rhesus negativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

Anonym trådstarter

GUSO skriver:

Det er helt normalt du skal Kun have anti D sprøjte hvis dit barn har positiv blodtype så ingen grund til panik

håber skisme de har styr på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

GUSO

Anonym skriver:

håber skisme de har styr på det

Det tror jeg nu de har.. til dig håber du snart står med en positiv test igen..

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Det er også kun nødvendigt med sprøjten hvis barnet har rhesus faktoren, hvis barnet som dig er rhesus negativt vil du ikke danne antistoffer mod det næste hvis barnet er rhesus positivt, men her efter skal du have en sprøjte for at forhindre et blåt barn hvis du skulle blive gravid igen med endnu et positivt barn.

Hvis det giver mening.

. gid jeg ku sætte mig ind i det... det er virkelig kompliceret

Anmeld

22. juli 2012

SHERO

Anonym skriver:

det er ikke så kompliceret egentlig, bare svært at forklare..

Vores blodtype siger egentlig bare hvilke antigener vi har siddende på vores røde blodlegmer, jeg er f.eks. A rh+ så jeg har antigen A og antigen D(rhesus) Jeg må ikke modtage fremmede antigenter fór så danner jeg antistof og blodet klumper sammen, så jeg kan ikke modtage fra en der er B. Jeg ville godt kunne fra en der er A rh- for de har kun antigen A. Så danner jeg ingen antistoffer.. Det er derfor man siger at har man blodtype 0 rh- er man universal donor for man har ingen antigener, og har man blodtypen AB rh+ kan man modtage blod fra alle blodtyper da man i forvejen har alle antigener og derfor ikke kan modtage nogen fremmede..

Håber det giver lidt mening.. Men du har ingen ting at bekymre dig om mht sprøjten.. Håber du får en positiv test når du prøver igen..

Anmeld

22. juli 2012

Stivdie

Anonym skriver:

Forstår godt du synes det er kompliceret, det er jo også højere biologisk videnskab :-)
Men så længe dit første barn har samme rhesus type som dig, skal du ikke være nervøs for det :-)
Men som en anden klog kvinde skriver herinde, har du så kontrolleret om der er forskel på hvor højt niveau (25/50/etc) de to graviditetstest kunne måle. For hvis det var forskellige typer, så kan det være dér den ligger. Og så kan du nok teste positiv i løbet af en uges tid, når der er kommet lidt mere fut i hormonerne :-)

herfra i hvertfald!

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Forstår godt du synes det er kompliceret, det er jo også højere biologisk videnskab :-)
Men så længe dit første barn har samme rhesus type som dig, skal du ikke være nervøs for det :-)
Men som en anden klog kvinde skriver herinde, har du så kontrolleret om der er forskel på hvor højt niveau (25/50/etc) de to graviditetstest kunne måle. For hvis det var forskellige typer, så kan det være dér den ligger. Og så kan du nok teste positiv i løbet af en uges tid, når der er kommet lidt mere fut i hormonerne :-)

herfra i hvertfald!

det er virkelig en lettelse for mig

- ja, jeg har brugt præcis samme test... /: nu var den ellers lige svag positiv i fredags, så ja.. det mærkes da lidt på humøret.

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

det er ikke så kompliceret egentlig, bare svært at forklare..

Vores blodtype siger egentlig bare hvilke antigener vi har siddende på vores røde blodlegmer, jeg er f.eks. A rh+ så jeg har antigen A og antigen D(rhesus) Jeg må ikke modtage fremmede antigenter fór så danner jeg antistof og blodet klumper sammen, så jeg kan ikke modtage fra en der er B. Jeg ville godt kunne fra en der er A rh- for de har kun antigen A. Så danner jeg ingen antistoffer.. Det er derfor man siger at har man blodtype 0 rh- er man universal donor for man har ingen antigener, og har man blodtypen AB rh+ kan man modtage blod fra alle blodtyper da man i forvejen har alle antigener og derfor ikke kan modtage nogen fremmede..

Håber det giver lidt mening.. Men du har ingen ting at bekymre dig om mht sprøjten.. Håber du får en positiv test når du prøver igen..

super duper

- tja... så må den fine test at snydt mig... og så er den måske bare ikke længere... må op på hesten igen.. ): tror bare ikke der er noget, så burde den være i skabet i dag.. og det er med samme test /: øv bøv

Anmeld

23. juli 2012

Moar2011

Anonym skriver:

.. fik bare ingen sprøjte efter fødsel.. så jeg er lidt tom lige nu

sikker på du bare ikk opdaget det ? ..
jeg kan heller ikke huske jeg fik en, men må stole på at jeg gjorde

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

sikker på du bare ikk opdaget det ? ..
jeg kan heller ikke huske jeg fik en, men må stole på at jeg gjorde

nej, har talt med sygehuset. de sagde det var for sent med en sprøjte nu

Anmeld

23. juli 2012

Moar2011

Anonym skriver:

nej, har talt med sygehuset. de sagde det var for sent med en sprøjte nu

whaat ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.