Nogen det har haft en graviditet udenfor livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.431 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej

Skriver lige som anonym, da hele projekt baby er hemmeligt!

Jeg vil gerne høre, om der er nogle af jer der har haft en graviditet udenfor livmoderen, og hvor hurtigt i blev gravide derefter?

Jeg har selv lige haft en graviditet udenfor livmoderen 8+5, blev det opdaget og blev opereret. Fik fjernet den ene æggeleder. Fik min menstruation 6 dage efter operationen. Jeg har fuldstændig samme symptomer, som da jeg testede positiv sidst, men synes ikke det kan passe, hvis man så hurtigt efter kan blive gravid igen? Kan det overhovedet lade sig gøre? Der er kun gået 19 dage siden min sidste menstruation, så jeg kan jo ikke rigtig teste. Ved heller ikke, hvor lang min cyklus er, da jeg kun har haft mens den ene gang efter operationen, og har hørt om andre, hvor deres cyklus har ændret sig efter at æggelederen er blevet fjernet.

Vil gerne høre alle de erfaringer i måtte have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen med erfaringer?

Anmeld

22. juli 2012

Rosengreen

Det kan sagtens lade sig gøre 

Jeg fik lige som dig fjernet en graviditet uden for livmoderen plus den ene æggeleder omkring uge 9. Det gjorde jeg den 9. November. 

Den 23. december tager jeg en test, da jeg har graviditets symptomer og endnu ikke har fået mens efter operationen.

Testen var positiv  

Det viser sig ved en tryghedsscanning at jeg på det tidspunkt allerede er 6 uger henne  Så er bare blevet gravid med det samme efter operationen 

Nu har jeg 4 uger til termin, og alt er gået uden problemer! 

Så en rigtig solstrålehistorie herfra 

Håber for dig at du er gravid igen 

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Rosengreen skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre 

Jeg fik lige som dig fjernet en graviditet uden for livmoderen plus den ene æggeleder omkring uge 9. Det gjorde jeg den 9. November. 

Den 23. december tager jeg en test, da jeg har graviditets symptomer og endnu ikke har fået mens efter operationen.

Testen var positiv  

Det viser sig ved en tryghedsscanning at jeg på det tidspunkt allerede er 6 uger henne  Så er bare blevet gravid med det samme efter operationen 

Nu har jeg 4 uger til termin, og alt er gået uden problemer! 

Så en rigtig solstrålehistorie herfra 

Håber for dig at du er gravid igen 

Skønt med en solstrålehistorie
Og skønt du snart har termin, det bliver da dejligt at få den lille ud

Åh jeg håber på det! Kunne være så skønt, hvis det kunne lykkes for os. Jeg synes dog det er underligt, at jeg har symptomerne allerede nu. Sidst havde jeg dem kun de sidste 4 dage inden jeg testede positiv. Men måske min cyklus har ændret sig? hmm håber på mens bliver væk, og der kommer 2 fine streger på testen om en uges tid

Anmeld

23. juli 2012

Rosengreen

Anonym skriver:

Skønt med en solstrålehistorie
Og skønt du snart har termin, det bliver da dejligt at få den lille ud

Åh jeg håber på det! Kunne være så skønt, hvis det kunne lykkes for os. Jeg synes dog det er underligt, at jeg har symptomerne allerede nu. Sidst havde jeg dem kun de sidste 4 dage inden jeg testede positiv. Men måske min cyklus har ændret sig? hmm håber på mens bliver væk, og der kommer 2 fine streger på testen om en uges tid

Det bliver så dejligt at få den bette ud  Har jo sådan set været gravid siden september sidste år, kun med undtagelse af nogle få dage 

Jeg havde faktisk også symptomer ret tidligt, men slog det bare hen da jeg ikke troede det kunne passe. Når der nu kun var én æggeleder tilbage, hvad var så chancen?! Så det var manden der til sidst måtte "presse" mig til at tage en test 

Vil krydse alt hvad jeg kan for dig  

Ved hvordan du har det lige nu! 

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Rosengreen skriver:

Det bliver så dejligt at få den bette ud  Har jo sådan set været gravid siden september sidste år, kun med undtagelse af nogle få dage 

Jeg havde faktisk også symptomer ret tidligt, men slog det bare hen da jeg ikke troede det kunne passe. Når der nu kun var én æggeleder tilbage, hvad var så chancen?! Så det var manden der til sidst måtte "presse" mig til at tage en test 

Vil krydse alt hvad jeg kan for dig  

Ved hvordan du har det lige nu! 

Ja det er vildt at tænke på, at du egentlig har været gravid så længe

Jeg tænker også, at det næsten ikke burde kunne lade sig gøre så hurtigt, når de har fjernet den ene. Men må nok hellere lige vente en uges tid, for at få det helt rigtige svar

Men tusind tak!

Anmeld

7. august 2012

Rosengreen

Er spændt på at høre hvad testen sagde  

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Rosengreen skriver:

Er spændt på at høre hvad testen sagde  

Tak fordi du tænkte på mig

Har taget 3 test indtil nu, og alle negative. Jeg fik mens på dag 25, men det var slet ikke på samme måde som alle de andre gange. Har stadig symptomer, flere end sidst, men ved ikke lige hvad det er for noget

Vil lige se tiden an i et par måneder, for det kan jo godt være kroppen lige skal "finde" sig selv igen

Anmeld

7. august 2012

Rosengreen

Anonym skriver:

Tak fordi du tænkte på mig

Har taget 3 test indtil nu, og alle negative. Jeg fik mens på dag 25, men det var slet ikke på samme måde som alle de andre gange. Har stadig symptomer, flere end sidst, men ved ikke lige hvad det er for noget

Vil lige se tiden an i et par måneder, for det kan jo godt være kroppen lige skal "finde" sig selv igen

Ja, det kan sagtens være kroppen lige skal blive sig selv igen 

Håber det snart vil lykkedes for jer  

Anmeld

7. august 2012

Camillos

Anonym skriver:

Hej

Skriver lige som anonym, da hele projekt baby er hemmeligt!

Jeg vil gerne høre, om der er nogle af jer der har haft en graviditet udenfor livmoderen, og hvor hurtigt i blev gravide derefter?

Jeg har selv lige haft en graviditet udenfor livmoderen 8+5, blev det opdaget og blev opereret. Fik fjernet den ene æggeleder. Fik min menstruation 6 dage efter operationen. Jeg har fuldstændig samme symptomer, som da jeg testede positiv sidst, men synes ikke det kan passe, hvis man så hurtigt efter kan blive gravid igen? Kan det overhovedet lade sig gøre? Der er kun gået 19 dage siden min sidste menstruation, så jeg kan jo ikke rigtig teste. Ved heller ikke, hvor lang min cyklus er, da jeg kun har haft mens den ene gang efter operationen, og har hørt om andre, hvor deres cyklus har ændret sig efter at æggelederen er blevet fjernet.

Vil gerne høre alle de erfaringer i måtte have

Ja det har jeg .. men mit forløb var meget anderledes da jeg fik kemo for at fjerne fosteret så jeg bevarede begge mine æggestokke og æggeledere..

måtte ikke blive gravid 3 måneder efter.. der gik så også 1 år fra den graviditet så til nu hvor jeg er i lykkelige omstændigheder og 29+ uger henne ..  

så kan ikke lige hjælpe dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.