedtfattigt..
Lad hellere være med at putte salt og sukker i. Fedt er godt, bare ikke i store mængder

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

fordi jeg desværre ikke har flere penge og har ingen af de ting i huset,men noget gær der skal bruges idag 

Anmeld

23. juli 2012

Savannah

Anonym skriver:

fordi jeg desværre ikke har flere penge og har ingen af de ting i huset,men noget gær der skal bruges idag 

Hvis du har creme fraiche eller lign. så put det i..
Men hvis du prøver at gøre som jeg skrev før, altså laver en almindelig dej uden fedt og så reducere mængden af mel.. Sæt bollerne på en bageplade med skeer eller våde fingre..
Lad dejen hæve rigeligt, så skal det nok blive godt omend ikke fantastisk

Anmeld

23. juli 2012

Savannah

Dustmuz skriver:

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Hvis du har creme fraiche eller lign. så put det i..
Men hvis du prøver at gøre som jeg skrev før, altså laver en almindelig dej uden fedt og så reducere mængden af mel.. Sæt bollerne på en bageplade med skeer eller våde fingre..
Lad dejen hæve rigeligt, så skal det nok blive godt omend ikke fantastisk

har noget cheasy a38?

Anmeld

23. juli 2012

Savannah

Anonym skriver:

har noget cheasy a38?

Ja det er helt perfekt

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Ja det er helt perfekt

hvordan gøe jeg bedst de skal i fryseren idag skal de være helt kolde inden de kommer i pose og i fryseren eller skal de være lidt varm og så i fryseren uden at de bliver tørre?

Anmeld

23. juli 2012

Savannah

Anonym skriver:

hvordan gøe jeg bedst de skal i fryseren idag skal de være helt kolde inden de kommer i pose og i fryseren eller skal de være lidt varm og så i fryseren uden at de bliver tørre?

Det ved jeg faktisk ikke, fryser aldrig brød uden fedtstof, da jeg altid bruger det..
Men jeg ville vente til det er kølet ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.